Ogólnie udane auto, szczególnie z tym silnikiem. Szybkie,bezpieczne,komfortowe,ekonomiczne.Nie czuć w nim prędkości, idealne w trase
Wrażenia
5,0
Silnik
Najlepsza rzecz w tym aucie 286km,420Nm,przyspieszenie,elastyczność,dżwięk,bezawaryjność.Dobrze znosi gaz, spokojnie zamyka licznik na benzynie i na gazie
4,0
Skrzynia biegów
Jest dobrze, wymieniłem olej z filtrem po zakupie,przerzuca bez szarpnięć,dobrze dobrane przełożenia,w trybie drive troche ospała ale na S dużo lepiej.Bmw i Mb najlepsze skrzynie z tych lat
5,0
Układ jezdny
Na letnich kołach '17 235 przód, 255 tył jezdzi jak przyklejony i komfort ok, zima koniecznie dobre opony
Komfort
4,0
Widoczność
Przód, boki wszystko widać, tył jak w sedanie pomaga parktronic i łamane lusterko prawe w trybie R
5,0
Ergonomia
Jak większość BMW, wszystko na swoim miejscu, no może do wyłączników szyb trzeba się przyzwyczaić
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Kolejny mocny punkt, klima po prostu mrozi,nie na darmo do e39 wchodzi 1250 g gazu, gdzie przeciętny samochód ok 700g, w zimę po 1km już czuć ciepło a po przejechaniu 3km wskazówka stoi w pionie,samochód trzymam w garażu temperatura 6-7'C, grzane siedzenia też się przydają oraz funkcja Rest
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 180cm wzrostu,przedni fotele komforty z pamięcią po ustawieniu pod siebie z tyłu za kierowcą zostaje wystarczająca ilość miejsca dla dorosłej osoby
5,0
Wyciszenie
Przy prędkościach podróżnych na naszych drogach 120-160 jest naprawdę cicho, dopiero grubo ponad 200 coś tam słychać
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przy tym silniku rozbieżność w spalaniu jest duża od 12 do 25l, u mnie zazwyczaj 14-16l trasa, 20l miasto. Spalanie na gazie, benzyna 2-3l mniej.Np.ostatnia trasa Kielce- Wrocław S8 prędkość 150 na tempomacie 14l gazu
4,0
Stosunek jakość/cena
e39 i e38 to ostatnie bmw zrobione dla kierowcy a nie pod servis, utrzymanie Vki kosztuje trochę więcej jak R6 ale warto. Nawet po roku wystarczy, że 3 dni jeżdżę innym autem i wsiadam do beti i cieszę się jak dziecko
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przez rok czasu 18tys.km wymieniłem regulatory w przedniej lampie,rezystor dmuchawy tzw. jeż,przewody wspomagania pociły się a reszta to rzeczy eksploatacyjne; oleje,filtry,pasek klinowy,odma,łożysko prawy tył,tarcze przód, wszystkie klocki,łącznik stab. z tyłu,opony tył
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wymiana kompletnego rozrządu ale to raczej wiek i eksploatacja niż usterka.Ślizgi łańcucha głównego tzw. uśmiech i 2 banany,4szt. ślizg pod łańcuszki spinające wałki rozrządu,łańcuch główny,napinacz,odme są dwie druga z tyłu na kolektorze ssącym,kpl.uszczelek,rolki 3szt od pasków.Miała być wymieniona uszczelka pod deklem rozrządu bo stąd kapało ale jak było wszystko rozebrane okazało się że rozrząd jest fabryczny więc postanowiłem wymienić.Łańcuch wytrzymuje ale ślizgi lubią pękać po 250tys.km.Przy okazji dokręcono pompę oleju,nowe szczotki i łożyska w alternatorze.Silnik m62b44 nie posiada vanosów,alternatora wodnego,elektronicznej przepustnicy także koszta jak na V8 nie były straszne
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 4.4 540i 282KM 207kW
[l/100km]