Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 5 E34 Sedan

Beowulf, 15 lat temu
Silnik 520 i 24V 150KM 110kW
Rok produkcji 1991
Przebieg: 236 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
BMW Seria 5 E34 Sedan 520 i 24V 150KM 110kW 1989-1995 - Oceń swoje auto
4,31
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Mało jest producentów, których silniki możnaby choć w trosze przyrównać genialności rzędowych 6-tek BMW. 17 lat na karku, żadnych wycieków, spalania oleju, spadków mocy, na wszystkich cylindrach praktycznie identyczna, książkowa kompresja, silnik nawet na biegu jałowym nie drgnie i nawet przy dużych mrozach (poniżej -10) pali na dotknięcie od pierwszego przekręcenia.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ hamulcowy : krzywienie się tarcz hamulcowych z przodu, ponoć typowe dla E34 i ponoć nigdy nie powraca po wymianie na pożądne tarcze, nie zamienniki za 150zł.
Silnik : dużo znajomych z E34 ma problemy z układem chłodzenia (nieszczelności, przegrzewanie itp.). w moim przypadku był jedynie problem ze zużyciem się uczelek w zbiorniku wyrównawczym (uciekał płyn i układ zapowietrzał się)
4,0
Całokształt
Nie ma się zbytnio do czego przyczepić. Auto bardzo dobre pod praktycznie każdym względem.
Wrażenia
5,0
Silnik
Doskonały. 650 obr/min na biegu jałowym, żadnych \"skoków\" obrotów a sam silnik nawet nie drgnie. Troszkę długo wkręca się na obroty, a poniżej 3000obr jest lekko ociężały. Powyżej zbiera się świetnie do ok 210km/h a powyżej, po miesiącu czekania ;) osiąga trochę powyżej 220km/h. Doskonały wynik jak na taką pojemność i masę auta. Po wymianie chipa sterującego silnika, wyraźna poprawa elastyczności poniżej 3000obr (niestety nie miałem możliwości sprawdzenia osiągów po wymianie - mam za daleko do autobahnu)
4,0
Skrzynia biegów
Stanowczo za krótka jedynka. Poza tym nie mam zastrzeżeń. Biegi wchodzą gładko, lekko, bez wajhowania i szukania biegów.
5,0
Układ jezdny
Na wstępie dodam iż moja posiada fabrycznie lekko obniżone i utwardzone zawieszenie. Nie mam porównania do standardowego w E34. Utrzymuje idealny tor przy prędkościach przy których mniejsze i teoretycznie zwinniejsze auta wpadają w poślizg. Jak wpadnie w poślizg, wyprowadzenie auta z niego jest bajecznie proste - jest bardzo wyczuwalne i przewidywalne, łatwo nauczyć się efektywnych driftów nawet laikowi z zerowym doświadczeniem (dziewczyna opanowała tą umiejętność po pół godziny, mimo iż nie jeździ za wiele :)). Zaskakująco wygodne zawieszenie (mimo fabrycznego utwardzenia). Ładnie wybiera wyboje nie powodując za dużo chałasu czy nieprzyjemnych drgań, przy czym trzyma przyczepność do jezdni(moim zdaniem wypada lepiej niż Citroen C5 z hydrozawieszeniem, którym miałem możliwość sporo pojeździć)
Komfort
3,0
Widoczność
Trochę mało widać do tyłu. Ale to raczej mało zaskakujące w przypadku sedanów o tej długości nadwozia.
5,0
Ergonomia
Doskonała! Kokpit skierowany do kierowcy a nie \"dla wszystkich\" - tak powinny być konstruowane wszystkie auta (niestety chyba tylko w BMW odkryli ten wynalazek). Przełączniki są dokładnie gdzie trzeba i dostępne bez wysiłku (może poza przyciskiem świateł awaryjnych, znajdującym się za lewarkiem zmiany biegów - ale tylko w Polsce ma on inne zastosowanie niż sygnalizowanie awarii ;)) Bagażnik jest nieco przymały, choć od bólu da się zmieścić 5 osób z dość sporymi bagażami.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nawet w upalne lato jest dość wydajne (przy braku klimy), choć na najwyższych obrotach trochę szumi. Zimą doskonałe. Elektroniczna, dwustrefowa kontrola temperatury (zakres 18-28 sto) daje możliwość dobrania sobie takiej temperatury jaką się chce. Silnik nawet przy dużych mrozach (poniżej -10st) osiąga temperaturę pracy po 5-10 minutach jazdy. Ogrzewanie bardzo wydajne - jeszcze przed osiągnięciem temp. pracy silnika można zrobić saunę w aucie. Troszkę problematyczne mogą bywać wersje bez klimatzacji (osuszania powietrza) - zimą tylne szyby lubią zaparowywać.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest bardzo dobrze, choć mogłoby być trochę więcej miejsca z tyłu - czego możnaby spodziewać się po aucie segmentu E. Usprawiedliwia fakt, iż jest to tylnonapędowiec.
4,0
Wyciszenie
Bardzo dobre. Do 150 km/h praktycznie brak większego hałasu. Bez problemów można rozmawiać i słuchać radia. Powyżej 150 zaczyna być słyszany szum powietrza ale nie na tyle mocny by jakoś specjalnie męczył. Silnika praktycznie nie słychać (daje o sobie znać dopiero powyżej 2500 obr.)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie mogę narzekać. W ciągu 3 lat posiadania auta wydałem na naprawy nieporównywalnie mniej niż na każde z poprzednich, z których kilka było młodszych. Nie posiadam i nie mam zamiaru instalować instalacji LPG. Koszty utrzymania nieznacznie podwyższają dodatkowe zabiegi dla utrzymiania auta w stanie doskonałym (auto pozostaje w rodzinie przynajmniej do czasu osiągnięcia statusu zabytkowego).
4,0
Stosunek jakość/cena
Niestety trzeba się natrudzić by znaleźć auto w bdb stanie a i koszują one znacznie więcej niż \"średnia rynkowa\". Na moje 3 lata temu musiałem wydać prawie 2x więcej niż na podobny model i rocznik z allegro...
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Kiedyś raz przepaliła mi się żarówka w kierunkowskazie i jedna z żaróweczek podświetlenia konsoli nawiewu i kontroli temperatury. Oprócz tego nie przypominam sobie żadnej dodatkowej usterki. Aha, no tak jest jedna na którą cierpią wszystkie starsze E34 - odkleiło mi się poszycie tapicerki w tylnych drzwiach. Drobiazg w naprawie cenowo zbliżony do wymiany żarówki.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Najpoważniejszą usterką jaka mnie spotkała, było skrzywienie tarcz hamulcowych z przodu, po wjechaniu w kałużę gdy były rozgrzane. Koszt wymiany ok. 800zł (oczywiście można skorzystać ze znacznie tańszych zamienników...) Kolejną usterką była wymiana paska wieloklinowego i rolki napinacza (były jeszcze zdatne do użytku, ale na pasku zaczęły się już pojawiać pęknięcia, więc profilaktycznie wymieniłem - koszt ok. 170zł) Następnie miałem problem z chłodzeniem silnika (wymiana uszczelek zbiornika wyrównawczego 30zł + uzupełnienie płynu - koncentrat chłodniczy BMW, ok. 100zł łącznie). Nadmienię, że posiadam auto od przebiegu 180tyś km i zawsze robione są przeglądy w ASO, wg zaleceń BMW.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 520 i 24V 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
14,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki BMW Seria 5 E34

Liczba wpisów: 25

BMW Seria 5 E34 – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

BMW Seria 5 E34 Sedan