Silnik
: moc jest dostępna w każdym zakresie obrotów i to jest piękne w V8 .Choć gdybym kupował je drugi raz to wziąłbym zdecydowanie Alpine B10 V8 4.6 ,spalanie to samo a osiągi nieporównywalne .
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: Skomentuj tę usterkę...
4,0
Całokształt
ogólnie wszystko ok ,choć starsze BMW jak E34 czy E32 były dużo lepiej wykonane , trzeba pamiętać by autko serwisować tylko i wyłącznie u fachowców specjalizujących się jedynie w BMW ,żadnych mechaników ze stodoły bo to nie jest VW.Teraz gdybym kupował je jeszcze raz to jednak brałbym Alpine B10 V8 4.6 o wiele lepsze autko .
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik perfekcja ,tylko trzeba o niego dbać , od razu na starcie koniecznie zalać dobry olej 5w40 Valvoline czy Liqui Moly ,powymieniać wszystkie uszczelki na dolocie i odme, zdjąć miske olejową i sprawdzić czy nie ma w niej jakichś plastików itp. a i na 100% trzeba będzie dokręcić śruby na pompie olejowej
5,0
Skrzynia biegów
automat w tym aucie naprawdę rewelka tu też koniecznie pamiętać by na starcie wymienić olej oraz filtr ,olej tylko i wyłącznie Mobil ATF LT71141 ,żadnego innego bo później będzie płacz że trzeba wydać kilka tysięcy na naprawe skrzyni
4,0
Układ jezdny
bardzo dobry ,bardzo ciężko kręci się kierownicą ale to chyba przez brak servotronica , na zakrętach auto wg mnie za mocno się przechylało , zniwelowałem to poprzez założenie stabilizatorów od E39 M5 ,pasują plug&play
Komfort
4,0
Widoczność
ok
4,0
Ergonomia
W starych BMW przyciski od sterowania szybami były umiejscowione na tunelu środkowym ,a tu bmw niestety przeniosło je na drzwi przez co nie wygodnie się je obsługuje a także cały panel sterowania nie jest już zwrócony w strone kierowcy co jest dla mnie dużym minusem
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
perfekt
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
mogłaby być troszkę większa
5,0
Wyciszenie
tu bmw spisało się na medal ,przy normalnej jeździe po mieście czuje się jak w elektrycznym aucie ,silnika praktycznie nie słychać ,dopiero na wyższych obrotach słychać ryk V8 i tak ma być .Przy 200km/h można sobie spokojnie gadać przez telefon czy to z pasażerem bez podnoszenia tonu .
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszty utrzymania nie są wcale wysokie wbrew powszechnej opinii o ile kupimy w miarę zadbany egzemplarz ,a najczęściej bywa tak że ludzie kupują na allegro hiper mega okazje BMW e39 za 10tys a później gadają głupoty że bmw się cały czas psuje a części są mega drogie co jest nie prawdą ,części cenowo są podobne jak przy VW czy Audi ,tylko trzeba umieć dobrze szukać w internecie
5,0
Stosunek jakość/cena
za nie duże pieniądze mamy piękną i szybką limuzyne ,e39 i e38 są ostatnimi BMW nie zrobionymi po kosztach i nie były nastawione na trzepanie kasiory z napraw po skończeniu gwarancji ,w przeciwieństwie do wszystkich nowszych aut ,które dziwnym trafem po ukończeniu gwarancji nagle zaczynają się psuć i sypać
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
czujnik podwójny temp. cieczy chłodzącej ,nawet jeśli nie pokazuje błędów to warto go wymienić na nowy gdyż często jest odpowiedzialny za nie równą prace silnika lub nawet spadek mocy ,tak samo czujniki wału ,wałka rozrządu i czujniki stukowe (oczywiście zakładamy tylko oryginalne czujniki BMW ,żadnych zamienników bo one nie będą działać) . Uszczelki pokrywy zaworów jesli nie były wymieniane od nowości to na pewno trzeba to już zrobić
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
po przejechaniu 250tys dobrze by było zainteresować się rozrządem choć u mnie narazie spokój
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 4.4 540i 282KM 207kW
[l/100km]