Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 4 F32-33-36 Gran Coupe Facelifting

Zenon, 3 lata temu
Silnik 430i 252KM 185kW
Rok produkcji 2018
Przebieg: 45 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
BMW Seria 4 F32-33-36 Gran Coupe Facelifting 430i 252KM 185kW 2017-2021 - Oceń swoje auto
4,71
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Ładny, szybki "resoraczek",idealny na drugie trasy i dobrej jakości drogi. Auto raczej dla młodych i średnich wiekiem osób, gdyż starsze osoby do auta wejdą ale z wyjściem będą miały już problem. Ogólnie jestem zadowolony ale kilka rzeczy można by usprawnić,tj. szybkość zużywających się klocków i tarcz hamulcowych (znikają chyba nawet podczas postoju),jakość fabrycznego radia (poziom radia SAFARI z dużego fiata) oraz komfort resorowania.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik całkiem żwawy, szczególnie w trybach sport i sport+. Tryb ECO jest trybem dla sadomacho, którzy uwielbiają się chwalić ile kieliszków benzyny zaoszczędzili na 100km - całkowite nieporozumienie. Start&Stop działa w miarę szybko ale i tak wkurza niemiłosiernie. Nawyk wyłączania po każdorazowym wejściu do auta poprawia sytuację. Dzwięk samego silnika przeciętny, chyba, że przełączymy na sport ale wtedy to chyba bardziej głośniki robią robotę, tłumik niż sam silnik.
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo fajnie działający automat, szczególnie w trybie sport. W trybie comfort,nie mówiąc o ECO, na siłe chce wrzucić jak najwyższy bieg i zdarza się,że chce wjechać pod górkę na bardzo wysokim biegu przy niskiej prędkości. Nie szarpie, nie haczy, generalnie fajna skrzynia.
5,0
Układ jezdny
Tu jest rewelacja. Auto trzyma się drogi wyśmienicie...pod warunkiem, że jest sucho. Jeżeli jest mokro deska rozdzielcza mruga jak stroboskop żółtą ikonką o włączeniu kontroli trakcji. Problemem tutaj są moje "wyśmienite", tandetne opony run flat. Odradzam całkowicie - pytanie czy problemem jest ta konkretna opona czy też typ opony, która jest znacznie twardsza w swojej budowie. Uwaga - samochód zestrojony jest średnio twardo, nie ma co szukać komfortu C5 Aircross.
5,0
Karoseria
Karoseria jest miekka, wydaje mi się, że wgniata się od samego patrzenia - ale tak jest chyba już w każdej marce.
Komfort
5,0
Widoczność
Przednie słupki troszkę przeszkadzają ale ogólnie widoczność jest dobra. Z racji niskiego zawieszenia często oślepiają nas inne samochody, szczególnie suvy i Janusze oszczędzający na mechanikach. Kamera cofania bardzo przydatna.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu, nie ma do czego się doczepić.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja działa poprawnie, ogrzewanie też. Wydaje mi się, że mój model posiada jakąś "dodatkową nagrzewnicę" bo w zimie po 2-3km wieje już ciepłym powietrzem. Ogrzewanie foteli mocne - używam poziomu grzania 1/3 i jest OK.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeni jest wystarczająco dla typowej osoby w Polsce(80-90kg masy) ale przy wyborze sportowych foteli szersze osoby mogą czuć lekki dyskomfort na szerokość. Coś za coś, albo dobre trzymanie albo komfort. Ja dobijam do setki(w masie) i potrzebowałem kilku miesięcy, żeby się przyzwyczaić. Tylne siedzenia są rewelacyjnie wyprofilowane, przynajmniej do moich pleców.
4,0
Wyciszenie
Samochód jest w miarę cichy, szczególnie jeżeli porównujemy go do innych marek przy jeździe z dużymi prędkościami ale nowsze modele BMW są wyraźnie cichsze.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie normalne jak na tę moc. Na trasie spokojnie potrafi zejść poniżej 7l/100km ale w mieście poniżej 10l trzeba się już nagimnastykować. Koszt serwisu BMW baaardzo wysoki, Wymiana kompletu klocków(usługa plus materiał) średnio z 3 razy droższa niż na rynku. Mówią, że to marka premium - może, ale nie widać tego w podejściu do klienta w serwisie. I nie mówię tutaj o samej usłudze naprawy/wymiany ale obsłudze klienta. Stoisz jak osioł w kolejce do Pana doradcy(pomimo umówienia się na konkretną godzinę) i czekasz. I nie jest to problem, że Pan jest sam, ludzi siedzących przy okienkach na stronie serwisowej było chyba z 7 ale widocznie w tym konkretnym serwisie(K-ce) mają wysoką specjalizację i przyjmowaniem klienta zajmuje się jedna osoba. Może inni nie mieli tego "konkretnego certyfikatu bądź przeszkolenia" do obsługi klienta? Do poprawy organizacja serwisu, jacyś managerowie tam chyba są?!
4,0
Stosunek jakość/cena
Heh, ciężki temat. Mało jest samochodów o podobnej charakterystyce na rynku. Wcześniej używałem Mondeo, więc komfort samej jazdy jest niższy ale ten samochód kupiłem do zabawy i jazdy, i tę funkcję wypełnia bardzo dobrze.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Samochód użytkuje 3 lata i jak na razie wszystko działa jak należy.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic się nie zepsuło od nowości 5*.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 430i 252KM 185kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
BMW Seria 4 F32-33-36 Gran Coupe Facelifting