Auto fajnie jeździło, dosyć szybkie, chociaż przy temperaturach powyżej 30 stopni stawało się ospałe jak żółw. Ciągle przysparzało problemów - a to coś się zepsuło, a to zawadziłem o coś zderzakiem, a to zostawiło wstydliwą plamę oleju na nowym bruku. Z dzisiejszej perspektywy, kiedy poznałem samochody innych marek - odradzam jego zakup.
Wrażenia
3,0
Silnik
Dobrze pracował jedynie w niskich temperaturach.
2,0
Skrzynia biegów
Po przejechaniu 60 tys. km zaczęła szarpać, a potem się zepsuła. Remont za grube pieniądze niewiele zmienił.
3,0
Układ jezdny
Na tle Subaru czy Maserati to łatwo tym wypaść z drogi, pomimo że wrażenie jest zupełnie inne.
4,0
Karoseria
Materiały przyjemne w dotyku i dobrej jakości, mam wrażenie że lepsze niż w dzisiejszych BMW. Trochę za bardzo skrzypiało na nierównościach.
Komfort
4,0
Widoczność
Niezła.
3,0
Ergonomia
Tam niczego nie ma, więc nie ma o czym pisać.
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
W zimie zarzłem w lewą rękę. Przy mrozach poniżej 10 stopni nie ma co marzyć o jeździe w samym swetrze. Nieznośnie duże gradienty temperatury wewnątrz. Wszystkie BMW, którymi jeździłem tak miały.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nieźle.
4,0
Wyciszenie
Silnika 8-cylindrowego nie należy zbytnio wyciszać i tak było w tym samochodzie.
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszty nieustannych serwisów nie do przyjęcia. Kiedy jeździłem wyłącznie BMW, myślałem że tak musi być. Zmiana marki przekonała mnie, że może być zupełnie inaczej.
2,0
Stosunek jakość/cena
Przereklamowany i za drogi samochód.
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Dno.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zatarłem silnik przy prawidłowych wskazaniach kontrolek. O reszcie nie chce mi się nawet pisać.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 4.4 540i 282KM 207kW
[l/100km]