Karoseria
: Rdza w klapie silnika oraz przy wlewie paliwa (normalka przy tym wieku pojazdu)
Silnik
: Bardzo wysokie spalanie, średnio 13,5 po mieście, ale nie narzekam :)
5,0
Całokształt
Samochód najwyższej próby, tym bardziej gdy posiada się egzemplarz zadbany. Kto posiada budżet do jego utrzymania - jak najbardziej polecam. Luksus, którego nie zaznasz w autach klasy średniej. Na stacjach benz. trzeba mieć grubszy portfel, ale jest tego wart. Uprzedzając innych komentarze - diesel odpada! Podsumowując: samochód drogi w utrzymaniu, ale odwdzięczający się podwójnie do wkładu wniesionego w niego.
Wrażenia
5,0
Silnik
silnik 2.0 150KM, owszem mógłby być mocniejszy, ale w zupełności w celach transportowania swojego tyłka po mieście wystarcza. W trasie kultura pracy silnika - bajka.
5,0
Skrzynia biegów
Automatyczna (tiptronic) - kto raz spróbuje już nie będzie chciał zmienić. Dodam, że wajchowanie lewarkiem przestało mnie bawić.
5,0
Układ jezdny
Nie mam uwag. Jeździłem już tylnonapędowcem, więc nic tu mnie nie zaskoczyło.
Komfort
5,0
Widoczność
Nie znalazłem żadnej wady, jeśli chodzi o widoczność. Oczywiście, nie jest to też autobus ;)
5,0
Ergonomia
Bardzo ładnie wykończony środek z najwyższej jakości materiałów. Nic nie stuka, nic nie trzeszczy - krótko - pojazd premium.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Samochód mimo 6 cylindrów bardzo szybko łapie optymalną temperaturę i nagrzewa kabinę. W porównaniu z e36 1.6 duży skok jakości. Klima też działa prawidłowo, więc nie mam uwag.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak to limuzyna - jest dobrze, wszyscy siedzą komfortowo, ale oczywiście nie można tego pojazdu porównywać do 7-ki long. Dla mnie jest ok.
5,0
Wyciszenie
Z życia wzięte. Żona siedząc w samochodzie i rozmawiając ze znajomą przy włączonym radiu: "włącz w końcu ten silnik!". - "Ale on już chodzi od 5 minut :)" - odpowiedziałem. Mina żony - bezccenne.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Niestety tak jak ze wszystkim w życiu: chcesz mieć coś porządnego lub najwyższej jakości? Musisz za to solidnie zapłacić! Tak samo jest z tym samochodem. Dbasz - masz wygodę i luksus, który posiadają tylko nieliczni. Jeśli uważacie, że jesteście w stanie utrzymać ten pojazd w kwocie utrzymania golfa, to długo z jego zalet się nie nacieszycie. Jest sporo osób, które kupując go ze względu na dobrą cenę nie wyrobiły później z jego utrzymaniem. I naprawiają metodą chałupniczą, albo sprzedają z ogromną stratą :(
4,0
Stosunek jakość/cena
Cena zakupu+koszty utrzymania są wysokie i nie ma co tego ukrywać. Natomiast kultura pracy silnika i komfort jazdy, jak najbardziej to wynagradza.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak w każdym samochodzie usterki się zdarzają. Nie ma co ukrywać są to samochody już z dwucyfrową liczbą lat. Ale przy zadbanych egzemplarzach proporcjonalnie dużo jest ich mniej niż w innych samochodach. U mnie lekko pojawiająca się rdza w dwóch miejscach :)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie posiadam więc nie wiem. Ale koszty na pewno ogromne (oczywiście przy oryginalnych częściach).
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 520i 150KM 110kW
[l/100km]