Silnik
: Silnik doskonały! Ekonomiczny i wystarczająco dynamiczny a co najważniejsze pięknie brzmiący. Rzadko kiedy słucham muzyki w radiu.
5,0
Całokształt
Rewelacyjna limuzyna o przepięknej ponadczasowej linii, w tej klasie nie znajdziemy lepszego samochodu. Samochód z charakterem. Jeździłem podobnymi samochodami, jednak żaden z nich nie dawał tyle frajdy z jazdy co BMW E39. Idealnie się prowadzi a silnik przepięknie brzmi! Przepiękny dźwięk rzędowej szóstki i idealne wyciszenie doskonale relaksują. Jednak ten samochód ma jedną poważną wadę... nie czuć w nim prędkości z jaką się rzeczywiście poruszamy.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jednostka M52B20 zapewnia wystarczająco mocy, na 98 oktanowym paliwie fajnie przyśpiesza. Bez wycieków czy innych problemów, w moim BMW zero jakichkolwiek awarii. Silnik pracuje wyjątkowo cichutko i praktycznie bez wibracji. Cała frajda zaczyna się w momencie gdy dodaję gazu, nie ma nic piękniejszego jak wkręcająca się na wysokie obroty rzędowa szóstka! Ciężko znaleźć lepszy dźwięk przy silniku o pojemności 2.0l. Silnik BARDZO ekonomiczny i jednocześnie wystarczająco elastyczny. Jednak dla osób szukających bardziej sportowych wrażeń polecam motory o pojemności większej niż 2.0
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo precyzyjna. Biegi wchodzą idealnie, nic nie szarpie. Szkoda tylko, że przy tej pojemności nie montowano skrzyń 6 biegowych...
5,0
Układ jezdny
Jak na BMW przystało prowadzi się idealnie i niezwykle precyzyjnie. Pokonywanie zakrętów tym samochodem sprawia dużą frajdę. Szerokie opony umożliwiają, że możemy sobie pozwolić na większą prędkość przy pokonywaniu łuków niż pozostali. Zawieszenie jest świetne, jadąc po dziurawej drodze jest cicho i komfortowo. Hamulce bardzo mocne, samochód hamuje tak jak chcemy. Jednak dla mnie największa zaleta to napęd na tył.
Komfort
4,0
Widoczność
Jest dobrze. Niestety w wyposażeniu moje BMW nie ma czujników parkowania, jednak po pewnym czasie można się przyzwyczaić i parkować tak jakbyśmy je mieli.
5,0
Ergonomia
Wnętrze bardzo eleganckie a co najważniejsze wykonane z wysokiej jakości materiałów. Pomimo iż samochód jest 1997 roku to wszystko jest idealnie spasowane, nic nie skrzypi nic nie piszczy. Wszystko jest przyjemne w dotyku i co ważne solidne. Fotele wygodne. Mam wyjątkowo zadbany egzemplarz, wręcz w stanie kolekcjonerskim i po posprzątaniu samochód wygląda jakby był nowy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja działa bardzo sprawnie. Szyby nie parują. Gdy jest upał to tryb auto 2-strefowego climatronica bezproblemowo wychładza autko do takiej temperatury jaką chcemy.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak dla mnie jest w sam raz. Limuzyna jest bardzo wygodna i duża, jednak wydaje mi się że w Audi A6 i E-klasie jest nieco więcej miejsca dla pasażerów. Jazda z tyłu jest bardzo wygodna, z czystym sumieniem mogę polecić ten samochód jako auto rodzinne.
5,0
Wyciszenie
Jest doskonale, samochód wzorowo wyciszony. Nawet przy dużych prędkościach jest cicho. Na niższych obrotach silnika praktycznie nie słychać. Jazda tym samochodem wręcz relaksuje po ciężkim dniu pracy.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na masę pojazdu i pojemność jest dobrze. Spalanie rzędu 6,5-7l/100km w trasie nie jest bajką, pod warunkiem, że jedziemy ekonomicznie i mamy bardzo zadbany samochód.
5,0
Stosunek jakość/cena
Generacja E39 jak na swoje lata wciąż trzyma cenę, ale nic w tym dziwnego. W odniesieniu do jakości jaką otrzymujemy, cena nie jest wysoka.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po prawie 2 latach użytkowania wymieniłem tylko świece, olej i filtry.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak poważnych usterek.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 520i 150KM 110kW
[l/100km]