Dostajesz solidne niemieckie auto, ktore da ci duzo frajdy z jazdy, ale jesli nie stac cie na jego utrzymanie to odpusc sobie. Koszta utrzymania sa wysokie i nie mowie to tylko o palwie.
Wrażenia
5,0
Silnik
V8. Chodzi bardzo przyjmnie i rowno. Elastycznosc i przyspieszenie jest niesamowite. Przy 180km/h potrafi jeszcze zredukowac i wcisnac w fotel. Dzwiek silnika jest niesamowity, rasowy, ale nie natarczywy. W kabinie slychac tylko pomruk.
3,0
Skrzynia biegów
Moj pierwszy automat i musze powiedziec, ze strasznie zaluje. Do miasta calkiem wygoda sprawa, ale z tym silnkiem chcialoby sie troszke poszalec. Derwujace, ze w trybie manual nie da sie zredukowac o 2 biegi tylko trzeba kazdy bieg z osobna. W trybie D skrzynia dziala bardzo ospale. Z manualem moznaby spalic 2l na 100km mniej.
5,0
Układ jezdny
Sprezyscie tlumi nierownosci i wadje sie lekko kanapowaty, ale w ciasnych zakretach uklad kierwoniczy reaguje blyskawicznie i daje dobre wyczucie. Jak to w tylno napedowych z kierownice nie przedostaja sie zadne zbedne sily napedu. Znakomicie prowadzi sie przy duzych predkosciach. 240km/h? Nie ma problemu...
Komfort
4,0
Widoczność
auto jest spore, ale daje sie latwo wyczuc krawedzie. Nie mam zadnych zastrzezen
4,0
Ergonomia
Wszystko pod reka, fotele mozna bardzo szeroko regulowac...Byloby doskonale gdyby nie fabreyczne radio gdzie wswietla sie tylko nr utowu a nie czas. Drazni mnie tez przlacznie temperatury o 0.5 stopnia. Zeby z 18\'C zrobic 23 trzeba sie niezle nakilkac. Swietnie rozplanowane przyciski na kierwonicy
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima dziala bardzo sprawnie, nie jest przy tym tak glupia jak climatronic z VAG gdzie w upal cale zimne powietrze wali w glowe. Tutaj zimno leci tez na szyby i nogi dlatego przyjmniej sie rozlewa chlod po aucie w upalne dni.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
WYKONCZENIE I MATERIALY!!!!!!!!!!!!!
Nie ma drugiego auta z lat 90 z takimi materialami w sordku. Wszystko zrobione z miekkiego plastiku, w kiesznkach i schowkach welur. Spasowanie jest wzrowe. Najlepszym dowodem jest to ze moje auto ma juz 13 lat i od 100tys km jedzi po PL drogach a w srodku nic nie skrzypi. Tapierka nigdzie nie jest wytarta, nawet kierwonica jest jak nowa
5,0
Wyciszenie
W tym aucie jest poprostu bardzo cicho. Juz w e34 bylo swietnie, ale e39 wymiata. Mozna sobie spokojnie jechac 200km/h i rozmawiac z pasazerami nie krzyczac. Szumy powietrza zredukowane do minimum...Jazda w takich warunkach relaksuje i czujemy sie jak w nowym aucie...
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wiec na poczatek paliwo. Spodziewalem sie, ze V8 nie spali 6l, ale w miescie potrafia calkiem sporo wypic. Jadac na trasie silnki sie wcale nie meczy nawet wyprzedzaniem i spala calkiem niewiele bo w granicach 12-13l - Jazda autostrada z predkosciami ok 180km/h i Polska Trasa czyli TIRY i wyprzedzanie. Czar jednak pryska kiedy wjedziemy do mista i trafimy na kilka korkow po drodze. Spalanie wtedy urosnie nam spokojnie do 17l/100km.
Czesci nie naleza do tanich a czasem lubi sie zepsuc cos kosztownego
5,0
Stosunek jakość/cena
Takie osiagi i komfort za 20pare tysiecy??? OKAZJA
Chociaz sam nie kupilbym go juz drugi raz bo koszta utrzymania troche mnie przerosly. Dobrze, ze ma jeszcze A4 TDI do jazdy na codzien
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobiazgi... zawieszenie: do niego bedziemy czesto zagladac a czesci nie sa tanie. Ja zmienialem juz tez cewki, pompe wody... jakies tam przewody i kupe innych pierdol. W koncu auto ma 13 lat.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Kiedys w zakrecie strzelil mi waz wody przy chlodnicy i caly plyn wylas sie na kolo w zakrecie. Prawie przez to skosilem przystanek. Niby nic ale polecam kontrole wszystkich wezy po zakupie auta.
Wymienialem juz calkiem powazne rzeczy jak np popychacze bo stukaly niemilosiernie oraz kompelt rozrzadu. Tutaj koszta ida juz w tysiacach zlotych
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 4.4 540i 282KM 207kW
[l/100km]