Przeniesienie napędu
: tylni napęd w wykonaniu bmw bije o głowę przednionapendówki( gorzej jest zimą w głębokim śniegu)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
: dziwne błędy ale tylko wtedy gdy przepalą sie zarowki. Chyba winna jest linia cann
5,0
Całokształt
Doskonały samochód dla osoby która lubi dynamiczną jazdę, ale też wygodny i przestronny.
Dobrze dopracowany i elegancki.
Jeśli Ktoś szuka luksusu i wygody oraz przyjemności z jazdy to polecam.
Jeśli Ktoś szuka luksusu i wygody to Mercedes
Jeśli ktos szuka wygody to Audi
Model e39 posiada standardowe zawieszenie zestrojone jak sportowe samochody, ale jest dostatecznie wygodne i dobrze amortyzuje.
Bogate wyposarzenie i świetne materiały wykończeniowe dają kierowcy luksus. Samochód za bezpieczeństwo pod koniec lat 90tych został okrzyknięty samochodem roku.
Niestety drażnią mnie skrzypiące uszczelki w drzwiach.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik w tym samochodzie to poezja. Co prawda na początku byłem troche zawiedziony osiągami ale teraz po drobnych modyfikacjach układu wydechowego jest o wiele lepiej. Miałem zabrudzony katalizator więc mechanik wmontował mi strumienice łuskowa w obudowie katalizatora i jest super. Zbiera sie od 2tys obrotów a czym wiecej tym żwawiej. Powiem tak teraz mozna spokojnie wyprzedzać na 5tce od 70ciu na godzine.
strumienica znacznie znienila charakterystykę pracy tego motoru. reszta układu jest oryginalna.
Żałuje troche że nie kupiłem wersji 528 bo bylo by jeszcze lepiej. Ale i tak to naprade udany motor.
4,0
Skrzynia biegów
Mam skrzynie w tiptroniku. Po założeniu strumienicy znacznie zwiększyła sie moc i skrzynia stała sie bardziej zrywna. Nie mam do niej żadnych zastrzeżen. do setki 8.5sek.z 10ciu Zaskoczył mnie rozstaw przełożen na poszczególnych biegach
max predkość:
1- ~60
2- ~125
3- ~160
4- ~235
5- ~240 i wiecej się chyba nie da, ale jest 4600 na 6000 obrotów ale nie miałem jeszcze gdzie zabardzo wypróbować, jeżdzę oczywiście przepisowo.:) Ciekawy jestem tylko czy się psują te skrzynie? Wiem że można niedrogo dostać u żywke na allegro za około od 800 do 1200zł
5,0
Układ jezdny
Trakcja to poprostu bajka. Poprzednio jeżdziłem mercedesem w201. przed zakupem prubowałem jeszcze audi a6 1,8t, audi a4 2,8; mercedesa 180 kompresor; e klase 2,8; skode octawie turbo i wszystkie nie maja szans z e39. przyma się jak rzep. Jeżdzę dość \"żwawo\" i czy mokro, czy sucho
może troche gorzej na lodzie ale uklad jezdny jest przewidywalny i świetnie się prowadzi ten samochód. Hamulce ma napeno lepsze eclipsa kolegi ale niewiele bo naprawde rewelacyjnie chamuje czy to na prostej, czy jadąc po łuku. Samochód na zakręcie z hamulcem wciśniętym do oporu jest cały czas sterowny. Trzeba jednak pamiętać o prawach fizyki!!!
Komfort
4,0
Widoczność
Dosyć dobra widoszność. Może troche słabo do tyłu ale parkuje na osiedlowym parkingu i system parktronic swietnie się sprawdza.
5,0
Ergonomia
Ergonomia jest na piątke. Wszystko pod ręką i z bardzo dobrych materiałów wykonane.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Super działa wentylacja a zimą samochod się szybko nagrzewa. Klimatronic działa bez zarzutów.
Często stoje latem w potęznych korkach i bez klimy to tragedia. klapy od filtruw kabinowych troszke sie deformują i przez wloty dostaje się w postoju gorace powietrze od silnika. Ale je wymieniłem i jest ok.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla mnie idealnie mam 180 centymetrów wzrostu i jest ok. Wszystko pod ręką i super materiały wykończeniowe. miejsce z tylu : Koleżanki czują sie zrelaksowane na tylnej kanapie :)
4,0
Wyciszenie
Samochód ma troszke metaliczny dzwięk ale jest fajny, strumienica troszkę go zmieniła na basowy.
Przy 200tu slychac szumy przy uszczelkach ale i tak można normalnie rozmawiać.
Silnik slychać dość mocno jeśli sie go kręci na prawą strone obrotomierza. Fajnie wtedy brzmi!
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
serwis: serwisuje stale u tego samego ale dobrego mechanika z renomą. wymiana oleju filtra oleju i filtra zasilania silnika w powietrze 290zł
(7,3l oleju.)
wymiana komletnego ukladu chamulcowego( tarcze i klocki tył i przód + wymiana plynu hamulcowego 1020zł
dodatkowo wymieniłem pompe abs koszt 220zl używana
i działa bez zarzutów. Wymieniłem też 2 wachacze z przodu markowe 500zł. ale byly przy zakupie do wymiany podaobnie jak pompa. poprzedni właściciel nie dbał o samochód. To wszystko. dużo jeżdzę i ostro ale samochód jest bardzo solidnie zrobiony.
Ciekawostka!!! Jesli zapali się błąd skrzyni biegów to Proszę sobie sprawdzić ciśnienie w kolach:) na stacji zenzynowej nic to nie kosztuje a w serwisie bmw podobno 600zł:)
zużycie miasto od 13tu do 16tu w korkach przy średnio ostrej jeżdzie do 20tu przy ściganiu się. ale przepisowym oczywięcie:)
Jazda mieszana 10-13
Trasa 9-11, chyba że 230 wtedy 16cie. ale to auto bana na.... wtocław:) To spalanie gazu oczywiście
bo mało jeżdzę na benzynie. Chyba że się vs z jakimś dobrym samochodem. Tankuje shell v power
5,0
Stosunek jakość/cena
Bardzo dobry samochód za niewielkie pieniądze.
za 15-30tyś można nabyć naprade luksusowy i sportowy samochód
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Miałem troche poprawek po zakupie tak jak powyżej pisałem ale teraz samochod jest wdzięczny i nic się nie dzieje. Będę mieć do wymiany na prawym kole jakąś gume bo na przeglądzie wyszedł delikatny luz. ale to kwestia 50 zł. Troche problemów jest z przepalającymi sie żarówkami postojowymi bo wtedy elektryka szaleje i dziwne błedy wyskakują.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
super!!! Odrazu po zakupie i przeglądzie pojechalem na wczasy do Italii 1600km. w jedną strone i wróciłem bez majmniejszych problemów choć miałem obawy. Samochód dopracowany!!!
Wybierałem pomiędzy audi ktore mechanik odradził mi z powodu niedopracowanego zawieszenia i wadliwej elektryki(awarie: mechanizmy podnoszenia szyb, centrale zamki, sterowanie kokpitem), a mercedesem -Gnija!!!! i to wszystkie!!!! popatezcie przy akumulatorze, ranty drzwi i klapa tylnia. Skoda to klasa niżej.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 2.5 523i 170KM 125kW
[l/100km]