Silnik
: Potrafi być elestyczny, a pozwala też na małą zabawę nawet z odrobinę mocniejszymi autami spalając przy tym do 7,5l oleju napędowego.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
: Błąd "Airbag". Nagminny problem aut tej marki z tamtych lat.
5,0
Całokształt
Samochód mimo upływu lat wciąż zadowala osiągami. Nie jest to auto sportowe, ale na autostradzie pozwala godnie rywalizować z młodszymi autami. Dodatkowo cenić można sobie w nim wygłuszenie. Jest cicho, przyjemnie, nierówności na drodze nie są zbyt odczuwalne. Spasowanie i jakość elementów wnętrza są na wysokim poziomie. Nawet sedan zadowoli pojemnym bagażnikiem.
Wrażenia
5,0
Silnik
Solidna, silna i dość żwawa konstrukcja.
5,0
Skrzynia biegów
Dziś mój egzemplarz jest już pełnoletni, skrzynia wymagała regeneracji. Po niej działa bez zarzutów, precyzyjnie.
5,0
Układ jezdny
Samochód może się pochwalić świetnym zawieszeniem, prowadzi się pewnie. Pomimo jego skłonności do limuzyny potrafi być nieprzewidywalny.
5,0
Karoseria
Zadbane egzemplarze do dziś cieszą się piękna karoserią bez oznak korozji.
Komfort
5,0
Widoczność
W porównaniu do mojego drugiego auta (A4 B8) widoczność i manewrowanie na parkingu mimo dużych gabarytów jest o wiele przyjemniejsza.
5,0
Ergonomia
Również tu BMW e39 klasyfikuje się wysoko. A przypominam, że produkcję zaczęto już w latach 90'.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Działa szybko i sprawnie. Ogrzanie wnętrza czy też odparowanie przedniej szyby to pikuś i nie musimy wspomagać się klimatyzją.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla osoby, która ma do 180cm wzrostu miejsca jest mnóstwo. Dla wielkoludów polecam serie 7 bądź gamę X.
5,0
Wyciszenie
Nawet przy dużych prędkościach, nierównościach na drodze czy gorszych warunkach atmosferycznych na pokładzie panuje przyjemny spokój.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Samochód stał się kompletnie tani. Przykładowo komplet przednich wahaczy z górnej półki to koszt blisko 1000zł (przypomnijmy sobie, że w A4 B8 są one o wiele droższe).
5,0
Stosunek jakość/cena
Za 20 tysięcy złotych możemy dostać egzemplarz wyposażony we wszystkie ówszesne wygody i pakiety.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zdarza się po 18stu latach, że jakiś klawisz panelu klimatyzacji może odpaść.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jeśli dbasz o to auto i nie bagatelizujesz żadnych niepokojących oznak, odwdzięczy się niezawodnością w każdych warunkach.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.5 525d 163KM 120kW
[l/100km]