Ogolnie wg. mnie te auto jest naprawde dobra inwestycja, tak jak kazde bmw. W wersji z konca produkcji, z navi, skorami, pdc, tv, tel itd. otrzymujemy naprawde swietne auto, bogato wyposazone (mam na mysli to co wczesniej wymienilem, a nie 4 el. szyby i klime jak to w ogloszeniach ludzie pisza), limuzyne na codzien i od swieta. Bardzo przyjemnie sie tym jezdzi, nadaje auto niezlego prestizu i powagi jak na moj wiek. Wiekszosc znajomych myslalo, ze jakis urzedas przyjechal tym autem:D.
Wrażenia
5,0
Silnik
Ludze czesto mowia, ze ten silnik do tej budy to za mało... Moim zdaniem to bzdura, w zupełnosci wystarcza do jazdy w miescie, w trasie, a na autostradzie to jest po prostu bajka. Silnik nie jest moze super cichy, a tez nie jest to klekot starego merca. Czesto silniki te czesto bywaja zaniedbywane przez włascicieli i maja znacznie mniej mocy niz podaje katalog. Powodem sa typowe, niegrozne usterki. Trzeba tylko znalezc odpowiedniego mechanika, np. mnie:).
4,0
Skrzynia biegów
Przelozenia sa optymalnie dobrane, rusza sprawnie, na 5 mamy spora elastycznosc. Wyprzedzanie na 5 to naprawde przyjemnosc. Jedynym minusem jest blad konstrukcyjny, przez co czasem lewarek zmiany biegow nie wraca na srodek tylko zostaje troche bardziej po prawej stronie.
5,0
Układ jezdny
Jak to na BMW przystalo auto klei sie do drogi, smiganie po łukach z predkoscia 120km nie jest balansowaniem na granicy bezpieczenstwa. Zawieszenie nie jest twarde ani zbyt miekkie. Porownujac do e46 komfort jest o wiele wiekszy, a stabilosc jazdy nie wiele gorsza.
Komfort
5,0
Widoczność
Wszystko w porzadku, nie ma co sie rozpisywac.
5,0
Ergonomia
Przemyslane zaprojektowanie wnetrza to chyba dobry komentarz.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatronic robi co ma robic - czyli w lato chlodzi a w zime grzeje. Ciekawostka dla aut z wyposazeniem w navi - mozliwosc ustawienia ogrzewania i wentylacji postojowej na konkretna godzine. Namiastka luksusu.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
No i tutaj sam sie lekko zdziwilem. O ile dla kierowcy i pasazera z przodu miejsca jest az nadto, o tyle z tylu za mna (a mam 188cm) ciezko wysokiej osobie usiasc wygodnie. Musze przesuwac fotel lekko do przodu. Bagaznik ma spore wymiary, mozna dosc duzo napakowac. Problem pojawia sie przy probie zaladowania sporego przedmiotu. Otwor bagaznika jest troche za waski jak dla mnie. Brakuje mu jakis 5 cm. Ale to juz moja fanaberia.
5,0
Wyciszenie
Jak na diesla to naprawde przyjemnie sie jedzie. Kolega siedzac na miejscu prezesowskim prosil o wyl. radia by wsluchac sie. Przy jedzie po miescie zero zbednych odglosow. Za miastem, szum wiatru daje sie we znaki. Mnie to osobiscie nie przeszkadza.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie paliwa jest na zadowalajacym poziomie moim zdaniem. Ceny czesci eksploatacyjnych nie sa zbyt wygorowane, spokojnie mozna znalezc swietne zamienniki w dobrej cenie. Trafia sie nawet, ze czesci w aso sa w rozsadnej cenie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za okolo 20.000zl mozna kupic bogata wersje z rocznika 2002-2003. Auto trzyma swoja wartosc, bo ma wiele do zaoferowania. Porownujac do wieswagena, mozna za te pieniadze kupic 2005 rok passta i cieszyc sie z 4 szyb i klimy od dziadka co do kosciola jezdzil:D.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak juz pisalem silnik wymaga specjalisty do typowych napraw, ale sa to rzeczy, ktore kosztuja setki zl., a nie tysiace...
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie zdarzyly mi sie zadne powazne usterki w tej jak i w poprzedniej bmw. Czesto powazne usterki sa nadmuchiwane przez sprytnych mechanikow, ktorzy chca nas orznac.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 520d 136KM 100kW
[l/100km]