Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 5 E39 Sedan

Kamil32, 6 lat temu
Silnik 2.0 520i 150KM 110kW
Rok produkcji 1996
Przebieg: 270 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
BMW Seria 5 E39 Sedan 2.0 520i 150KM 110kW 1996-1999 - Oceń swoje auto
4,86
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Silnik (M52B20) mimo małej pojemności, zawsze dawał mi radość z jazdy, jak trzeba było to zarzucił boczkiem (nie upalana), jak trzeba było to bez problemu wyprzedziła kilka aut. Także spory plus.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Trochę irytowało mnie samoczynne uruchamianie się alarmu, problemy z poduchami a dokładnie z mata pasażera
Karoseria : mimo, ze podłoga i progi jak na 20 letnie auto były ładne, to dół drzwi kierowcy, błotnik lewy, klapa i pas tylny pod klapa to jakaś porażka, błotnik i klapę zmieniłem to na klapie po roku czasu znowu pokazywały się wykwity, czyli ten typ tak ma.
5,0
Całokształt
Ogólnie auto prezetuje się bardzo ładnie jak na swój wiek, mimo ze mój samochód był z 1996 roku i w podstawowej wersji potrafił zwrócić na siebie uwagę.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik m52b20, trochę za mały do tej kabiny, nie jest demonem przyspieszenia, ale problemu z wyminięciem kilku aut pod rząd nie było problemem. Również silnik zasługuje na spory plus, nie wiem jak traktował go poprzedni właściciel, ale mimo swojego wieku i przebiegu auto było w dobrej kondycji.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów jest okej, dla nie przyzwyczajonych ciężko czasem znaleźć bieg wsteczny, ale wkoncu można się przyzwyczaić.
5,0
Układ jezdny
Prowadzenie i komfort na plus.
5,0
Karoseria
Karoseria bardzo wyciszona, przy większych prędkościach można bez problemu rozmawiać i słuchać radia jednocześnie. Bryła sedana i touringa bardzo przyjemna dla oka.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność z przodu i z tylu bardzo dobra, brak problemów.
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jako, ze na wyposażeniu miałem dwustrefowy climatronik to naprawdę byłem zadowolony, do tego auto szybko się nagrzewało, w upały tez nienajgorzej chłodziło, także plus.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca jest naprawdę sporo, mam porównanie do kilku innych marek, ale również do kilku modeli BMW, to komplet osób w aucie nie zgłaszało mi problemów, no chyba ze podróżują z nami osoby postawne to jest wtedy mały problem.
5,0
Wyciszenie
Tak jak wspominałem wcześniej, wyciszenie jest bardzo dobre, przy większych prędkościach można rozmawiać i słuchać radia jednocześnie, a do tego cicha praca silnika.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zacznijmy od spalania, byłem bardzo zadowolony, butla 55l tankowane ok 40l gazu zrobiłem najwiecej 390km (spokojna jazda), a przy normalnej jeździe to około 340-360 km także jak dla mnie okej. Koszty części to porażka, mimo ze samochód ma 20 lat to ceny są jak do jakiegoś kilkuletniego. Żeby zrobić kompletne zawieszenie bez amortyzatorów, na dobrych częściach to trzeba szykować około +- 3000 zł za same części, mówiąc o kompletnym zawieszeniu, a gdzie do tego doliczyć cenę za robociznę, potem ustawienie geometrii i zbieżności to całkiem ładna sumka wychodzi, mimo to auto rekomensuje to komfortem podczas jazdy. Przy bardzo dobrym zawieszeniu bez luzów i uszkodzonych amortyzatorow jazda staje się przyjemniejsza. Przez zle ustawiona geometrię w ciągu roku musiałem zmienić 3 razy opony, także warto dobie podjechać na jakaś stacje, żeby ją sprawdzili.
5,0
Stosunek jakość/cena
w sumie zgadzam się z tym ze jaka cena taka jakość, im mniej się zapłaci za ten model tym później trzeba więcej dołożyć.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przez okres użytkowania to około 2 lata, najgorsza usterkę jaką miałem w aucie to był alarm, który potrafił się czasem sam aktywować i wtedy auto zaczynało wyć. Czasem miałem problem za zawieszającym się obrotami, tzn jadąc i chcąc zmienić bieg auto jeszcze kilka sekund podtrzymywało obroty, przez co czasem były szarpnięcia, wyczyściłem silniczek krokowy co pomogło na niecały rok, lecz problem się znowu pojawił.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak, jako ze w aucie lubiłem grzebać, to sporo części wymieniłem z hmm „zasady”, nie wiedziałem jak poprzedni właściciel dbał wiec starałem się zadbać o szczegóły takie jak ( oleje (silnik,skrzynia,dyfer) filtry świece itp) dzięki czemu auto odwdzięczalo się bezawaryjnością.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 520i 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
12,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
12,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
14,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
10,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla BMW Seria 5 E39 Sedan 2.0 520i 150KM 110kW
Średni koszt przejechania 100 km
35,50 zł
11,0
l/100km
12,6
l/100km
Zobacz dzienniki
BMW Seria 5 E39 Sedan