Silnik
: Silniczek jest żwawy, pięknie brzmi i co najważniejsze- jak do tej pory bezawaryjny
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: RDZA :(
Inne
: Nieprecyzyjny układ kierowniczy
Inne
: Średniawa wentylacja
5,0
Całokształt
Ogólnie posiadam auto już rok i jestem bardzo zadowolony, wszystko mi odpowiada, no może poza silnikiem który początkowo mnie zachwycał ( przesiadka z cięższej e39 z silnikiem 2.0 ) a teraz już się przyzwyczaiłem do mocy i jednak przydało by się coś mocniejszego :)
Wrażenia
4,0
Silnik
Moja jednostka 2,5l 192ps okazała się bardzo mocna oraz bezawaryjna ( niestety nie można powiedzieć, że ekonomiczna ale kto sie nie liczy z wydatkami na paliwo kupując 2,5 l w benzynie ...niestety od czasu do czasu trzeba jej dolać trochę oleju, ale nie jest źle ( miałem a4 b5 1.8 turbo 180 ps i tam trzeba było o wiele częściej dolewać olej ) biorąc pod uwagę to że mój silnik na 100% miał cofany przebieg o jakieś 40-70 tys km :)
5,0
Skrzynia biegów
Manualna skrzynia 5 biegowa, chodzi bez najmniejszych zarzutów, biegi zmienia się łatwo oraz " pewnie " nie wiem jak to określić jeździłem Vagami, francuzami, oplami itd, ale żaden z nich nie miał tak dobrej skrzyni jak BMW, nie chodzi może ona najpłynniej i najlżej ale jednak dla mnie jest idealna
4,0
Układ jezdny
Niestety w porównaniu do młodszej siostry - e39 prowadzi się mniej pewnie i mniej komfortowo, podobno w e34 luzy na maglownicy są luzem, ale nie jest dla mnie to tak uciążliwe żeby to wymieniać, a zawsze jest opcja, że sie trafi na magiel w jeszcze gorszym stanie niż jest w aucie :)
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność jest zadowalająca po jakimś czasie jazdy samochodem przyzwyczaja się do wszystkiego i można nim wykręcać "na milimetry" kiedy się już auto dobrze wyczuje :)
5,0
Ergonomia
Środek, pomimo tego, że widać, że był projektowany kilka lat temu - mnie dalej zachwyca, jak na 88 rok zaprojektowania jest naprawdę przyzwoicie - polecam wersję w jasnej skórze.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mogłoby być lepiej, mój egzemplarz ma strasznie słaby nawiew - żeby poczuć, że jakiekolwiek powietrze leci z kratek trzeba rozkręcić wentylację na 2-3 bieg, nie wiem czego to wina bo niestety ciężko mi się dokopać do filtra kabinowego :(
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest w porządku, jednak następcy - e39 oraz e60 mają o wiele więcej miejsca z tyłu, do 4 osób w aucie jest spoko jednak ja rzadko kiedy jeżdżę z całym kompletem więc nie przeszkadza mi to
5,0
Wyciszenie
Jak na Bawarkę konstrukcyjnie z 1988 roku jest super, do 140-150 km/h można prowadzić spokojną rozmowę a powyżej tych prędkości można się delektować pięknym klasycznym dla BMW wyciem silnika R6 :)
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tak jak pisałem na początku, utrzymanie nie należy do najtańszych - obecne ceny OC oraz spalanie rzędu 13-16 l gazu na 100 km nie czyni z niej konkurencji dla Yaris-a czy innych tanich w utrzymanie pierdzików, jeśli coś się zepsuje to wiem z doświadczenia że nie ma co inwestować w najtańsze zamienniki, bo to się zemści- zresztą ta zasada dotyczy każdego auta chyba :)
5,0
Stosunek jakość/cena
Mój egzemplarz kupiłem od kolegi za śmieszne pieniądze, jednakże jest dość mocno skorodowany w niektórych miejscach co stanowi najpoważniejszy minus mojego egzemplarza, jednak rudzielec jest chyba najczęstszą bolączką starszych samochodów
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
w ciągu roku mało co musiałem przy niej robić, a że lubię posiedzieć i podłubać czasem przy moim aucie to jakieś drobnostki nie stanowią dla mnie problemu :)
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Żadnych poważnych usterek jak narazie i jak zadbasz o sprawy mechaniczne to możesz mieć pewność, że raczej nie wystąpią :) Jak narazie rudzielec jest najpoważniejszą usterką mojego auta
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 525 i 24V 192KM 141kW
[l/100km]