Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 5 E39 Sedan

Kris, 15 lat temu
Silnik 2.8 528i 193KM 142kW
Rok produkcji 1996
Przebieg: 230 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
BMW Seria 5 E39 Sedan 2.8 528i 193KM 142kW 1995-2001 - Oceń swoje auto
4,77
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Chociaż z drugiej strony czy rzeczywiście zaskoczył? W końcu to BMW, czyli elita wśród silników.
5,0
Całokształt
BMW to najlepsze na rynku silniki i świetne właściwości jezdne. Poza tym E39 poliftowe to piękne autko, chociaż przed liftem również daje radę jeśli jest dobrze utrzymane. Warto kupić w skórze, ponieważ to autko luksusowe, welur tutaj nie pasuje. Poza tym jedynymi sensownymi silnikami są 2.8, 3.0d lub 4.4-5.0, reszta to nieporozumienie pod wzgledem osiągów do spalania.
Wrażenia
5,0
Silnik
Osiągi bdb, choć nie jest to 4.4 V8 czy M5. Dźwięk śliczny, elastyczność doskonała jak na 6 cylindrów. Jeśli jednak kupujemy BMW to tylko R6 lub V8, 4 cylindry to nieporozumienie w tej marce, lepiej już kupić wtedy Audi.
5,0
Skrzynia biegów
Zarówno manual jak i automat radzą sobie bardzo dobrze. Ciężko kupic autko z mocnym silnikiem i sprawnym sprzęgłem, lecz wymiana nie jest kosztowna, gdyż jest bardzo prosta, jak w Polonezie.
5,0
Układ jezdny
To jest BMW, więc i prowadzenie to mistrzostwo świata.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra. Nic nie ogranicza widoczności.
5,0
Ergonomia
Bez zastrzeżeń, wszystko jest na swoim miejscu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Sprawność klimatyzacji, ogrzewania idealna, bez zastrzeżeń.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń dla kierowcy idealna, dla pasażerów z tyłu również, ale maksymalnie dwóch osób, nawet wysokich. Jeśli zamierzamy wozić 3 osoby z tyłu to lepiej kupić 7-mkę.
5,0
Wyciszenie
Doskonale wyciszone autko, pełen luksus.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na ten silnik zuużycie paliwa bdb, Audi o takiej samej pojemności pali o 1-2 litry więcej. Ceny przeglądów, napraw takie same jak w innych luksusowych markach, chociaż trzeba uważać na naciągaczy, którzy windują ceny szukając frajerów.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za dobrą E39 trzeba zapłacić, większość 5-tek na polskich drogach to trupy. Im tańsze tym wiecej trzeba będzie później w nie włożyć, nie kupi się dobrego egzemplarza poniżej 20 tys. zł, chyba że ktoś będzie chciał szybko sprzedać i będziemy mieli wyjątkowe szczęście.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Sypią sie czujniki (położenia wałka rozrządu, korbowodu), trzeba się liczyć z ich wymianą raz podczas eksploatacji auta. Warto zwrócic uwagę na sprzęgło, w każdej Beemce z mocnym silnikiem jest albo w kiepskim stanie, albo już wymienione. Końcówki drążków, wymiana raz na 1 rok, półtora, jak to na naszych drogach. Poza tym standardowo jak w każdym aucie, wszystko może paść, ale ceny części nie są wcale drogi, a koszta wymiany takie same jak wszędzie.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.8 528i 193KM 142kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla BMW Seria 5 E39 Sedan 2.8 528i 193KM 142kW
Średni koszt przejechania 100 km
26,00 zł
13,8
l/100km
12,2
l/100km
Zobacz dzienniki
BMW Seria 5 E39 Sedan