Silnik
: Chociaż z drugiej strony czy rzeczywiście zaskoczył? W końcu to BMW, czyli elita wśród silników.
5,0
Całokształt
BMW to najlepsze na rynku silniki i świetne właściwości jezdne. Poza tym E39 poliftowe to piękne autko, chociaż przed liftem również daje radę jeśli jest dobrze utrzymane. Warto kupić w skórze, ponieważ to autko luksusowe, welur tutaj nie pasuje. Poza tym jedynymi sensownymi silnikami są 2.8, 3.0d lub 4.4-5.0, reszta to nieporozumienie pod wzgledem osiągów do spalania.
Wrażenia
5,0
Silnik
Osiągi bdb, choć nie jest to 4.4 V8 czy M5. Dźwięk śliczny, elastyczność doskonała jak na 6 cylindrów. Jeśli jednak kupujemy BMW to tylko R6 lub V8, 4 cylindry to nieporozumienie w tej marce, lepiej już kupić wtedy Audi.
5,0
Skrzynia biegów
Zarówno manual jak i automat radzą sobie bardzo dobrze. Ciężko kupic autko z mocnym silnikiem i sprawnym sprzęgłem, lecz wymiana nie jest kosztowna, gdyż jest bardzo prosta, jak w Polonezie.
5,0
Układ jezdny
To jest BMW, więc i prowadzenie to mistrzostwo świata.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra. Nic nie ogranicza widoczności.
5,0
Ergonomia
Bez zastrzeżeń, wszystko jest na swoim miejscu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Sprawność klimatyzacji, ogrzewania idealna, bez zastrzeżeń.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń dla kierowcy idealna, dla pasażerów z tyłu również, ale maksymalnie dwóch osób, nawet wysokich. Jeśli zamierzamy wozić 3 osoby z tyłu to lepiej kupić 7-mkę.
5,0
Wyciszenie
Doskonale wyciszone autko, pełen luksus.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na ten silnik zuużycie paliwa bdb, Audi o takiej samej pojemności pali o 1-2 litry więcej. Ceny przeglądów, napraw takie same jak w innych luksusowych markach, chociaż trzeba uważać na naciągaczy, którzy windują ceny szukając frajerów.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za dobrą E39 trzeba zapłacić, większość 5-tek na polskich drogach to trupy. Im tańsze tym wiecej trzeba będzie później w nie włożyć, nie kupi się dobrego egzemplarza poniżej 20 tys. zł, chyba że ktoś będzie chciał szybko sprzedać i będziemy mieli wyjątkowe szczęście.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Sypią sie czujniki (położenia wałka rozrządu, korbowodu), trzeba się liczyć z ich wymianą raz podczas eksploatacji auta. Warto zwrócic uwagę na sprzęgło, w każdej Beemce z mocnym silnikiem jest albo w kiepskim stanie, albo już wymienione. Końcówki drążków, wymiana raz na 1 rok, półtora, jak to na naszych drogach. Poza tym standardowo jak w każdym aucie, wszystko może paść, ale ceny części nie są wcale drogi, a koszta wymiany takie same jak wszędzie.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.8 528i 193KM 142kW
[l/100km]