Nie sądziłem, że można aż tyle oczekiwać od silnika dwulitrowego w tak ciężkim samochodzie. Dawał sobie spokojnie radę z masą pojazdu, był cichy i elastyczny. Dzięki Vanosowi dostarczał rzeczywistej przyjemności z jazdy.
5,0
Skrzynia biegów
Wszystko pracowało jak należy.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie standardowe, bez m-pakietu, ale i tak radziło sobie z naszymi drogami. Co jakiś czas do wymiany był drążek stabilizatora po jednej lub drugiej stronie, ale to groszowe sprawy.
Komfort
5,0
Widoczność
Duże lusterka, słupki w odpowiednich miejscach.
4,0
Ergonomia
Jak na Niemca przystało, nie można wytknąć mu tu błędów.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatronik panował nad wszystkim.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu miejsca tyle ile być powinno, szeroki, wysuwany podłokietnik. Z tyłu względnie podobnie.
4,0
Wyciszenie
Na wyższych obrotach silnik było słychać. Ale w przypadku sześciocylindrowego rzędowego silnika... to akurat zaleta.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ceny części i napraw niższe niż w przypadku Passata B5 1.8 20V. Tyle w temacie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Co jakiś czas czujnik ABS/ASC w którymś z kół.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pompa wspomagania zaczęła nieprzyzwoicie wyć (oraz było ją czuć na kierownicy) przy 250 000 km.
Więcej żadnych problemów.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 520i 150KM 110kW
[l/100km]