Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 5 E34 Touring

Hadesmat , 17 lat temu
Silnik 2.5 525tds 143KM 105kW
Rok produkcji 1993
Przebieg: 274 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
BMW Seria 5 E34 Touring 2.5 525tds 143KM 105kW 1991-1997 - Oceń swoje auto
4,77
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Rozwiązania techniczne i ergonomia. Momentami ten samochód jest zdumiewający.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Ech ta pompa...
Przeniesienie napędu : Podobno trzeba chuchać i dmuchać na głowicę. Ja jeszcze nie miałem z nią żadnego kłopotu.
Inne : Najdziwniejszy w tym samochodzie jest wskaźnik paliwa. Nie rozumiem tego, ale wskazówka potrafi spaść z 20l na 10 po przejechaniu 5 km, a rezerwa potrafi zgasnąć, nawet, gdy wskazówka jest na "zerze", nie mówiąc już o tym, że pokazuje absolutny brak paliwa, nawet jeśli w baku jest spokojnie 10 litrów. Trzeba to po prostu wyczuć.
5,0
Całokształt
No cóż. Autko jak dla mnie idealne. Nie za duże, nie za małe. Pomieści wszystko (raz musiałem przewieźć drzwi antywłamaniowe razem z futryną. Zmieściło sie bez problemu i nawet zamknąłem klapę bagażnika). Innym razem wiozłem 3 pralki automatyczne na raz. Też nie było problemu. Jedynym problemem są złodzieje. Radzę założyć porządne zabezpieczenia, najlepiej niestandardowe i nieseryjne. Ja już bym się pożegnał z tym samochodem.
Wrażenia
5,0
Silnik
W sumie 5- . Jedyną wadą jest padająca pompa wtryskowa, ale koszt regeneracji, to max 1500zł. Jak się zrobi w porządnym serwisie, to satysfakcja gwarantowana. Gorzej jak się zrobi byle gdzie. Wtedy straszny muł. Generalnie poleci na wszystkim. Od oleju roślinnego (używanego z głową) przez transformatorowy do czerwonki i oczywiście ON. Zbiera sie ładnie, pali malutko, nawet po przydepnięciu. Piękny dźwięk turbiny. Można się zakochać. Niesamowicie cichy. W środku nie słychać najmniejszego klekotu. Poważnie. Słychać jakby był benzyną. Przy 5 osobach i pełnym bagażniku autko radziło sibie znakomicie z wyprzedzaniem przy prędkości 120kmph.
4,0
Skrzynia biegów
Też 5-. Jedynka mogłaby być troszkę krótsza, samochód byłby bardziej zrywny. Biegi wchodzą lekko. Ogolnie bez większych zarzutów. Wyprzedzanie? "trójka" i w pedał. Po prostu rakieta. Trzeba sie tylko przyzwyczaić do wstecznego, bo można na światłach pojechać do tyłu.
5,0
Układ jezdny
Ideał. 14-letnie kombi zakręty pokonuje jak przyklejony. Pojawiają sie lekkie stuki z tyłu, ale to poduchy. Wina polskich dróg, które wykończyłyby czołg.
Komfort
5,0
Widoczność
Z długim bądź, co bądź kombi nie ma najmniejszego problemu z parkowaniem tyłem. Może trochę przeszkadza środkowy słupek (jest trochę za szeroki)
5,0
Ergonomia
Ideał. Wszystko pod rączką. Radio można obsługiwać opierając rękę na drążku zmiany biegów. Niesamowicie praktyczne ustawienie przedniego fotela. No i oczywiście konsola skierowana w stronę kierowcy. :)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie mam najmniejszych zastrzeżeń. Nie mam klimy. Pomimo tego nawet przy ostrym slońcu nawiew radzi sobie doskonale już przy drugim stopniu na 4 możliwe. Ogrzewanie? W mroźny poranek zaczyna grzać po 2 minutach jazdy. Nawiewy są świetnie umieszczone.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń dla kierowcy badzo duża. Przy moich 173 cm wzrostu nie mam żadnych zastrzeżeń. z tyłu nie wiem, bo jeszcze nie siedziałem. No może poza tym, że sprząta się go za długo. ;) Miałem przyjemnośc jeżdżenia przez dłuższy czas roczną "trójką" 320i (e90 jeśli się nie mylę). Nawet nie ma, co porównywać. Czułem sie jak w jakimś miejskim samochodziku. Moja piątka prezentowała sie o niebo lepiej pod względem przestrzeni, mimo tego, że dzieli te modele ok. 15 lat.
5,0
Wyciszenie
Silnika praktycznie nie słychać. Hałasu z ulicy też nie. Szumy pojawiają się przy prędkości ok. 140 kmph i nie rosną jakoś dramatycznie przy szybszej jeździe.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pali bardzo mało. Nie rozumiem komentarzy w stylu: "Jak na takie auto, to pali mało". Mój pali po mieście 7,5 litra na setkę, a jeżdżę przeważnie po Łodzi, gdzie kultura kierowców pozostawia wiele do życzenia. Przy masie własnej 1560 kg i 2,5 litrowym silniku, to to 7,5 litra jest nic. Oczywiście jak się go ostro przydepnie, to spali 2x tyle.
5,0
Stosunek jakość/cena
A co chcieć więcej. Pieniądze jak za Seicento, pali za taką kasę jak Siecento, a dostaje się doskonałą i nienajbrzydszą limuzynę/kombi, którego nie ma nawet co porównywać z taka popierdółką. Moim zdaniem auto w swojej grupie cenowo-wiekowej nie ma sobie równych. Auto dla oszczędnych, ale również dla lubiących ostrą jazdę. Przez pół roku auto przejechał 12000km. Nigdy jak do tej pory mnie nie zawiodło, a trzeba pamiętać, że miało 14 lat, jak je kupiłem.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Trochę stuka z tyłu, ale mało uciążliwie. Muszę sie w końcu wziąć za te poduchy. Padł jakiś zaworek przy filtrze paliwa, ale został wyczyszczony i nie mam z nim najmniejszego problemu. Zablokowała mi się pompka rotacyjna, ale to raczej nie jest wina samochodu, tylko jakości paliwa. Wyczyściłem i działa. Chyba muszę się wziąć też za sprzęgło, bo poprzedni właściciel pewnie nie szanował go za bardzo.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
No cóż. Ta nieszczęsna pompa od wtrysku. Poza tym bez zastrzeżeń.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.5 525tds 143KM 105kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
15,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla BMW Seria 5 E34 Touring 2.5 525tds 143KM 105kW
Średni koszt przejechania 100 km
3,00 zł
8,6
l/100km
Zobacz dzienniki
BMW Seria 5 E34 Touring