Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 5 E39 Sedan

Martini1979, 13 lat temu
Silnik 3.0 530d 184KM 135kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 234 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
BMW Seria 5 E39 Sedan 3.0 530d 184KM 135kW 1998-2000 - Oceń swoje auto
4,69
8% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Jego brzmienie, osiągi i ekonmia. Rewelacyjny
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Problemy z odpalaniem, przygasa nawigacja.
5,0
Całokształt
Auto rewelacyjne (choć wcześniej nie byłem zwolennikiem BMW). Po kupnie tego auta jestem fanem tej marki. Kupiłem je 4 lata temu za 40.000 zł. Dziś to auto w takiej konfiguracji jaką posiadam kosztowałoby dobrze ponad 300.000 zł. Dziś takie auto można kupić za naprawdę przystępną cenę, ale samochodów naprawdę ładnych i w dobrym stanie jest naprwdę niewiele. Trzeba o nie dbać, wszystkie wymiany przeprowadzać na czas i kupować tylko oryginalne części (nie zamienniki) a auto Ci się odwdzięczy.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jak na takie gabaryty i to, że pod maską drzemie diesel silnik spisuje się doskonale. Jeżdżę tym autem 4 lata i nigdy mnie nie zawiódł. Poza rzeczami eksploatacyjnymi nic w nim się nie dzieje!!!
5,0
Skrzynia biegów
Choć słyszy się, że wadą w 3 litrowym dieslu jest automat to mi nic się w nim nie dzieje. Tiptronic działa bez zastrzeżeń, kickdown mógłby być nieco szybszy, ale pamiętajmy, że nie jest to auto sportowe tylko wyposażone w silnik diesla:)
5,0
Układ jezdny
Jak na BMW przystało nawet w dieslu jest zadziorne:) Przy wyłączeniu trakcji można fajnie się pobawić czego nie powiem o Mercedesie. Mimo, że nie mam zawieszenia M technik to i tak nie narzekam choć w tym drugim jest o niebo lepiej :)))
Komfort
4,0
Widoczność
Z przodu rewelacyjnie, z tyłu mam przyciemnione szyby i w nocy lub jak pada deszcz jest nieco gorzej, ale sprawę bardzo ułatwia partronic.
5,0
Ergonomia
Wszystko jest tam gdzie być powinno i mega łatwo wszystko się obsługuje. O wiele fajniej wszystko rozwiązane niż w nowszym modelu E60.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima chłodzi rewelacyjnie. Wcześniej miałem Mercedesa C-Klase i nigdy klima tak nie działała jak w BMW. W lecie ustawiam 19 stopni i naprawde chłodzi. Mój ojciec ma S-Klase i tam przy 19 stopniach w środku jest strasznie gorąco. W zimie również szybko robi sie cie[plutko. Poza tym w zimie bardzo fajnie sprawuje się podgrzewana kierownica:)!!!
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu może być, z tyłu 2 osoby będą podróżowały wygodnie (chyba). Ale ja tam nie będę siedział;)
4,0
Wyciszenie
Nie jest źle, poza tym przyjemny jest dla ucha dźwięk 6 cylindrów nawet w dieslu:)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie zapominajmy, że jest to duże auto klasy premium. W długiej trasie (1000 km) przy średniej prędkości 130 km/h spalił mi 6,5 l/100 km. Uważam, że jest to rewelacyjny wynik. W mieście jest troszkę gorzej. Ale jest to przecież 6 cylindrowy, 3 litrowy silnik więc 5 litrów nigdy to palić nie będzie.
4,0
Stosunek jakość/cena
Po paru latach można kupić naprawdę fajne auto za niewielkie pieniądze, jednak rynek zapchany jest \"trupami\" po poważnych dzwonach. Nie wolno oszczędzać na aucie. Ja swój kupiłem od piuerwszego właściciela z książką serwisową.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Użytkuję to auto ponad 4 lata i generalnie poza rzeczami eksploatacyjnymi nic mi sie w nim nie dzieje. Najczęściej płata figle elektryka. Ale to nic poważnego.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic się nie działo

On - zużycie paliwa dla silnika 3.0 530d 184KM 135kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
14,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla BMW Seria 5 E39 Sedan 3.0 530d 184KM 135kW
Średni koszt przejechania 100 km
43,00 zł
8,1
l/100km
Zobacz dzienniki
BMW Seria 5 E39 Sedan