Dużo mocy, ale i problemów, rozrząd, wariatory Vanos, wodny alternator, masa czujników i osprzętu, to kilkunastu latach wszytsko domaga się napraw.
4,0
Skrzynia biegów
Mocny automat ZFa, ale potrafi szarpnąć czy zwlekać z redukcja lub zwiększeniem obrotów, po 200tys km konwenter bankowo do wymiany.
5,0
Układ jezdny
Wspaniały, komfortowy, cichy i wcale nie drogi w utrzymaniu. Ale najmniejszy luz na sworzniu czy tuleji odczujeś jako "pukanie". Polecam oryginalne zaweieszenie M-technik.
Komfort
5,0
Widoczność
Widać wszystko z każdej strony, a parkowanie ułatwiają czujniki. Bez zastrzeżeń.
5,0
Ergonomia
BMW to wzór, tu wszystko pod ręką czytelnie i intuicyjnie.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
V8 nagrzewa się niezwykle szybko i baaardzo długo stygnie, więc zimą nie zmarzniesz, w trubie auto sterowanie naweiwami może nie odpowiadać naszym preferencją.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4 osoby, kompletny bagaż i 1500km pokonujęsz w ciszy i spokoju, ale przy wzroście pow 190cm może być ciasnawo.
5,0
Wyciszenie
Wzór, przy cichych oponach do 100km/h nie słychać prawie nic, podróże z prędkościami pow 150km/h też nie wymagają podnoszenia głosu w czasie rozmowy.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Drogie auto, stopień skomplikowania, dużo osprzętu, oraz wiek robią swoje, rocznie trzeba przeznaczyć kilka tys zlotych. Nie warto inwetsować w tanie zamienniki, zemszczą się niską trwałością.
4,0
Stosunek jakość/cena
Ciężko ocenić, ale chyba w tej cenie trudno dostać auto oferujące więcej.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Sporo drobnych kaprysów, a to moduł ABS/DSC, a to piksele na wyświetlaczach, czujnik w silniku itd, itp. Na pewno nie jest to Alfa Romeo pod tym względem.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Oby jak najmniej. koszt poważnych usterek silnika, skrzyni biegów wydrenuję portfel do zera.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 3.5 535i 245KM 180kW
[l/100km]