Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 5 E39 Sedan

Karl, 5 lat temu
Silnik 2.0 520i 150KM 110kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 268 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
BMW Seria 5 E39 Sedan 2.0 520i 150KM 110kW 1996-1999 - Oceń swoje auto
4,86
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Daje sobie radę, a spalanie jak na starą benzynę bardzo mnie zaskoczyło.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Czujniki ABS i podnośniki tylnych szyb. Stanowczo najgorsze elementy tego auta.
5,0
Całokształt
Miałem bardzo dużo samochodów i dużo jeżdżę. Do BMW E39 nie byłem przychylnie nastawiony, ale niesamowicie mnie zaskoczyło. Zaznaczam, że robię samochodem około 5000 km miesięcznie. Warunkiem zadowolenia jest pewne pochodzenie auta. Samochód kupiłem od znajomego, mając pewność co do jego bardzo dobrego stanu. Wóz jest z pewnością ponadczasowy i niezwykle dopracowany (pomijając kilka detali).
Wrażenia
5,0
Silnik
Tutaj nie ma co narzekać. Co prawda 2.0 trzeba nauczyć się jeździć, żeby zachować dynamikę, ale silnik spokojnie daje sobie radę z tą budą. Chodzi cichutko, ale przy wyższych obrotach pięknie mruczy. Póki co "pancerny".
5,0
Skrzynia biegów
Bez zastrzeżeń. Przełożenia również. Mógłby być szósty bieg, ale w sumie to limuzyna z lat 90-tych, a nie sportowy samochód.
5,0
Układ jezdny
To niewątpliwy plus BMW. Podobno cała marka się tym szczyci. Dzięki napędowi na tył auto prowadzi się świetnie, o wiele pewniej niż konkurencyjne modele z napędem FWD. Układ kierowniczy reaguje super - szybko i precyzyjnie. Auto ma prowadzenie zbliżone do nowych modeli.
5,0
Karoseria
Auto ma 21 lat. Dzięki temu, że mój egzemplarz jest zadbany, są tylko śladowe ilości korozji, w mało ważnych miejscach. Piękna sprawa jak na tak stary samochód.
Komfort
4,0
Widoczność
Jedyny minus to przednie słupki. Czasem troszkę przeszkadzają.
5,0
Ergonomia
Nie przepadam ogólnie za samochodami niemieckiej produkcji, ale rzeczywiście - ergonomia jest naprawdę wzorowa. Wszystko pod ręką, wszystko super jakości.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja dwustrefowa automatyczna. Wszystko działa, aczkolwiek to kwestia serwisowania układu. W zimne dni nagrzewa się również bardzo szybko.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 187 cm wzrostu i siedzi mi się bajecznie. Do tego pasażerowie za mną mają miejsce do wygodnego podróżowania również na dłuższych trasach. Fotele mam welurowe, bez dodatkowych podparć. Siedzi się idealnie.
5,0
Wyciszenie
Można rozmawiać szeptem przy 140 km/h. Z drugiej strony jednak słychać to piękne i dostojne mruczenie sześciu cylindrów.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tu jestem zszokowany. Ceny części na poziomie, fiata, volkswagena, forda czy innych popularnych marek nie-premium. Czasem wystarczy dobrze poszukać. Spalanie mnie zaskoczyło. Jest nieźle.
5,0
Stosunek jakość/cena
Ceny się wahają. Warto dać nawet 10 tys zł, jeśli egzemplarz jest naprawdę zadbany. Od paru osób związanych z tematem słyszałem, że tanie zaniedbane BMW, to "studnie bez dna".
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jedyny problem to czujniki ABS i podnośniki tylnych szyb. Czujniki ABS należy kupować jak najlepszej jakości i posłużą dłużej. Tylne szyby trzeba naprawić "na patencie", bo mechanizm wymyślony przez BMW nie spełnia swojego zadania.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie stwierdzono - mam nadzieję, że nie występują.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 520i 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki BMW Seria 5 E39

Liczba wpisów: 63

BMW Seria 5 E39 – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

BMW Seria 5 E39 Sedan