Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 5 E39 Sedan

KM, 11 lat temu
Silnik 2.5 523i 170KM 125kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 175 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
BMW Seria 5 E39 Sedan 2.5 523i 170KM 125kW 1995-2000 - Oceń swoje auto
4,54
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Mimo sporych gabarytów, silnik 2,5l (wer. 170KM) daje sobie radę i dynamika jest całkiem zadawalająca. Jeszcze większą niespodzianką jest ekonomia tego motoru. Dobrze zachowany silnik potrafi naprawdę miło zaskoczyć. No i wspominana wcześniej kultura pracy... co tu dużo mówić - burżułazja wśród silników! :)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : To chyba dotyczy każdego samochodu w naszym pięknym Kraju, więc im bardziej skomplikowane zawieszenie, tym uciążliwsze wydają się nawet lekkie usterki.
Układ elektryczny : \"Krowa\" ma swoje humory... trzeba mieć do niej cierpliwość. Czasem tak po prostu chce sobie coś poniedziałać przez jakiś czas i za chwile znów działać i nikt nie wie o co chodziło :P
5,0
Całokształt
Samochód godny polecenia każdemu kto lubi jeździć. Piękna maszyna z duszą. Jedna z ostatnich \"prawdziwych Beemek\". Duża, przestronna i bezpieczna. Wspaniale prowadzi się ten krążowniczek, potrafi być niesłychanie dostojna, lub całkiem agresywna, wręcz sportowa - wszystko zależy od twojego nastroju. Jedno jest pewne - jazda tym Maleństwem uspokaja. Wracając z pracy po ciężkim dniu wole wybrać dłuższą drogę i jechać ją wolniej niż zwykle, tak po prostu żeby się zrelaksować i wyciszyć :)
Wrażenia
5,0
Silnik
Bawarskie Fabryki Silnikowe - czy coś tu jeszcze wymaga tłumaczenia? ;)
4,0
Skrzynia biegów
Sama skrzynia właściwie bez zarzutów, jedyne co bym poprawił to mechanizm zmiany biegów, jest on dość toporny przy zmianie z 4 na 5, co bywa frustrujące.
5,0
Układ jezdny
Wspaniałe połączenie komfortu jazdy ze świetnymi właściwościami jezdnymi. Zawieszenie e39 to już legenda... Jedyny minus to koszty napraw, tutaj wszystko musi być złożone z kilku elementów, a każdy element powinien być co najmniej zamiennikiem wysokiej klasy, co generuje sporawe koszty. Do tego świetnie spasowany układ kierowniczy sprawia że \"Krową\" manewruje się naprawdę przyjemnie, i jak dostojnie! :)
Komfort
4,0
Widoczność
Byłoby 5/5, ale punkcik trzeba odjąć za kiepską widoczność z tylu. Wystarczy, że pasażerowie zostawią wyciągnięte zagłówki i właściwie cofa sie na ślepo, bardzo dobrym rozwiązaniem jest PDC, ale wiadomo - każdej przeszkody nie wyczuje i można się podrapać czasami. Trzeba się do tego przyzwyczaić i nabrać wprawy.
5,0
Ergonomia
Jeżdżąc różnymi modelami BMW za każdym razem czuje się jak w domu. Mam ochotę np. podnieść temperaturę w samochodzie bądź przełączyć cokolwiek, moja ręka gdzieś sięga odruchowo i jakimś \"magicznym trafem\" sięgam dokładnie tam gdzie trzeba! Mam wrażenie, że BMW ma chyba jakiś oddzielny dział w którym tysiące pracowników cały dzień siedzą i po prostu zachowują się naturalnie łapiąc za różne ustrojstwa. Obserwuje ich bacznie grupa naukowców analizując dokładnie każdy ruch i wyciągają z tego jakąś \"średnią\" - tak to sobie tłumacze! :P
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja nie zawiodła mnie nawet w najgorętsze dni tego roku. Bardzo szybko chłodzi. Ogrzewanie również działa bez zarzutu, w zimne poranki natychmiast rozgrzewa atmosferę :) Należy jedynie pamiętać o porządnym serwisie klimy i wymianach filtrów.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Na pewno nikt nie będzie połamany po długiej podróży ;) Narzekać nie można, ale 5/5 należy się jedynie serii 7, która w kwestii przestrzeni nie ma sobie równych.
5,0
Wyciszenie
Mam do wymiany kilka uszczelek, ale mimo to głośniej robi mi się w samochodzie dopiero od 150 km/h w górę. Ideałem wyciszenia jest model z podwójnymi szybami bocznymi.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeśli miałbym oceniać jedynie spalanie to byłoby 5/5. Ale dochodzą tu ceny napraw, serwis itp. Ocena tak czy tak jest wysoka ponieważ samochód jest naprawdę wspaniały i bardzo szybko zapomina się o wydanych pieniądzach...
5,0
Stosunek jakość/cena
Do 20 tys. można mieć wspaniałą Maszynę, która da więcej komfortu, bezpieczeństwa i przyjemności z jazdy niż niejedno nowe plastikowo-papierowe ustrojstwo na kółkach za kilkadziesiąt tys. Trzeba jednak zawsze być przygotowanym na dodatkowe koszta po zakupie używanego egzemplarza. Polecam wybrzydzać tylko w kwestiach istotnych. Nie polecam natomiast kupna modelu z założoną już instalacją LPG. Ludzie wstawiają tam cuda i nigdy nie ma pewności że nie będzie potrzebny remont kapitalny całej instalacji i połowy silnika. Oczywiście części i serwis nie jest najtańszy, ale wybierając tej klasy samochód to wciąż bardzo dobry rezultat w kategorii \"cena/jakość\" :)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wszystko byłoby wspaniale, gdyby nie kilka gorzkawych smaczków. No bo NIE WYPADA żeby w samochodzie tej klasy i marki pękały drobne plastiki, takie jak przyciski panelu klimy czy osłony kanałów wentylacyjnych.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Ogólnie mówiąc \"czołg!\" ale diabeł jak zwykle tkwi w szczegółach. W starszych rocznikach jest \"wyrostek\" w postaci padającej pompy wody. Poza tym sterownik pompy ABSu, stanowi piętę achillesową chyba wszystkich roczników. Należy tu dodać, że jako pojedynczy element stanowi najkosztowniejszą \"typową awarie\".

LPG - zużycie paliwa dla silnika 2.5 523i 170KM 125kW [l/100km]

Średnie zużycie
12,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
12,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
14,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
10,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla BMW Seria 5 E39 Sedan 2.5 523i 170KM 125kW
Średni koszt przejechania 100 km
36,50 zł
10,8
l/100km
13,0
l/100km
Zobacz dzienniki
BMW Seria 5 E39 Sedan