Wszystkie bmw które miałem były bardzo solidnymi samochodami. Dziś utrzymanie zadbanej e39 jest naprawdę tanie, nowsze modele to już inna bajka cenowa. Kiedy miałem pierwszą e30 to ceny części niestety były dużo wyższe niż do innych marek. Jak ktoś nie ma parcia na szpan przed sąsiadami to e39 jest bardzo dobrym, trwałym i komfortowym samochodem za rozsądne pieniądze i w rozsądnych kosztach utrzymania.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bmw e39 należy do samochodów które jako nowe kosztowały ćwierć miliona i to widać w każdym miejscu.Jakoś części, karoserii, zawieszenia i całej reszty na bardzo wysokim poziomie. Silniki bardzo trwałe, niestety słabym punktem silników jest zawór zwrotny w filtrze oleju który zwyczajnie się wyrabia, spuszcza olej i pogarsza smarowanie wału. Dwulitrowy do piątki jest za słaby, tds po czipie na 170km był świetny, lepszy od benzyny, palił średnio 7-7,5 litrów. 2,5 benzyna jest minimalny do tego samochodu, ja mam lpg porządne na baracudach, chodzi jak na benzynie zero jakichkolwiek problemów, spalanie oszczędna trasa 10, autostrada 11, w koło komina 13 oczywiście gazu- rewelacja.Przebieg to 320 tys. olej pełny syntetyk wymieniany co 10 tys.Samochód ma już swoje lata, ale z jednej ręki, zadbany, naprawiany na bieżąco w autoryzowanym serwisie w Niemczech, ja naprawy robię sam, staram się używać markowych części i na czas. Na razie to drobiazgi, ale niestety są, nie spodziewajmy się że w dwudziestoletnim samochodzie nie zaśniedzieje jakiś styk czy trzeba wymienić łożyska w alternatorze czy rolki napinacza, ale tak naprawdę to drobne sprawy.Jako ciekawostkę napisze że w samochodzie mam akumulator z naklejkami bmw, ma on 11 lat i świetnie sobie jeszcze radzi.
4,0
Skrzynia biegów
Nie ma tragedii, ale żona ma Nissana Quaszqaja, syn Mazdę MX5 i tam jest lepiej.
5,0
Układ jezdny
Świetnie się trzyma drogi, dając przy tym duży komfort jazdy. Na razie w zawieszeniu na pewno są nowe amory wymienione jeszcze przez Niemca, tylne zawieszenie wygląda mi jeszcze na dziewicze, z przodu pewnie coś było robione. Sławna przekładnia kierownicza jest od nowości i nie ma najmniejszych luzów ani wycieków, ja wymieniłem tylko kompletne drążki kierownicze z końcówkami no i oczywiście geometria przy takiej naprawie.
Komfort
5,0
Widoczność
Komfort wyśmienity, cicho, komfortowo, tanio. Miejsca dla czterech osób dużo, jak pięć to już trochę ciasno. wyposażenie jak na prawie dwudziestoletnie auto to super. Skóra,fotele elektryczne z pamięcią, pneumatyczne lędzwie, podgrzewane z przodu, klima dwu strefowa czujniki cofania z tyłu, el. i podgrzewane lusterka, czujnik deszczu, tunel z workiem na narty, samo ściemniające się lusterko wsteczne, brakuje tempomatu.
5,0
Ergonomia
Niezła, wszystko pod ręką.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo dobra.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jeżeli nie traktujemy jej jak wana to bardzo dobrze
5,0
Wyciszenie
Jest naprawdę bardzo cicho, tylko podczas przyspieszania słychać fajny pomruk sześciu cylindrów.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zadbany dwudziestoletni egzemplarz na pewno Cię nie zniszczy.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za jakość trzeba zapłacić, w stosunku do wieku nie są to tanie samochody ale już w stosunku do jakości jest bardzo dobrze.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Miałem już pięć bmw i napisze tak: dobry egzemplarz- wcale nie łatwo kupić bez względu na cenę i dalej to już tylko dbać i jest super.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zdarzają się tylko w wyniku zaniedbania, złej eksploatacji, błędów mechanika podczas napraw. W ogóle uważam że kupujący stare auto musi się znać na samochodach, jak się nie znasz, masz dwie lewe ręce, nie masz miejsca na naprawy i zwyczajnej żyłki samochodowej to kupuj tylko nowe samochody.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 2.5 523i 170KM 125kW
[l/100km]