Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 5 E39 Sedan

Jacek, 13 lat temu
Silnik 2.2 520i 170KM 125kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 88 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
BMW Seria 5 E39 Sedan 2.2 520i 170KM 125kW 2001-2003 - Oceń swoje auto
4,69
8% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Rzędowe szóstki od BMW to już legenda. Nic dodać nic ująć.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ hamulcowy : Stosować tylko oryginały a będzie ok. Nie ma co inwestować w zamienniki bo nie mają praktycznie żadnej trwałości.
5,0
Całokształt
Naprawdę kawał dobrego, solidnego samochodu. Przekonałem się o tym na własnej skórze. Nawet nie przeszkadza mi już powszechna opinia krążąca o właścicielach bawarek... :) Mercedes to tylko komfort, Audi to jeszcze nie ten poziom, Leksus to podrasowana Toyota a VW lepiej nie będę komentował ;) BMW to idealny kompromis. Jest komfortowo, jest zacięcie sportowe, świetny silnik... Nic tylko wsiadać i jechać.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik rewelacja. Bardzo elastyczny i cichy. Rzędowe szóstki od BMW to już legenda... Żadnych problemów z osprzętem, żadnych usterek. Pracuje równo na każdych obrotach i praktycznie nie ma drgań. Test szklanki pełnej wody zalicza bezbłędnie ;)
4,0
Skrzynia biegów
Jest nie źle. Biegi wchodzą gładko i nic nie zgrzyta. Ale w Mercedesie muszę przyznać było lepiej. Czasem zdarza się, że przy mrozach zaraz po odpaleniu nie chce wejść wsteczny i jedynka. Sporadycznie, ale zawsze... Natomiast samo zestrojenie skrzyni idealne.
5,0
Układ jezdny
Wspaniały kompromis pomiędzy jeszcze komfortem a w miarę sportowym zawieszeniem. Jadąc czujesz drogę i nawet przy wyższych prędkościach nie podpiera się lusterkami na zakrętach. DSC robi swoje i załącza się tylko wtedy kiedy już naprawdę musi. Zawieszenia praktycznie nie słychać.
Komfort
4,0
Widoczność
Podczas jazdy po łuku w lewo troszkę przeszkadza słupek od strony kierowcy, martwe pole jest znaczne i nie raz trzeba się pochylić aby obserwować dobrze drogę. Poza tym jest ok, trzeba się przyzwyczaić jak do każdego innego auta. Po kilku parkowaniach nawet czujniki z tyłu okazują się zbędne.
5,0
Ergonomia
Nic dodać nic ująć. Wszystko na swoim miejscu i w zasięgu ręki. Polecam wersje z multifunkcyjną kierownicą bo to naprawdę świetna sprawa. Konsola skierowana do kierowcy to już klasyka!
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Powiem tak... Dawno temu ustawiłem sobie temperaturę na 21 stopni w pozycji AUTOMAT i od tego czasu zapomniałem już co to jest obsługiwanie klimatyzacji. Zarówno w zimę jak i w lato po chwili od odpalenia auta mam tą temperaturę we wnętrzu. Raz do roku wymiana filtrów i odgrzybianie klimy i to wszystko. O zaparowanych szybach w deszczu też już nie pamiętam... Naprawdę duży plus!
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca tak naprawdę jest sporo. Nie ma problemów z opieraniem się prawej nogi kierowcy o konsolę środkową czy czymś podobnym. Trzeba się przyzwyczaić, że siedząc w BMW jest się w pewien sposób troszkę \"obudowanym\" :) Ci co jeżdżą takim autem wiedzą o co chodzi... Przez to może się wydawać, że u konkurencji jest więcej miejsca ale to tylko złudzenie. Z tyłu dla dwóch osób komfort, dla trzech już gorzej ale dramatu nie ma. Duży plus za fotele, poziom regulacji niesamowity, komfort i świetne trzymanie na zakrętach. Przejeżdżasz 1000km i plecy nie bolą a to rzadkość nawet w nowych autach.
5,0
Wyciszenie
Tak jak pisałem silnik jest świetnie wyciszony. Słychać go tylko jak chcemy żeby był słyszalny ;) Zawieszenie pracuje również cicho, dopiero na większych dziurach czasem coś głośniej stuknie. Materiały we wnętrzu też nie trzeszczą.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak dla mnie jest po prostu tak jak tego oczekiwałem. Żadnych niespodzianek. Mieszkam w centrum i w korkach stoję codziennie a spalanie nie przekracza 12 litrów w lato i 14 w zimę nie wyjeżdżając z miasta. Na trasie przy spokojnej jeździe spokojnie schodzę poniżej 8 litrów a jak przycisnę wychodzi około 9 litrów. W cyklu mieszanym można powiedzieć, że pali jakieś 10 może 11 litrów na setkę. Uważam, że to przyzwoicie jak na 6 cylindrów i 170 koni.
5,0
Stosunek jakość/cena
Moja opinia tyczy się auta, które ma na dzień dzisiejszy 88tys km przebiegu. Bardzo ciężko było znaleźć taki egzemplarz. Nie ukrywam też, że słono kosztował bo wyszło około 30 tys zł za samochód z 2001 roku. Ale z czystym sumieniem mogę powiedzieć, że warto było tyle zapłacić. Moim zdaniem na te auta z tego roku i w cenie 15-20 tys zł nie nawet co patrzeć bo ocena może znacznie się różnić od tej którą ja miałem okazję przedstawić.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z drobiazgów jedyne co zaobserwowałem to przepalające się diody na wyświetlaczu radia. Póki co tylko dwie nie palą i ciężko to zauważyć ale ja widzę i mnie drażni ;)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Było by doskonale gdyby nie hamulce a dokładnie tarcze hamulcowe. Praktycznie zaraz po wymianie się \"wichrują\"! Jedyna rada to nie stosować zamienników. Zawieszenie wcale nie jest awaryjne. Jak ktoś dba to nie ma problemów.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.2 520i 170KM 125kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki BMW Seria 5 E39

Liczba wpisów: 63

BMW Seria 5 E39 – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

BMW Seria 5 E39 Sedan