Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 5 E39 Sedan

rafekde@poczta.onet.pl, 13 lat temu
Silnik 2.5 525 tds 143KM 105kW
Rok produkcji 1997
Przebieg: 160 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
BMW Seria 5 E39 Sedan 2.5 525 tds 143KM 105kW 1996-1999 - Oceń swoje auto
4,46
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : sześć cilindrów mruczy z raością za każdym razem kiedy dotkniesz pedału gazu.. a może jeszcze raz?!
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : czujnik ABS, przepływomierz, pompka paliwa w zbiorniku
Inne : radio- zmieniarka CD w czasie zimy musi się \"nagrzać\"
5,0
Całokształt
Świetny wygląd, ponadprzeciętna dynamika, wysokiej jakości materiały użyte to wykończenia wnętrza to jest klasa średnia wyższa to jest BMW 5. Nie jest to auto tanie w utrzymaniu ale warto w nie inwestować bo zabiera nas gdzieś gdzie nie ma fotoradarów, znaków drogoweych, dzieci na drogach. Zbliża nas odrobinę do świata motorozacyjnej perfekcji- a to nie częsta sprawa.
Wrażenia
5,0
Silnik
Uważam, że to udana konstrukcja. Posiada wysoką kulturę pracy i przyjemny moment obrotowy. Automatyczna skrzynia pozwala pozbyć się efektu \"turbodziury\". Samochód ma problemy z ciepłym rozruchem, świetną radą są małe urządzenia elektryczne uruchamiające grzanie świec oraz zwiększające dawkę paliwa podczsa rozruchu- nothing is perfect. Jak narazie bez zająknięć.
5,0
Skrzynia biegów
Amerykański automat da się lubieć. Bardzo miękko zmnienia biegi. Jedyne o czym należy pamiętać to przerzuceniu na tryb \"S\" podczas manewru wyprzedzania. Pozycje skrzyni \"2\" oraz \"3\" pozwalają na przyjemną zabawę samochodem. Pojawia się efekt hamowania silnikiem można pokręcić bączki na śniegu.
5,0
Układ jezdny
Sammochód prowadzi się badzo precyzyjnie. Pomimo automatycznej skrzyni biegów daje frajde z szybkiego pokonywania zakrętów.
Komfort
5,0
Widoczność
Pomimo szerokich tynych słupków widoność jest znakomita. bardzo przyczyniają się do tego asferyczne boczne lusterka.
5,0
Ergonomia
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jedyną wadą samochodu jest dość wysoka pozycja kierowcy. Pomimo foteli z elektryczną regulacją człowiek mający 1.90 m wzrostu siedzi dużo wyżej niż np w VW PASSACIE. Wszystko inne idealnie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Auto oferuje wysoki komfort zarówno dla kierowcy jak i pasażerów. Rozczarowuje miejsce z tyłu. Ale wprawne oko zauważy że jest to konsekwencja założeń bryły pojazdu- zero kompromisów.
5,0
Wyciszenie
Przyjemnie pracuje zawieszenie. Zarówno cicho jak i sprawnie wybiera dziury na naszych drogach. Jest skomplikowane jednakże wszelkie naprawy nie są skomplikowane. PRzyjemnie mruczy silnik. Sześć cylindrów pięknie gra i przeszkadza im to że są ułożone w standardowym rzędzie.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pomimo sporej dynamiki, srogiej zimy, oraz krajobrazu miejskiego spalanie jest na poziomie kulturalnym. Przy ponadprzeciętnej dynamice spalanie rzędu 10 l nie jest przykre.
5,0
Stosunek jakość/cena
W cenie Forda Mondeo, czy Passata mniej więcej z tego rocznika. Jeżeli chcesz samochód który będzie miał charakter nie ma się nad czym zastanawiać.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Samochód ma już swoje lata. To skomplikowana konstrukcja. Należy liczyć się z drobnymi usterkami. Większość z nich jest prosta do usunięcia. Samochód wymaga troskliwego traktowania a odwdzięczy się w dwójnasób.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tylko raz zdażyło się aby pojazd został unieruchomiony podczas jazdy. Jednakże miało to miejsce zaraz po kupnie. TEraz kiedy doszliśmy już do ładu między sobą działa bez zająknięcia.
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla BMW Seria 5 E39 Sedan 2.5 525 tds 143KM 105kW
Średni koszt przejechania 100 km
39,00 zł
7,4
l/100km
Zobacz dzienniki
BMW Seria 5 E39 Sedan