Inne
: Sporo drobnych rzeczy- kupiłem dość okazjonalnie tani egzemplarz.
Karoseria
: Rdza na progach i dolnych rantach drzwi.
Inne
: Wycieki z różnych układów.
4,0
Całokształt
Wysoki komfort podróżowania, wysoka jakość wykonania, ceny części (zamienniki) tylko trochę wyższe niż do przeciętnego auta, wysokie spalanie (silnik M30). Ze względu na wiek auta - raczej dla pasjonaty niż dla wąsatego Janusza (ciągle trzeba coś dłubać przy aucie).
Wrażenia
4,0
Silnik
Dobra moc, bardzo dobry moment obrotowy, wysokie spalanie (silnik wywodzący się z lat 70). Wysoka trwałość. Rozrząd na łańcuchu.
Do serii 5 silnik posiadający około 200 koni to minimum.
4,0
Skrzynia biegów
Automat przy dynamicznej jeździe bardzo płynnie przerzuca biegi. Natomiast przy ledwo wciśniętym pedale gazu robi to zauważalnie ale nie powoduje to dyskomfortu.
5,0
Układ jezdny
Jak to Bmw prowadzi się bardzo dobrze. W porównaniu do e36 które miałem poprzednio prowadzi się spokojniej bezpieczniej i bardziej stabilnie. Ciężko to auto wyprowadzić z równowagi. Mimo swojej masy w zakrętach sprawia wrażenie dość żwawego (ale do serii 3 jednak trochę brakuje). Zawieszenie daje dużo komfortu - bardzo dobrze tłumi i wybiera nierówności (felgi 15 cali).
Komfort
3,0
Widoczność
Ze względu na spore rozmiary i opadającą maskę oraz klapę bagażnika wystawiam ocenę przeciętną. Lusterka też raczej dość małe. Promień skrętu- duży. Parkuje się ciężko, zwłaszcza w mieście.
5,0
Ergonomia
Niemiecka myśl techniczna. Nawet jeśli ktoś wsiadłby pierwszy raz do tego auta nie miałby najmniejszych problemów z obsługą czegokolwiek. Wszystko jest tam gdzie być powinno.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nagrzewa się bardzo szybko. W zimny dzień po 1,5-2 kilometrach w aucie już jest ciepło. Klimatyzacji w moim egzemplarzu nie ma więc latem jest ciężko. Natomiast wentylacja jest bardzo dobra - wiele punktów nadmuchu.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Patrząc na gabaryty zewnętrzne, miejsca mogłoby być więcej. Na szerokość jest komfortowo, ale miejsca wzdłuż jest tyle co w obecnych nowych kompaktach. Jeśli komuś mało, zawsze zostaje seria 7.
5,0
Wyciszenie
Wyciszenie jest bardzo dobre. Wiadomo masa ponad 1,5 tony musiała się skądś wziąć... Wygłuszenia są wszędzie.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pali dużo - stary konstrukcyjnie silnik o dużej pojemności.
Swoje lata już ma- więc zawsze jest co robić (no chyba że zainwestuje się 10tyś naraz w mechanikę i elektrykę to wtedy na dłuższy czas będzie spokój).
Przy takim starym aucie blacharka prawie na pewno będzie do zrobienia. Słabe punkty to np progi i dolne ranty drzwi.
Ogólnie jeśli kogoś nie stać - to nie ma co kupować tego auta.
5,0
Stosunek jakość/cena
Przy obecnych cenach za ok 10 tysięcy można kupić sensowny egzemplarz. Poniżej tej kwoty należy się liczyć że trzeba będzie zainwestować trochę złotówek. Jednak to co otrzymujemy w zamian jest tego warte.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Egzemplarze z pierwszych lat produkcji mogą już być rejestrowane jako zabytki. Także trzeba się przygotować że eksploatacja nie będzie bezproblemowa. Oprócz rzeczy eksploatacyjnych, zawsze jakiś "kwiatek" może wyjść...
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Bardzo poważnych usterek jeszcze nie było. Auto zawsze dojeżdżało tam gdzie miało dojechać. Jest to samochód raczej dość prosty w budowie.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 535 i 211KM 155kW
[l/100km]