Silnik
: Wytrzymaly, elastyczny, ekonomiczny ( nie mam pojecia po co wsadzilem do nie go LPG)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
: wiadomo polskie drogi i kola 17\" ale i tak nie jest zle :D
Układ elektryczny
: glupoty z elektryka
Inne
: LPG hehehe
5,0
Całokształt
Ogolnie bardzo dobrze wspominam ten amochod :D
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik chyba najlepszy do tego modelu BMW.
Co prawda dochodza mnie sluchy ze po 2001 roku
lepszy jest 530i 24V 231 KM.
Bardzo rowna praca silnika, w ogole zero z nim problemu, nawet z instalacja LPG sobie swietnie radzial. Co prawda wymienialem dwa razy czujnik polozenia rozrzadu, ale to ponoc wlasnie sie kopie przez LPG.
Alternator naprawialem.
Rozrusznik czas wytrzymal nic przy nim nie robilem.
Viskoze wymienialem.
4,0
Skrzynia biegów
Manualna super idealnie zestrojona z tym silnikiem i z tym samochodem.
Jedynie co to sprzeglo tego nie wyrabia.
Dwa razy zmienialem, po prostu silnik 2,8 ma za duzy moment obrotowy i sprzeglo sie slizga.
4,0
Układ jezdny
Jest super nie rzucalem fury na glebe a i tak byla sztywna przy kolach 17\" i przy okazji komfortowa. Naprawialem przod i tyl zawieszenia. Przod chyba dwa razy, ale i tak przy tym przebiegu to nic. wczesniej bylo wszystko jeszcze orginalne w zawieszeniu! Mowia ze te zawieszenie jest slabe, ale jak dla mnie to i tak bylo lepsze od E34 ktore tez mialem tam co sezon bylo robione zawieszenie z przodu.
Komfort
3,0
Widoczność
doskonala nie ma co sie rozpisywac, przy parktroniku w ogole super :D
Lusterka bardzo dobre podgrzewane.
5,0
Ergonomia
Ergonomia jest doskonala do niczego nie mozna sie przyczepic!
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja jest super zero parowania szyb!
W E34 mialem z tym problem tam tylko klima dawala rade, ale w E39 jest super nie potrzeba klimy, nawet przy nawiewie zimnego powietrza szyby nie parowaly.
Ogrzewanie troche slabiutkie, ale moze to przez instalacje LPG. Klima dobra wydajna!
Super jest to ze na nogi mozna ustawic cieple powietrze, a na glowe np. zimne :D
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Duzo miejsca spokojnie na 5 osob.
5,0
Wyciszenie
Powyzej 240 km/h dalej bylo cichutko w samochodzie :D Bardzo dobrze jest wyciszony samochod.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na ta mase samochodu i ten silnik to doskonale!
Opinia jest moja taka jak masz kupic 520, 523 (525) to kupuj 528! spalanie doslownie to samo a frajda i z jazdy 100 razy lepsza!
Na gazie palil mi sredni litr gazu wiecej.
Maks jaki mi sie udalo raz uzyskac to w korkach w
upale ponad 30\'C z klima to bylo 16 litrow, ale to byla ostra jazda i szarpanie w korkach.
5,0
Stosunek jakość/cena
Bardzo dobry i nie sluchac ludzi co mowia
BMW - bedziesz mial wydatki, bo to nie prawda czesci duzo tanio i samochod wcale tak bardzo sie nie psuje, u mnie bylo troszke jak pisalem wczesniej, ale ja duzo , bardzo duzo kilometrow zrobilem!
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
wpieniajace co jest to wyswietlacz od komputeru na desce rozdzielczej w zegarach:/ kopie sie i zanika powoli i to denerwuje, ale mozna to naprawic za okolo 100zl.
Z chlodnica wody sa problemy, trzeba na nia uwazac. Zle jest pomyslany zbiorniczek wyrownawczy i czesto sie rozszczelnia :/ po 2001 chyba juz to zostalo poprawione.
Wspomaganie kierownicy naprawialem.
Trzeba uwazac na przednich fotelach na maty od airbagu, bo potrafia sie przerwac , przez np. klekanie i juz nam sie swieci airbag na zegarach :/
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
W sumie to nie mialem zadnej powaznej usterki.
naprawy byly w granichach do 400zl, raz za zawieszenie przod i tyl wywalilem 2000zl.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 2.8 528i 193KM 142kW
[l/100km]