Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 4 F32-33-36 Gran Coupe

jaceku, 4 lata temu
Silnik 420d 190KM 140kW
Rok produkcji 2016
Przebieg: 1 000 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
BMW Seria 4 F32-33-36 Gran Coupe 420d 190KM 140kW 2015-2017 - Oceń swoje auto
3,71
12% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Piekna linia
Przeniesienie napędu : B. dobry napęd
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Problemy z osprzętem silnika (egr, piszczący pasek alternatora)
Inne : Standard obsługi głęboko poniżej oczekiwań. Nie przystoi w marce premium, nie za taką cenę.
Inne : Skrzypi/trzeszczy w losowych momentach... nie wypada w marce premium...
3,0
Całokształt
Zakupiłem samochód nowy w salonie w roku 2016 - konfiguracja zrobiona pod zamówienie. Opinie wyrażam na podstawie pokonanego przebiegu 85 tys. km. Samochód jest piękny (m-pakiet), dynamiczny i rasowy z wyglądu, przyjemnie się prowadzi, ale co z tego jeśli zamiast dawać "przyjemność z jazdy" posiada wady/usterki, które zmuszają do ciągłych wizyt w serwisie - w dodatku serwisie (w tym przypadku BMW SIKORA Mikołów), który nieudolnie tylko wymienia części, by po dwóch latach powiedzieć, że samochód przedstawia stan serii (prawidłowy) - czytaj: taka usterka występuje we wszystkich egzemplarzach, więc nie naprawiamy dalej. BMW POLSKA poniżej krytyki - w razie problemów nigdy nie jest po stronie klienta, twierdząc że nie jest stroną w relacji Klient/Serwis!!!
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik jest wydajny, jak na 190KM - w miarę daje rady z taką masą pojazdu, nie brzmi jakoś przyjemnie. Nie jest pozbawiony wad (o tym niżej). Uważam, że silnik 20d to powinno być absolutne minimum dla tego modelu w marce, która kreuje się na sportową. Na dziś uważam, że optimum dla tego modelu to silnik 430ix 252 KM (benzynowy) lub więcej jesli ktoś tego potrzebuje.
5,0
Skrzynia biegów
Absolutnie idealna w swym działaniu, szybko zmienia biegi, ma pełny manual (skrzynia sportowa z manetkami). Zmienia biegi szybko i tak samo szybko redukuje - absolutnie nigdy mnie nie zdenerwowała.
5,0
Układ jezdny
Bardzo dobre zawieszenie -pasuje do charakteru auta - nieco twarde dla niektórych, ale daje dużą pewność na drodze.
5,0
Karoseria
Przepiekna karoseria - auto jest b. niskie - podsufitka wewnątrz jest bardzo nisko (szczególnie w wersji z szyberdachem).
Komfort
4,0
Widoczność
Jest ok, ważne aby były czujniki przód/tył i kamera cofania.
5,0
Ergonomia
Bez zastrzeżeń - wszystko pod ręką, obsługa intuicyjna
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wydajne grzanie i chłodzenie. Grzałka elektryczna w tej wersji {diese} jest super - po ok minucie leci ciepłe powietrze, co w warunkach zimowych daje super komfort.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest ok, ale samochód jest niski - miejsca na nogi ok, ale jeśli ktoś ma powyżej 175 cm wzrostu niech lepiej sprawdzi wygodę przed zakupem.
4,0
Wyciszenie
Samochód jest wyciszony generalnie dobrze - szumy przy dużych prędkościach nie przeszkadzają, ale komora silnika powinna być wyciszona zdecydowanie lepiej (słychać wyraźnie silnik). Nowe serie "G20/G21" w bmw są zdecydowanie lepiej wyciszone (mówie o dieslu).
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wysokie koszty utrzymania/serwisowania poza pakietami serwisowymi - wymiana klocków przód/tył zależnie od "rabatów" 2,2 tys. zł - 2,8 tys. zł . Dodajmy, iż klocki były do wymiany przy ok. 48 tys. km (przy spokojnym kierowcy) - to jest zdecydowanie za szybko jak na klasę auta (w poprzednim samochodzie {moc: pow 200KM} wymieniałem klocki przy 85 tys. km,) Koszt jednej roboczogodziny serwisu to ok. 500 zł - to dużo za dużo biorąc pod uwagę nieskuteczność oraz wtopy ASO (tutaj opinia dotyczy głownie BMW SIKORA).
3,0
Stosunek jakość/cena
Generalnie samochód oceniam jako nie wart swojej ceny w w związku z występującymi usterkami oraz nieskuteczną obsługą ASO, które na rózne sposoby próbuje zrobić z Klienta idiotę.
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Tutaj z mniej istotnych "drobiazgów" - jak tylko temperatura zewn. przekracza 20stopni, wnętrze zaczyna skrzypieć w różnych miejscach. Jakość elemntów wnętrza jest dobra w mojej opinii, ale jakość ich montażu to jest dno. Na początku skrzypiały zgrzewy w tylnej części karoserii (samochód stał prawie miesiąc w serwisie). Przez wszystkie 4 lata, zawsze coś skrzypiało, trzeszczało - a dodajmy starałem się na bieżąco eliminować niepożądane dźwięki.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Temat rzeka: -naprężające się zgrzewy tylnej części karoserii (auto prawie miesiąc w serwisie) - naprawione, - ślizgający się pasek alternatora (wydaje pisk przy zmianie biegów/obciążenia) - reklamowane wielokrotnie/nienaprawione - wymiana chłodnicy EGR (wadliwe, groża pożarem) - wymiania uszczelnień skrzynek Xdrive (pociły się już!!!) - po jednej z napraw (w tym po wgraniu softu) spalanie wzrosło o ok 20% - reklamowane wielokrotnie - nienaprawione. Samochód to tylko rzecz, ale uważam iż połowa sukcesu to serwis, który pomaga rozwiązać problemy tkwiące w produkcie. Tymczasem ASO BMW SIKORA tzw "wymieniacze" - poziom dno - całkowicie nieprofesjonalne podejście do Klienta. W dodatku po wymianie egra nie przykręcili śrub, Samochód rozciekł się (płyn chłodniczy) i wylądował na lawecie. Wsparcia BMW Polska - brak - centrala twierdzi, że nie jest stroną w relacji Klient/ASO. Po DWÓCH latach napraw (nieskutecznych) ASO razem z Centralą stwierdzili, że samochód przedstawia stan serii (czytaj: prawidłowy) i odmówili dalszych napraw. Jakiekolwiekk próby dogadania się ze sprzedawcą (BMW SIkora), gdzie salon oferował rażąco niekorzystne rozwiązania zakończyły się niepowodzeniem. Podkreślę, iż miałem ograniczone możliwości korzystania z innych ASO, jako że reklamowałem naprawy wykonane przez "moje" ASO Dla tych, którzy mają wątpliwości dodam, iż nie trafiłem na pechowy egzemplarz. Finalnie sprzedałem samochód i pożegnałem się z marką BMW. W kontekście niedoróbek jakościowych i występujących usterek, jako były posiadacz BMW 4 (przez 4 lata), nie polecam marki BMW oraz nie polecam ASO BMW SIKORA.

On - zużycie paliwa dla silnika 420d 190KM 140kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla BMW Seria 4 F32-33-36 Gran Coupe 420d 190KM 140kW
Średni koszt przejechania 100 km
42,00 zł
7,0
l/100km
Zobacz dzienniki
BMW Seria 4 F32-33-36 Gran Coupe