BMW E39 z silnikiem 3.0 D zaskoczyło mnie totalnie. Przyspieszenie naprawde fajne, prędkośc max 235 - mysle ze wiecej nie trzeba. Do tego wygodny, świetnie sie prowadzi. A spalanie? 9-10 L po mieście i nie chce wziąść wiecej ! a wolno nie jeżdze. Fakt ze bez klimy bo nie lubie Trasa gdańsk - wawa w 4 godziny na nie całej połowie zbiornika. Zrobiłem nim już ponad 70 tys i nie zepsuło sie nic. Jedynie rzeczy eksploatacyjne. Jedyna recepta na to według mnie to jeździć z głową - wybierać dziury, chłodzić turbo, olej co 10 tys, regularnie filtry i do tego dobra ropa. A najważniejsze ze większośc aut w Polsce ( 1.9 TDI itp ) nas na trzeciego nie weźmie czy w innych sytuacjach gdy będzie potrzebna nam moc beja da rade. No i nie można nie wspomnieć o tylnim napędzie:) Minus za audio - seryjne przeciętnie a zrobić lepsze to już droższa sprawa w przypadku E39
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik 3.0 D był nazwany najlepszym silnkiem disla roku 3 lata z rzędu. To świadczy samo za siebie. Naprawde daje rade na autostradzie przy przy wyprzedzaniu. Do tego pali nie wiele jak na ta moc. Extra !
4,0
Skrzynia biegów
Dobra (automat tiptronic) ale trzeba ją wyczuc. Np nie stosowac kick downa bo kręci nie potrzebnie do czerwonego pola obrotu a moc największa jest i tak do 4,5 tys. Wtedy szybicej wrzuci nastepny bieg a tam napewno bedzie moc bo ciągnie od 2 tys ( przy 3 tys jest największe kopnięcie) Na trase lepiej wrzucić tiptronica, wtedy ma sie najlepsze panowanie nad mocą i autem a miasto komforcik ,,D\" :)
5,0
Układ jezdny
jak to w BMW
Komfort
4,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Cięzko ustawić odpowiednią temperature ale nie ma tragedi
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
znacznie lepiej niż BMW 3 a nie duzo gorzej od siódemki.
4,0
Wyciszenie
W okienku wyciszenie napisze o audio:) Mogło by być lepsze (mowa o BMW bisnes ze zmieniarką 6cd i 6 głośnikami. Jakoś tam gra ale bas słaby. Ogólnie ciężko zrobić dobre audio w BMW E39 co według mnie jest jego największą wadą. Radio wbudowane, głośniki ogólnie za małe rozmiarami. Kaszana. A co do wyciszenia podczas jazdy to nie ma sie do czego przyczepić
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
10 z klimą, 9 bez klimy miasto, trasa 8 przy ostrej jeździe
5,0
Stosunek jakość/cena
BMW E39 w dislu 3 litrowym w pełenej opcji warta jest jakies 32-35 tys z 2000r na ta chwile. Za te pieniądze naprawde warto bo miazdzy konkurensje. AUDI w tej cenie ma tylko 2.5 TDI bo 3.0 były w późniejszych rocznikach, passat i inne klekoty z 1.9 TDI sie chowają, japończyki np Avensis to jakiś żart. Jedynie zastanawiałem sie nad BMW 7 :) ale tam tylko 4.0 D a te były wtedy drogie.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Podczas 2 letniego uzytkowania ( 70 tys km) :gumy na stabilizatorach, przedni dolny prawy wachacz, amorki przód, klocki plus tarcze i co chwile żarówki ( na szczęście nie wymieniałem jeszcze w lampach xenonowych)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
nic
On
- zużycie paliwa dla silnika 3.0 530d 184KM 135kW
[l/100km]