Dobra rada ; wszystko zależy od tego ilu lewych mechaników/kierowców praktykowało z naprawą . Podstawowa zasada im mniej właścicieli tym lepiej .
Polecam dobrze utrzymane i eksploatowane auta z zagranicy. Pod względem ogólnie pojętego komfortu jazdy auto lepsze od W124 i audi 100 , gorsza blacha ,zużycie paliwa podobne + dla audi tdi .
Wrażenia
4,0
Silnik
Ta wersja silnikowa do wyścigówek nie należy, turbo od ok2tys/obr , potem bardzo przyzwoita charakterystyka momentu obr. jak na konstrkcję z lat ´80 (od ´88 jedna z pierwszych pomp typu V.. sterowanych elektronicznie) . Lepszy od W124, gorsza elastycznośc od Audi tdi , najlepiej wyciszone auto z w/w
5,0
Skrzynia biegów
Bez żadnych uwag .Uwaga na sam pow.250 tys zużyte łączniki lewarka ze skrzynią
5,0
Układ jezdny
To jest to co znacząco wyróżnia e34 na tle konkurencji w tej klasie aut do ´95, kapitalne zawieszenie /komfort prowadzenia . Kilka lat jeździłem Audi C4 bardzo prosta konstrukcja dla porównania jazda jak"wozem drabiniastym " . Niestety skąplikowane przednie zawieszenie , napędza koszty obsługi , tył nawet do 300tys. bez obsługowy .
Komfort
4,0
Widoczność
Przód ok(uwaga boczny słupek) gorzej z tyłem -4,75m dł !
5,0
Ergonomia
Bez żadnych poważnych uwag
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Poprostu dobra
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca i pasażer bez uwag (dobre rozwiązanie z regulacją siedzeń i kierownicy) , z tyłu dla osób pow.185 może wydawać się ciasno
5,0
Wyciszenie
W tej wersji kapitalne pod warunkiem że komora silnikowa ma kpl. wyciszenie i nic nie było rozbierane w środku ani pogięte z zewnątrz
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pod warunkiem sprawnego układu zasilania dobre zużycie paliwa. Chwilowe zużycie (przy sprzyjających warunkach ) w trasie 90km/h - 4 L .Dla dobrego kierowcy- Ten silnik nie może spalić średnio więcej jak 10L
5,0
Stosunek jakość/cena
Głowna ZASADA !!! Nie ma okazji cenowych . Części; tanie zamienniki co do zawieszenia p. to wiąże się z ich częstą wymianą w oryginale można najechać nawet 100tys. Ten model prosty w naprawie .
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zawory ogrzewania , boczki drzwi słaba jakośc wykonania
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Modele wyeksploatowane uwaga na ukł. chłodzenia ; pompa , termostat , tragiczne skutki przegrzania silnika , pompy wtryskowe do max.400-500 tys. odradzam sam. napr. blacharsko (średnia jakość ocynku ) Jeżeli trafisz na auto ekspolatowane "rabunkowo" to tragedja dotyczy to wszystkich samochodów.
On
- zużycie paliwa dla silnika 524 td 115KM 85kW
[l/100km]