Zawieszenie
: Super klei się do drogi, pięknie chodzi bokiem po śniegu. Układ kierowniczy to co w BMW najlepsze.
3,0
Całokształt
Ja osobiście dołożyłem już do tego auta ok. 5 tyś. zł w trakcie 50tyś. km jakie zrobiłem w ciągu roku. Oczywiście nie liczę w tym opon i regularnych wymian oleju i innych zużywających się rzeczy. Trzeba pomyśleć przy zakupie czy stać kogoś na utrzymanie takiej fury, bo to trochę kosztuje.
Za komfort trzeba płacić, a poza tym żona bardzo lubi to autko więc trzeba płacić:)
Wrażenia
5,0
Silnik
Ogólnie samochód fajny, jednak dosyć drogi w utrzymaniu. 9-letni egzemplarz lubi szwankować - padają głównie czujniki (położenia wałka rozrządu, wału korbowego - każdy po ok 350zł). Ogólnie silnik żywy, ładnie wkręca się na obroty, przy czym wydaje pikny dżwięk, ale sporo pali jak się za dużo jeżdzi na wysokich obrotach.
4,0
Skrzynia biegów
5 stopniowy automat ze steptronik. Działa miękko i dosyć szybko. Samochód jest bardziej dynamiczny przy steptronik, szybko reaguje i świetnie przyspiesza.
5,0
Układ jezdny
Wiadomo jak to BMW - jest "przyklejone do drogi - szczególnie na szerszych oponach conajmniej 225. Obecnie mam 205/65 R15 - na nasze drogi chyba najlepsze - oszczędzają zawieszenie i paliwo, ale kosztem przyczepności na zakrętach
Komfort
4,0
Widoczność
bardzo dobra z wewnątrz, z zewnątrz do środka widać nie wiele (mam dosyć mocno przyciemnione:)
4,0
Ergonomia
przestrzennie i wszystko pod ręką,
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
szybko się ogrzewa, klima super.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
przy większym kierowcy mało miejsca z tyłu.
4,0
Wyciszenie
bardzo cicho, słychać tylko mruk 6 dzwonków. BMW ma to do siebie, że polskie lubi się czasem roztrzeszczeć (to oczywiście dla wrażliwych uszu) wtedy taśma dwustronnna i po kłopocie:)
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
w mieście sporo ok. 13-14l gazu. w trasie przy spokojnej jeżdzie, bez wkręcania na obroty i ostrych przyspieszeń 10l gazu. benzyny mniej ok. 8l. Jednak przy ostrej jeździe to lubi pociągnąć. B.dobry silnik na autostrady, wtedy przy 180-200km/h 9l. benzyny, gazu 11l. tylko szkoda, że u nas nie ma autostrad
4,0
Stosunek jakość/cena
Cena zakupu ok, za takie samochód.
Warto troche dolozyc pieniedzy i kupic nowszy, bo elektronika w tym aucie dziala bez zarzutu przez pierwsze 5-6 lat, pozniej trzeba bulic i to ostro.
Teraz mam plan by to sprzedac i zmienic marke na jakas azjatycka, ale wroce jeszcze do bmw, ale nowego.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
drobiazgi ogólnie ok. Mam ją od roku wyminiłem z dobiazgów elektryczny otwieracz zamka klapy bagażnika (100zł)
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
na 50 tyś jakie przejechaem to 3 razy łączniki stabilizatora średnio po 80zł/szt. Czujniki to jest wada 9 - letniej 5-tki: czujnik (mata) w siedzeniu pasażera 500zł, lutowanie na stałe złączek przy siedzeniach od poduszek 150zł,, w silniku:, chlodnica 550zl, czujnik położenia wału korbowego oraz położenia wałka rozrządu 900zł, Gaz uwalił mi 2 sondy lambda 1200 zł, trzeba było zmienić amortyzatory 1400zł. Ogólnie DROGO
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 2.2 525i 170KM 125kW
[l/100km]