Kupiłem trochę przypadkowo, szukałem jakiegoś youngtimera w idealnym stanie... Już po przejechaniu pierwszych kilometrów byłem oczarowany! Szczena mi opadła, jak tym się jeżdzi! Komfort podróżowania, prowadzenie, zawieszeniem silnik...miód na serce! Mam duże porównanie do współczesnych aut i powiem wam, że ciężko o taką jakość w nowym, obecnie produkowanym aucie. Fakt, mój ma mały przebieg, a i pakiet starowy w dość pokaźnej kwocie zainewstowany, ale nie żałuję nawet jednej złotówki wydanej na E39. Kupując ponad 20-to letnie auto, trzeba się liczyć z wydatkami i to bez względu na przebieg. Po tylu latach będą wymagały wymiany jakieś gumy, plastiki...i to większość! U mnie nowe min. uszczelki drzwi, uszczelki silnika(komplet), przewody wspomagania i kupa różnej maści innych pierdół...plus standardowo płytka ABS oraz maglownica, a także odma (to chyba standardowe naprawy E39). Dziś to BMW zaczyna już etap auta kultowego, więc musi wymagać nieco dbałości! Za to coraz więcej osób z zazdrością patrzy na ładną 5-tkę. W CPNie, na parkingu...podchodzą, pytają, opowiadają swoją historię zawiązaną z autem - wszystko oczywiście z sentymentem i wyczuwalną nutką zazdrości lub żalu, że sprzedali. To auto przypomniało mi z jaką jakością wiąże się motoryzacja końca XX w. Szkoda, że obecnie przemysł samochodowy to tylko ilość i rachunek ekonomiczny, a takich aut jak E39 już nie ma i nie będzie! Przeważa oponia, iż to ostatnia prawdziwa 5-tka BMW :)
Zaskoczyła mnie pozytywnie dostęność części zamiennych - wszystko jest do kupienia i odnoszę wrażenie w cenie niższej niż do obecnie produkowanych aut.
Cóż...ja w tej starej 5-tce zakochałem się i jadąc gdzieś wybieram właśnie ten samochód, choć mam możliwość wsiąść we współczesny pojazd.
Auto, ze względu na wiek, będzie zapewne wymagło stałej opieki, ale zapewnia, iż odwdzięczy się cudownymi wrażeniami podczas eksploatacji.
Wrażenia
5,0
Silnik
Niezłe osiągi, piękna, aksamitna praca, długowieczność i wzorowa współpraca z LPG. Nieco paliwożerny, ale 6 garów musi swoje wypić.
5,0
Skrzynia biegów
Ja celowałem tylko w automat! Spełnia swoją rolę i...co więcej pisać? Mnie jeżdzi się bardzo przyjemnie, biegi zmienia płynnie, a czas reakcji na pedał jest zadawalający, choć to oczywiśćie nie jest DSG.
5,0
Układ jezdny
Prowadzi się wzorowo, pięknie wybiera nierówności...jednym słowem klasa!
5,0
Karoseria
Jak na stare auto może się jeszcze podobać! U mnie jeszcze rdza jeszcze nie wyłazi więc czego chcieć więcej?
Komfort
4,0
Widoczność
Trochę gorzej wygląda sprawa jazdy do tyłu, ale ja zamontowałem kamerę cofania, więc dla mnie wszystko jest OK.
5,0
Ergonomia
Duże auto, więc trzeba nieco wprawy. Generalnie bardzo łatwo się manewruje. Bagażnik wielki, Ilość schowków zadawalająca, miejsca dużo...Na wypady rodzinne bardzo spoko!
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dobrze grzeje i dobrze chłodzi, czyli na plus. U mnie dodatkowe webasto więc jest moc!
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wsiada się dość nisko, a miejsce kierowcy jest - jak to w BMW - nieco ograniczone. Ja cofam siedzenie, aby komfortowo wchodzić i wychodzić. Jeśli chodzi o pasażerów...siedzi się nisko, ale wchodzi o wiele wygodniej. Kierowcy, szczegołnie tym wyższym, nieco przeszkadza kierownica.
5,0
Wyciszenie
To bardzo mocny punkt E39. Cisza jak makiem zasiał, nawet przy większych prędkościach. Cierpi nagłośnienie, ale cóż...coś za coś :)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Chociaż już dziś, za na prawdę ładne egzemplarze, trzeba już głębiej sięgnąć do kieszeni, więc trudno jednoznacznie ocenić tę rubrykę.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 3.0 530i 231KM 170kW
[l/100km]