Inne
: poprzednio miałem mniejszy i starszej generacji samochód - w tym zaskoczyło mnie pozytywnie wiele rzeczy - czuć postęp technologiczny, bezpieczeństwo...
4,0
Całokształt
generalnie auto podoba się wszystkim znajomym bardzo, oprócz tego super wybiera doły (oczywiście nie tak jak citroen z hydro pneumatycznym zawieszeniem), warto o nie dbać - w wa-wie w auto-fus mają wszystkie części (warto poprosić o rabat (dają >5%), ale są też zamienniki (tarcze, klocki, niektóre elementy zawieszenia, filtry - oprócz separatora oleju czyli odmy, który co 50 tys. powinno się wymienić - 82 zł z rabatem - 2008r.)
Wrażenia
5,0
Silnik
silnik wygłuszony bdb. Odgłosy nietypowe dla diesla - bardzo łagodne z zewnątrz (jak w przypadku benzyniaka prawie), wewnątrz słychać że diesel przy przyspieszaniu - ale bez przesady.
5,0
Skrzynia biegów
ładnie pracuje - miękko, lekko, ok.
5,0
Układ jezdny
prowadzi się super - z dobrymi amortyzatorami, oponami, bez luzów bdb trzyma się drogi - jestem pod wrażeniem.
Komfort
4,0
Widoczność
do tyłu bez echo sondy byłoby dużo gorzej niż jest.
5,0
Ergonomia
wszystko tak jak powinno być.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
musiałem wymienić na nowy opornik regulacji obrotów nawiewu. po ustawieniu na auto - można zapomnieć o regulowaniu nawiewu - sam się reguluje jak należy.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
wyższe osoby mogą mieć niewygodnie na prawym przednim (kolana dotykać mogą kokpitu - trzeba obniżyć max. siedzenie.)
4,0
Wyciszenie
silnik słychać przy przyspieszaniu, poza tym jest cicho i przyjemnie.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
miasto ?
trasa ?
mieszany - 7,1L / 100 km
4,0
Stosunek jakość/cena
Fajny wóz - można kupić nawet lekko zaniedbany taniej i samemu doszlifować - i jeździć.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
1. wymieniłem na nowy rezystor regulacji obrotów nawiewu (obroty nawiewu wariowały)
2. wymieniłem na nowe przewody przed i za intercoolerem - były wyrobione i przepuszczały powietrze dolotowe do silnika - kopcił na czarno.
3. trzeba raz na parę wymian oleju wyczyścić elektrozawór turbo z kurzu na filterku - wtedy nie dymi nawet przy silnych przyspieszeniach.
4. wymiana pierścienia między skrzynią a wałem - były stukania przy zmianie biegów słyszane po otwarciu okna - zwykle wymienia się po 150 000 km
5. oryginalne radio (w tym BMW akurat Becker Business bez MID na kasety) czasami samo przestawia ustawienia głośników, korekcji dźwięku, stacje radiowe - można to naprawić u fachowców od radyj, ale mi to niezbyt przeszkadza.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
jak na takie drogi to zawieszenie doskonale.
Reszta też w porządku. przy przebiegu kilkunastu tys. / rok zużycie amortyzatorów ok 10 % (nie wiem jakie są zamontowane - pewnie Sachs.