Silnik
: Kultura pracy silnika oraz jego spalanie.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: Pękające jak wafle przewody spryskiwaczy...
Karoseria
: Rdza na klapie bagażnika.
4,0
Całokształt
Wóz bardzo wygodny, świetnie jeżdżący i dość bezawaryjny. Niestety przy dynamicznej jeździe spalanie może być bolesne dla właściciela, podobnie jak ceny części dobrej jakości.
Wrażenia
5,0
Silnik
Ten silniki to \"poezja\". Przy codziennej jeździe jest bardzo cichy i oszczędny a gdy mamy ochotę na trochę \"szaleństwa\" wystarczy poczekać aż wskazówka obrotomierza minie 4000obr./min. i załączy się Vanos...
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo precyzyjna i chodząca tak lekko, że nawet dziecko nie miało by problemów zmianą biegu. Jeśli chodzi o jej zestopniowanie to również nie można powiedzieć złego słowa.
5,0
Układ jezdny
Poprzedni mój samochód to było BMW E36. Wóz mniejszy i nawet wygodny. Odkąd mam E39 to stwierdzam, że seria 3 to \"taczka\". W obecnym samochodzie kwestia \"czucia\" dziur w drodze czy problemów z zachowaniem na drodze praktycznie nie istnieje.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu i na boki nie ma najmniejszych problemów. Gorzej jest z widocznością do tyłu przez dość wysoko poprowadzoną klapę bagażnika. Z cofaniem raczek problemów nie ma ale na pewno trzeba \"nauczyć\" się wymiarów samochodu bo niestety nie ma tu tego, że obracając się widzimy tył wozu a więc możemy sobie wizualnie ocenić ile mamy miejsca.
4,0
Ergonomia
Wnętrze jest bardzo obszerne i wygodne.Wszystkie przełączniki pod ręka i rozplanowane jak to w BMW więc obsługa ich jest intuicyjna. Jedyne do czego można się przyczepić to panel sterowania szybami i lusterkami. Umieszczony jest tak, że aby użyć przełącznika trzeba lewą rękę cofnąć nieco do tyłu co jest średnio wygodne w czasie jazdy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tu nie ma żadnych zastrzeżeń. Zarówno klimatyzacja jak i ogrzewanie działają bezproblemowo i dość szybko.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jeździłem samochodami tej samej klasy (np. Mercedes W210) które mają w środku więcej miejsca ale narzekać nie ma co bo 4 dorosłe osoby jadą wygodnie bez ścisku.
5,0
Wyciszenie
To jest zaleta i wada zarazem. Zaleta bo silnika, szumów toczenia czy opływu powietrza w zasadzie w kabinie nie słychać. Wada, bo przez to mamy mocno ograniczone poczucie prędkości i czasem podczas przyśpieszania można odnieść wrażenie, że samochód jest mało dynamiczny i powolny. Dopiero rzut oka na prędkościomierz uświadamia nam, że już jedziemy o dużo za dużo :P
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na pewno nie jest to samochód dla ludzi dostających na konto minimalną krajową. Ceny części dobrych producentów (pchanie tu \"chińszczyzny\" mija się z celem) mogą być dość wysokie. Podobnie robocizna ze względu na dość już skomplikowaną konstrukcję nie będzie najtańsza choć porównując kosztu utrzymania do konkurencji to BMW wypada bardzo atrakcyjnie. Jeśli chodzi o spalanie to tu wóz miło zaskakuje i przy \"normalnej\" jeździe po mieście można zejść poniżej 12l/100km.
5,0
Stosunek jakość/cena
Ciężko znaleźć na rynku samochód który za taką cenę oferuje tak dużo. Już za kilkanaście tysięcy można kupić w miarę zadbany samochód który oferuje komfort, dynamikę, świetne wyposażenie i doskonałe właściwości jezdne.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wiadomo, że samochód ma już swoje lata i niektóre rzeczy mogą odmawiać posłuszeństwa. Na szczęście są to raczej pojedyncze przypadki i dotyczą najczęściej drobiazgów związanych z elektryką czy drobnych kłopotów z mechaniką.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poważne usterki zdarzyć się mogą rzecz jasna ale baaardzo rzadko jest to z winy samochodu samego z siebie. Najczęściej jest to wynikiem zaniedbań właściciela/właścicieli bądź wypadkowej historii wozu.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.8 528i 193KM 142kW
[l/100km]