Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 3 G20-G21 Touring

Krzysztof, 10 miesięcy temu
Silnik 2.0 330e 292KM 215kW
Rok produkcji 2022
Przebieg: 66 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
BMW Seria 3 G20-G21 Touring 2.0 330e 292KM 215kW od 2020 - Oceń swoje auto
3,57
15% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : przy 2 tonach auta,już przednie wahacze zostały uszkodzone(65 tys przebiegu).
4,0
Całokształt
Jest to moje już trzecie na przełomie 10 lat auto służbowe tej marki. wymogi koncernowe zmusiły do zakupu hybrydy typu plug-in,żeby cyferki dotyczące emisji C02 w g/km się zgadzały. auto użytkuje od zerowego stanu licznika-wyjechałem nim z salonu. zaczną od zewnętrza i karoserii. po 8 latach bmw w białym kolorze,skusiłem się na czarną barwę i tutaj totalna porażka. lakier regularnie wymaga gruntownego mycia,a już po 2 miesiącach wyszły głębokie rysy na przednich słupkach w okolicy szyby czołowej. ewidentnie widać jak pracują szczotki na myjni automatycznej. od tamtej pory myję bmw tylko na bezdotykowych myjniach,ale widać,jak w tym modelu przyoszczędzono na grubości powłoki. na prawych drzwiach mam spory odprysk farby,bo ktoś otworzył obok zbyt szeroko drzwi. poza tym ten model ma bardzo słabą klimatyzację i przy polskich upałach,w aucie jest bardzo gorąco. poprzednio jeździłem białym 3GT i tam system wentylacji i klimy był mega wydajny. jeśli chodzi o wnętrze,to ja już się przyzwyczaiłem do ergonomii i ta jest oczywiście na dobrym,wysokim poziomie. z minusów,od nowości słychać delikatne piski od strony wentylacji. auto jest nadal na gwarancji i serwis kazał mi nagrywać video telefonem,by to wyłapać!!! jak na cenę samochodu,prawie 300 tys brutto,to chyba człowiek spodziewałby się lepszej obsługi,ale jest,jak jest. w grudniu br byłem na dużym serwisie olejowym. ten silnik,mimo ogromnie długich interwałów na wymianę,na tą chwile nie ma apetytu na olej. poprzednie GT3 w diesel'u niestety nie było w stanie dojechać od wymiany,do wymiany gwarancyjnej i woziłem ze sobą olej na dolewki-przebieg mam głównie autostradowy. wracając jeszcze do wnętrza, to troszkę trójka urosła w miejsce dla pasażerów na tylnych siedzeniach, porównując do poprzedniej wersji tego modelu w touringu,ale za to bagażnik jest katastrofą, bo bateria zajmuje jego sporą część i tracimy tutaj na wysokości bagażnika ok 8-10cm i jego kubatura zmalała w oczach. posiadanie hybrydy ma też wadę w postaci małego zbiornika paliwa i ten model ma jedynie 40 litrów zbiornik na benzynę, co przy napędzie 4x4 , robi z ciebie stałego bywalca stacji benzynowej, jak i jest nie lada koszmarem w dłuższych trasach, bo mój rekord to ok 550km na jednym baku, przy bardzo ekonomicznej jeździe.
Wrażenia
4,0
Silnik
bez dodatkowego silnika elektrycznego,osiągi spalanie bardzo przeciętne,a samochód waży prawie 2 tony. elektryk robi robotę,ale regularne ładowanie bywa różne. w zależności od pogodu raz to jest 30km,a raz 56km zasiągu(mój dotychczasowy max). auto jest garażowane.
4,0
Skrzynia biegów
automat,jest ok
5,0
Układ jezdny
nadal jest to stara dobra trojka pod tym względem. do tego xdrive i masa 2 ton,sprawiaja,że auto prowadzi się jak przyklejone do drogi. to moje najlepiej prowadzące się BMW jak dotąd w zimie. z każdego śniegu wyjedzie i poślizgu wyjdzie.
3,0
Karoseria
bardzo delikatny i cienki lakier. po 1,5 roku już widać na nim zużycie.
Komfort
4,0
Widoczność
poza fotelem pasażera i słupkiem środkowym,które ograniczają troszkę widoczność na prawą stronę,jest ok. kamera cofania i czujnik działają bdb.
3,0
Ergonomia
przydałby się bez wątpienia większy bagażnik i bak paliwa,bo czujesz się jak w małym kompakcie,a nie w kombi.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
słaba klima latem
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
jak na tą klasę jest ok wg mnie
4,0
Wyciszenie
silnik benzynowy po odpaleniu dość głośny,gdy zimny. szumy i stuki w nowiutkim aucie.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
auto służbowe-dla mnie bez kosztów,ale faktury,które podpisuje w serwisie są porażające.
3,0
Stosunek jakość/cena
przy 60 tys km od nowości,nieszczelny wał i wyciek. idąc dalej wycieki z półosi. nadmierne ścieranie się lakieru. skrzypi jak w moim 12-letnim Volvo V70 klima,ale V70 ma na liczniku 408 tys km!!! z tego tygodnia kolejna nowość-wyciek spod turbo
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
niezidentyfikowane piszczenie od klimatyzacji,problemy z domykaniem się klapy bagażnika, poluzowanie się tylnej klamki drzwi.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
wycieki z wału i półosi oraz spod turbo jak opisałem to wyżej.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 330e 292KM 215kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
BMW Seria 3 G20-G21 Touring