Układ elektryczny
: Drobne elektryczne podzespoly lubia odmówić współpracy.
4,0
Całokształt
Takie mocne 4,5. Niezawodność z lat '90, jednych z najlepszych dla koncernu BMW. Duża moc, fajne proadzenie. Jeszce parę lat, a dobrze zachowane egzemplarze bedzie moża zaliczyć do klasyków.
Wrażenia
5,0
Silnik
Dużo mocy, ładnie pracuje i ładnie brzmi. Raczej bezawaryjny. Do tego na lancuchu. Trzeba tylko pilnować pompy bo lubi się sama odkrecać.
5,0
Skrzynia biegów
Długie biegi, adekwatne do osiagów auta. Idealnie sie sprawdza w długich trasach. Skrzynia precyzyjne, choć biegi wchodzą dość twardo.
5,0
Układ jezdny
Świetnie sie prowadzi. Zawieszenie sztywniejsze niż w mercedesach, ale nadal dość miekkie co w połączeniu ze sporą masa pojazdu powoduje ze niweluje wiekszość nierówności.
4,0
Karoseria
Ogolnie dobrze. Czsami lubia progi zardzewieć.
Komfort
4,0
Widoczność
Standardowa jak na auto z lat '90. Przednia szyba dość pionowa.
3,0
Ergonomia
Miejsca zdecydowanie mniej niż na przyklad w Mercedesie W124, szczególnie z tyłu. Do tego wysocy kierowcy bedą narzekąć na mało miejsca na nogi. Kierownica prawie ociera sie o uda. Do tego uchwyt od drzwi koliduje z lewa nogą. Fotele wygodne. Bardzo dobra regulacja w wielu płaszczyznach. Rozkład przyciskow praktyczny.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Standardowa, jak na klase premium. Automatyczn klima dwustrefowa dziala bezawaryjnie.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca zdecydowanie mniej niż na przyklad w Mercedesie W124, szczególnie z tyłu. Do tego wysocy kierowcy bedą narzekąć na mało miejsca na nogi. Kierownica prawie ociera sie o uda. Do tego uchwyt od drzwi kierowcy koliduje z lewa nogą.
5,0
Wyciszenie
Bardzo dobre, adekwatne dla klasy premium z lat '90. Lepsze niż w w124.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie adekwatne do pojemności, ale jak ktoś kupuje V8 to raczej godzi sie na to ze spalanie nie bedzie niskie. Rozne układy elektroczne lubia szwankować, ale raczej jest to łatwe w naprawie. Wysokie ubezpiecznie ze względu na pojemność i markę. Silnik na łańcuch więc odpada wymniana rozżądu.
3,0
Stosunek jakość/cena
Zależy od kupionego egzemplarza. Ceny zaczynaja się od kilku tysiecy do 30+ tysiecy (w 2019 roku). Wszystko zależy od stanu samochodu.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobne usterki zdażają się jako że auto ma już swoje lata. A to komputer napisze ze jakaś żarówna sie przepaliła a wcale tak nie jest, a to tylne szyby przestana działać, czasem tylna wycieraczka odmowi posluszenstwa. Tempomat lubi przesać działać i parę innych rzeczy, ale da się to zrobić nie drogim kosztem.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Rzadko. Mi sie jeszcze nie zdażyły, a auto ma swoje lata. Silnik niemal niezniszczalny. Nie bałbym się tym autem przejechać żadnego dystansu. Koszt naprawy zawieszenia może być dość wysoki, a zużyte jest odczówalne mocno na kierownicy.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 4.0 540i 286KM 210kW
[l/100km]