Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 5 E39 Sedan

Erestes, 15 lat temu
Silnik 2.5 523i 170KM 125kW
Rok produkcji 1997
Przebieg: 271 tys. km
BMW Seria 5 E39 Sedan 2.5 523i 170KM 125kW 1995-2000 - Oceń swoje auto
4,31
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Trudno tu mówić o zaskoczeniu ponieważ znałem podobną jednostkę z poprzedniego mojego BMW. Okazało się jednak że zalednie 0,5 pojemności sprawia ogromną różnice w dynamice i nie widać tego w kosztach.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : Wycieki z uszczeliniacza pomiedzy skrzynią a wałem.
Inne : Porysowane szyby boczne od mechanizmu chowania szyb.
5,0
Całokształt
Dla mnie osobiście jest to jedno z lepszych aut na rynku. Mimo swojego wieku śmiało może konkurować z dzisiejszymi autami. Jest coś prawdy w tym że jak się raz spróbuje BMW to chce się więcej, co jest zrozumiałe bo jazda tym autem to w pierwszej kolejności przyjemność a w drugiej jazda.
Wrażenia
5,0
Silnik
Wysoka kultura pracy silnikw 6 cylindorwych jest cechą charakterystyczną silników BMW. Silnik na ogół cichy, ale gdzy wciśniemy głębiej gaz usłyszymy piękny dźwięk silnika. Auto dość dynamiczne i ekonomiczne jak na te gabaryty.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia posiada odpowiednio dobrane przełożenia i jest bardzo dobrze spasowana. Redukcja z 5 na 3 nie sprawia większych problemów, podobnie jest w przypadku pomijania biegów np 4 czy 2 czy tez. Niestety zdarzają się wycieki z uszczelniaczy między wałem a skrzynią stąd ocena niżej.
4,0
Układ jezdny
Ja jestem zachwycony tym jak auto trzyma się drogi, mimo tego że nasze drogi są dość wymagające. Zdawało mi się że e34 posiada bardzo dobrze zestrojone zawieszenie, ale w tym modelu inżynierowe podnieśli poprzeczkę. Aluminiowe zawieszenie może budzić strach. Koszt pojedynczych wahaczy, końcówek jest podobny do tych z Audi czy VW ale za to części w BMW są trwalsze.
Komfort
3,0
Widoczność
Widoczność z przodu bez zastrzeżeń. Tył natomiast sprawia pewne problemy. Utrudnione jest cofanie Sedanem, ponieważ trudno jest ocenić rzeczywistą odległość od przeszkody.
5,0
Ergonomia
Co tu dużo pisać dla mnie wyśmienite i dla mnie BMW takie właśnie powinno być Są co prawda osoby, którym wnętrze się oraz ergonomia nie podoba. Środkowy tunel i kształt deski rozdzielczej to coś z czym BMW nie powinno się nigdy rozstawać.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatronic dwustrefowy spisuje się znakomicie. Do tego mamy możliwość zmiany nawiewu z zimnego na cieply i na odwrót ze środkowych nawiewów, bez względu na to jaką temperaturę ustawimy. Chcemy mieć np w aucie ciepło, ale chemy jednocześnie chłodniejszy nawiew na dłonie czy twarz - nie ma z tym problemu. Auto posiada także akumulator cieplny co pozwala na ogrzewanie kabiny nawet po wyłączeniu silnika, a w przypadku rozgrzewania się auta silnik osiąga szybko odpowiednią temperaturę do ogrzewania wnętrza. Niestety układ klimatyzacji sprawia czasem problemy w BMW. Najczęściej uszkodzeniu ulegają wentylatory, których magnesy się odlepiają co z kolei uniemożliwia obracanie się wiatraka. Łatwo się domyśleć że jazda z takim nie działającym wiatrakiem może skończyć się rozszczelnieniem układu. Na szczęście usterka jest tania w naprawie o ile zauważy się ją w pore. Włączenie klimatyzacji nie ma większego wpływu na osiągi silnika, a spalanie wzrasta ok 0,5-1l/100km.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Pewna poprawa pod tym względem w porównaniu do e34. Pasażerowie z przodu jak i z tyłu mają teraz do dyspozycji większą ilość miejsca. Układ rozmieszczenia tunelu przedniego jest dla wielu tym charakterystycznym czymś co musi być, ale dla innych jest natomiast zbędne i niepotrzebnie zabiera miejsce. Dla mnie świetna sprawa wyróżniająca auto spośród innych. Poprawiono także przestrzeń bagażową w porównaniu do e34. Tu bagażnik jest głębszy, ale za to trochę węższy. Ważne jest to że zawias nie chowa się w bagażniku oraz to że powiększono otwór załadunkowy. Bagażnik nie jest ogromy, ale pamiętajmy że jest to auto do przewożenia neseserów, laptopów, parasoli i ewentualnie kilku toreb turystycznych. Desek na działkę tym autem nie przewieziemy:)
5,0
Wyciszenie
Bardzo dobrze, silnik słyszymy tylko wtedy gdy tego chcemy. Plastiki bardzo dobrze spasowane nie skrzypią.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wiadomo 6 cylindrów potrafi więcej niż 4 ale też ma większe zapotrzebowanie na Pb. Mimo wszystko jest to dobry kompromis pomiędzy dynamiką a ekonomią.
4,0
Stosunek jakość/cena
Dziś za niewielkie pieniądze można mieć bardzo dobrze wyposażone auto, które dostarczy nam wiele przyjemności z jazdy. Należy jednak zwracać uwagę na stan auta podczas jego zakupu. Jeżeli poprzedni właściciel nie troszczył ise odpowiednio o auto to lepiej sobie je odpuścić, bowiem doprowadzenia auta do stanu nie budzącego zastrzeżeń może okazać się kosztowne.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jest z tym dobrze. Tylne uchwyty na napoje nie należą do najtrwalszych.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Często w tych modelach można dostrzec nie do końca sprawną klimatyzacje.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.5 523i 170KM 125kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,4
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla BMW Seria 5 E39 Sedan 2.5 523i 170KM 125kW
Średni koszt przejechania 100 km
36,50 zł
10,8
l/100km
13,0
l/100km
Zobacz dzienniki
BMW Seria 5 E39 Sedan