Zawieszenie
: Wyrwało dyfer z podłogi. Moment obrotowy wziął górę.
5,0
Całokształt
E34 M5 to naprawdę świetne auto, ale dla konesera. Trzeba bardzo o nią dbać, dopieszczać, wtedy odpłaca się kierowcy świetnymi wrażeniami jezdnymi, obłędnie ślicznym dzwiękiem (jeszcze jak się visco załączy - obłęd), i świetnymi osiągami. Bardzo twarde zawieszenie podowuje, ze auto klei się do podłoża (jeśli nie odkręcimy jej powyżej 4tys obr poniżej 4-go biegu)
Wrażenia
4,0
Silnik
S38B38 - Rzędowa szóstka i ma charakterystykę R6. Auto do 4tys obr, jest grzeczne i potulne, lecz po przekroczeniu tego zakresu obrotów, BMW daje nam naprawdę mocnego, przyjemnego kopa w plecy, wydając przy tym obłędny dzwięk z wydechu. Raz pogoniłem Porsche 911. Jeśli o elastyczność chodzi, do 4tys. obr, troszkę się zawiodłem.
3,0
Skrzynia biegów
Mam egzemplarz z pięciostopniową przekładnią. Nie wiem czy tylko mój egzemplarz jest taki toporny, bardzo trudno jest wrzucić szybką \"dwójkę\", czasami nie chce dwójka wskoczyć, średnia precyzja wybieraka. Ale być może to ból tego konkretnego egzemplarza - 260tys przebiegu, z czego większość z nogą w podłodze, miała prawo się wyeksploatować.
4,0
Układ jezdny
Autko zbieżne, naprawdę świetnie się prowadzi, trzyma się drogi jak przyklejone, przy tej mocy często potrafi uślizgnąć się dupka, nawet na suchej nawierzchni. Trochę nieobliczalne auto, ale za to właśnie ją kocham! ;)
Komfort
4,0
Widoczność
W M5 siedzi się trochę niżej niż w cywilnym e34, a to za sprawą sportowych, głębszych foteli. Pozycja za kierownicą jest fenomenalna, wszystko widać, na tylnej klapie mam delikatny spojlerek, który pomaga dostrzec koniec tylnej klapy przy parkowaniu.
5,0
Ergonomia
Bardzo mi się podoba deska rozdzielcza odwrócona w stronę kierowcy. Wszystko jest pod palcem, wszystko jest widoczne, czytelne. Wielki plus dla BMW.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Fenomen!! W lato klima chłodzi fenomenalnie, odkąd kupiłem BMW, nic z klimą przy niej nie robiłem, dodatkową wentylację samochodu mamy dzięki szyberdachowi. Ogrzewanie rewelacja! Kiedyś w zimę (mimo, że auto w zimę nie jeździ, ale była to sytuacja naprawdę wyjątkowa), w temperaturze z -10, czekając na kogoś, zrobiłem sobie \"piekiełko\". Gdy robiło się chłodno, włączałem tylko zapłon, a BMW jeszcze przez 40 min wiała ciepłe powietrze (!) Rewelacja!
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń dla kierowcy i pasażera z przodu nie ma zastrzeżeń. Z tyłu trochę jest kaszana, mało miejsca na nogi. Ale ogólnie autko jest naprawdę bardzo wygodne, mimo iż jest naprawdę okrutnie twarde.
5,0
Wyciszenie
Kolejna rewelacja. Przy spokojnej jeździe, słychać tylko delikatny pomruk rzędowej szóstki. Po przekroczeniu magicznej granicy 4 tys obr, do uszu dobiega obłędny dzwięk potwora drzemiącego z przodu, zmieszany z przyjemnym, basowym pomrukiem z tyłu! Szacun!
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Dziwne auto. Czy w mieście, czy w trasie 18l przy średnim gonieniu samochodu. Kiedyś po bardzo agresywej jeździe w mieście, połknęła... 40 LITRÓW!!
3,0
Stosunek jakość/cena
Moje BMW sprowadzałem z niemiec. Z zarejestrowaniem i opłaceniem, wyszło 26.000 z jakimiś tam groszami. Auto sprowadziłem dwa i pół roku temu. Teraz taki egzemplarz na allegro (o ile w ogóle się pojawi) kosztuje ok 35tys zł i cena ciągle rośnie. Auto dla fanatyka, warto coś takiego mieć w swoim garażu.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Non stop coś się dzieje. Dwa tygodnie jeździ bez najmniejszego zarzutu, przyspiesza bardzo mocno, a nagle przyjdą takie dwa dni, że \"kuleje\", słabnie, a potem znowu działa. Prawdopodobnie jest to wina przepływomierza i sterownika silnika. Wymienimy, zobaczymy.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Z rzeczy poważnych.. Zamiast fabrycznie montowanej dwumasy, mam jednomasę, czego efektem było wyrwanie dyfra z mocowaniami z podłogi. Podobno stały problem e34. Gniją koło dyfra, a potem mamy takie tego efekty.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 3.8 340KM 250kW
[l/100km]