Silnik
: ekonomiczny, elastyczny i wystarczająco (jak na moje potrzeby) mocny.
5,0
Całokształt
Przez pierwsze 1,5 roku jeździłem z przekonaniem, że nigdy nie kupię niczego innego niż BMW. Byłem tym samochodem po prostu zachwycony! Teraz już trochę mi przeszło, ale nadal uważam go za auto wyjątkowe i z \"charakterem\". Mam nadzieję, że przestanie być, w opiniach większości kierowców, samochodem dla \"dresiarzy\", zamożnych biznesmenów i gości z ABS\'em :)
Wrażenia
5,0
Silnik
5,0
Skrzynia biegów
Rzadko zdarza się, że są problemy z wrzuceniem wstecznego, wtedy jeszcze raz na \"jedynkę\" i wsteczny \"wchodzi\" bez problemów
5,0
Układ jezdny
Od pierwszej chwili zachwycałem się jazdą. Po zakupie musiałem przejechać prawie 400km do domu po ośnieżonej i kiepskiej drodze. Mimo tych przeszkód jechałem jak po szynach. Trzeba dodać, że przesiadłem się z maleńkiej Corsy z napędem na przód!
Komfort
5,0
Widoczność
Bywa, że przedni słupek zasłania drogę przy skręcaniu w lewo, trzeba wtedy patrzeć przez boczną szybę.
4,0
Ergonomia
Jedyne co mi przeszkadza to przyciski sterujące elektrycznym zamykaniem szyb przód/tył. W moim odczuciu powinny znajdować się w okolicach dźwigni zmiany biegów. Zmieniłbym również położenie przycisku świateł awaryjnych. Dopóki wszyscy \"wpychali\" się przede mnie, gdy jechałem Corsą rzadko ich używałem. Teraz, gdy to ja dziękuję lub przepraszam, muszę odrywać wzrok od drogi by go znaleźć.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Kilka minut i ani śladu zaparowanych lub zamarzniętych szyb. Być może to zasługa ogrzewania przedniej szyby i klimatyzacji, o którą staram się bardzo dbać. Szczerze mówiąc nie wiem czy ogrzewana przednia szyba to standard.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Na moją ocenę na pewno ma wpływ tro, że przesiadłem się z Corsy, której do E39 porównać po prostu się nie da. Niskie siedzenia z przodu (choć regulowane na wysokość) wprawdzie powodują, że wydaje się, że w tym modelu jest dużo mniej miejsca niż w vanach, ale spotkałem samochody, które miały go dużo mniej a wcale nie odbiegają gabarytami bardzo od BMW (VW Bora).
5,0
Wyciszenie
Nie wiem czy to bardziej zasługa 10 głośników czy też dokonałego wyciszenia, ale słuchając muzyki w samochodzie po raz pierwszy w niektórych utworach usłyszałem np. jakieś dzwony albo sygnał karetki w tle muzyki. Początkowo obracałem się na wszystkie strony szukając na zewnątrz samochodu źródła tych dźwięków, dopiero wyłączenie radia lub CD wskazywało na ich pochodzenie.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Miesiąc temu zrobiliśmy sobie objazd południa Polski, zatankowałem pod korek zastanawiając się na ile km starczy mi paliwa (70 litrów). Przejechałem 1165km na baku! Fakt, że większość trasy pokonałem z prędkością 90-110km/h, ale w tym wjechaliśmy do 5 dużych miast i staliśmy w 30 minutowym korku między Krakowem a Katowicami.
4,0
Stosunek jakość/cena
Zaledwie \"dobrze\" bo uważam, że ja za swoją beemkę trochę przepłaciłem. Nie uważam tych pieniędzy za wyrzuconych w błoto, raczej chodzi mi o to, że mogłem urwać z ceny jeszcze klika \"złotych\". Oprócz szyberdachu, nawigacji, ksenonów i podgrzewanych siedzeń mam wszystkie \"bajery\", które wydają mi się istotne dla bezpiecznego i komfortowego podróżowania. Uważam pieniądze, które zapłaciłem, za rozsądnie wydane.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zbyt często (2 razy w roku) muszę zmieniać żarówki w przednich reflektorach (nie mam xenonów). Może gdybym zainwestował większe pieniądze w żarówki lepszej jakości (droższe), tych problemów by nie było?
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Niestety wysiadł mi sterownik ABS i ASC. Nowy kosztuje ponad 2,5tys. zł! Miałem nadzieję, że to któryś z czujników, ale niestety problem okazał się dużo poważniejszy.
Stosunkowo niskie zawieszenie w moim samochodzie powoduje, że przedni zderzak już mi się naderwał po bokach (zahaczyłem o krawężnik przy cofaniu) i przy kolejnej takiej histoii trzeba będzie zapewne go wymienić (został przykręcony na stałe).
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 520d 136KM 100kW
[l/100km]