Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 5 E39 Sedan

Dawid, 11 lat temu
Silnik 2.5 525d 163KM 120kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 266 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
BMW Seria 5 E39 Sedan 2.5 525d 163KM 120kW 2000-2003 - Oceń swoje auto
3,15
27% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : 163 konie w tylnym napędzie. Powinno to jakoś jechać a na prawdę ładnie się odpycha.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Pompy paliwa. Poniżej 15L w zbiorniku auto nie odpala, pompa progowa siadająca nagle.
Silnik : Wtryskiwacze. Niby wszystko ok, a okazuje się ze do regeneracji. Wyciągnięcie to zemsta inżyniera..ale za co??
Układ hamulcowy : Hamulec ręczny. Za to ktoś powinien trafić do więzienia. 20mm szerokość szczęki. Założyłem nowe szczęki i tarczobębny i ledwo przeszedłem przegląd. o chwili już nie było ręcznego.
2,0
Całokształt
Ogólnie samochód wygodny, ekonomiczny i w miarę żwawy. Jednak ceny napraw, części i niestety braku ludzi potrafiących trafnie je zdiagnozować nie stawiają E39 w dobrym świetle. Lepiej kupić benzynę jeśli już ktoś się upiera że chce mieć BMW. Bo diesel to im nie wyszedł, albo wyszedł na określony czas. Benzyna spali więcej ale to dlatego że będzie jeździła, diesel zawsze coś... Uwaga na fora!! Ludzie tam wszystkie rozumy pozjadali a jak zada się konkretne pytanie to w temacie cisza. Na podstawie zdjęcia stwierdzają w ilu wypadkach samochód uczestniczył, w opiniach jeden prześciga drugiego. Mnie to zmusiło do zakupu kabelka i nauki samemu diagnozować usterki. Ponad połowa wypowiedzi forumowych jakie czytałem legła w gruzach już po miesiącu.
Wrażenia
2,0
Silnik
Problemy z odpalaniem w zimie. Pojechałem na zakupy samochodem a wróciłem taxi. Samochód nie odpalił. Diagnozy, czytanie...wszystko sprowadza się do wymiany elementów po kolei co tanie nie jest. Od pompy w zbiorniku po czujnik na listwie CR. Błąd za niskiego ciśnienia. Koszmar!! Kolejny problem to kopcenie. Zregenerowałem wtryskiwacze (po teście przelewowym, diagnoza inpa) Wszystkie 6szt. Koszta ogromne. Turbina zregenerowana. Człowiek odpala a samochód dalej kopci, przepływomierz ok. Jak to powiedział człowiek z forum. Przy tych silnikach konieczny jest zakup szklanej kuli, co by sobie powróżyć. Sama jazda super, wyprzedzanie bez stresu.
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia super. Konieczna wymiana oleju i filtra. Wada fabryczna skrzyni to pływające opiłki. Jak skrzynia zaczyna szarpać, uciekajcie od tego samochodu. Koszt regeneracji skrzyni waha się pomiędzy 4000 - 6000zł.
5,0
Układ jezdny
Dobre trzymanie w zakrętach. Przejechałem Polskę kilka razy wzdłuż i wszerz bez żadnej awarii.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność dobra. W sedanie. Kombi nie miałem.
4,0
Ergonomia
Brak uwag
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tutaj BMW też się nie popisało. Miałem problem z klimatyzacją. Komputer wywalał błąd wentylatora (elektroluefter). Wymieniłem przekaźnik i dalej nic. Wymiana wentylatora na używany to koszt około 500zł. Nowego już nawet nie sprawdzałem. Kolejny problem to zapychający się zawór rozprężny. Klima działa kiedy chce.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jeśli chodzi o przestrzeń jak najbardziej doskonale. Biorąc pod uwagę, że jeździmy sedanem miejsca jest wystarczająco. Podłokietniki x2. W 4 osoby podróż to czysta przyjemność. W 5 nie miałem okazji podróżować.
3,0
Wyciszenie
Po kilku miesiącach użytkowania miałem głośno w kabinie podczas przyśpieszania. Do końca posiadania samochodu nie udało mi się zlokalizować problemu. Prawdopodobnie hałas pochodził ze skrzyni biegów. Ale prawdopodobnie....
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Paliwożerne one nie są. Przy stałej prędkości 140km/h na tempomacie, drogą S3 Gorzów-Szczecin 5,9L/100km. W mieście około 9-11 w zależności od dnia i nastawienia na jazdę.
1,0
Stosunek jakość/cena
Ceny samochodu zebrane z kosmosu. Koszt zakupu używanej E39 z dieslem zależy od sprzedawcy i naszego portfela. Dla mnie osobiście samochód nie wart jest więcej niż 13000zł. Niestety większość modeli jest albo złożona z dwóch sztuk albo już mechanicznie do znacznych inwestycji. Turbo, Wtryski, Hamulce, oleje, filtry, jeśli doliczymy np amortyzatory to 5000zł.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wiecznie palące się żarówki postojowe. Częste usterki sterowania turbiną i zaworem EGR. Wyświetlacze dużego komputera, zanikające piksele. Kluczyk, a konkretnie niewymienny w nim akumulatorek. Silniczki składanych lusterek. Czujniki parkowania...jeden siada, całość nie działa.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wtryskiwacze, koszt regeneracji 1sz to około 300-500zł w zależności co było wymienione. Turbina 800 - 2000zł - Brak części org. GARRET. Regeneracje przeprowadzane najczęściej na częściach firmy MELLET. Czyli może rok, a może nie. Słynna pompa progowa i inne usterki układu paliwowego. Zazwyczaj kończą się lawetą.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.5 525d 163KM 120kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla BMW Seria 5 E39 Sedan 2.5 525d 163KM 120kW
Średni koszt przejechania 100 km
68,00 zł
6,7
l/100km
Zobacz dzienniki
BMW Seria 5 E39 Sedan