Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 5 E39 Sedan

Franky, 10 lat temu
Silnik 2.5 525i 192KM 141kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 111 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
BMW Seria 5 E39 Sedan 2.5 525i 192KM 141kW 2001-2003 - Oceń swoje auto
4,54
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Niedługo nie będzie już takich silników.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : Servotronic
Silnik : Wiskoza, uzkodzony czujnik termostatu.
5,0
Całokształt
Zapłaciłem za to auto więcej niż, niektórzy płacą za e60, ze względu na to, że kupowałem je od Niemca prosto spod domu, z oryginalnym przebiegiem bez żadnych przeróbek. Nie było dnia, w którym żałowałbym tego wydatku. Naprawdę takich aut już się nie robi. Jakość wykończenia i takie wrażenie solidności we współczesnych autach nie występują. Komfort jazdy lepszy niż w większości nowych aut i przynajmniej auto jest dla kierowcy, nie ma zbędnych systemów zastępujących umiejętności kierowcy, robiących z niego analfabetę. Zakup takiego auta w oryginale, z małym przebiegiem to najlepsza inwestycja.
Wrażenia
5,0
Silnik
Coraz mniej takich silników. Bez turbiny, piękne brzmienie. Mocy się nie odczuwa, mogłoby być z 30 KM więcej. Słyszy się, że 6 cylindrowe rzędówki BMW odejdą na rzecz 4 cylindrowych doładowanych. Cieszmy się póki jest czym.
4,0
Skrzynia biegów
Tu akurat widać, że współczesne skrzynie są szybsze, za to podobno mniej trwałe. Reakcja poprawna, szybko uczy się kierowcy, tiptronic ok.
5,0
Układ jezdny
Limuzyna prowadząca się jak sportowe auto, przy czym nie cierpi na tym komfort jazdy. Wzorowo choć drogo w naprawach. Miałem problemy z servotroniciem.
Komfort
4,0
Widoczność
Jak na sedana ok.
5,0
Ergonomia
Tutaj wzorowo. Prawdziwe BMW, m.in dlatego wybrałem e39 a nie e 60.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko grzeje i chłodzi.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Szeroki zakres i wiele możliwości ustawienia fotela i kierownicy, sporo miejsca. Moja wersja nie ma składanego oparcia tylnej kanapy, to jest minus, nie mozna nawet opon zimowych przewieźć.
5,0
Wyciszenie
Nawet przy dużych prędkościach można rozmawiać swobodnie z pasażerem tylnej kanapy bez podnoszenia głosu. Przez wyciszenie nie czuć też prędkości.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Z racji tego, że to już tak naprawdę stare auto części nie są drogie. Jedynie kompletny remont zawieszenie może uszczuplić portfel. Z drugiej strony to auto klasy premium także nie ma tragedii. Spalanie średnie w granicach 10-11 litrów jest ok przy tym silniku.
4,0
Stosunek jakość/cena
Gdybym kupił na allegro pewnie byłoby idealnie, jednak zapłaciłem za stare auto tyle, że neiwiele dokładajac miałbym e 60. Jednak nie patrząc na ceny rynkowe w Polsce uważam, że warto zapłacić za to auto. Niedługo mimo szczerych chęci nie da się już kupić takiego auta.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Problemy jak w każdej BMCe, troche z chłodzeniem, troche z zawieszeniem. Do zrobienia wszystko.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Żadnych poważnych problemów.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.5 525i 192KM 141kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
BMW Seria 5 E39 Sedan