To moje 3-cie BMW.
Plusy: wewnątrz bardzo wyraźny skok jakościowy (choć kieszenie boczne bez materiału wygłuszającego - a w F31 był materiał?), ale generalnie ładny i ciekawy kokpit, dobre materiału, spasowanie itd..
Minusem dla mnie jest stale, z generacji na generacje zwiększania wielkości samochodu - w moim odczuciu utrudnia korzystanie i zamienia trójkę w niby limuzynę, a to rola 5-ki :-).
Dodatkowo mam duży problem z widocznością - słupek A po lewej i słupek B po prawej - bardzo istotnie zmniejsza komfort podróży. Są jeszcze systemy wspomagające kierowcę - chodzi o wykrywanie przeszkody z tyłu i wymuszenie zatrzymania. Czasami nie mogę wyjechać z garażu, bo wciąż system widzi zagrożenie kolizją a odległość to około 20 cm, a mimo to system blokuje wyjazd. Oczywiści można wyłączyć systemy, tylko później nie pamiętam, czy są włączone, czy wyłączone - problem :-)
Nie wiem, jak podsumować ten samochód.
Myślę, że to świetny samochód, z drugiej strony, jeżeli ktoś ma F31/F30 w dobrym stanie to nie musi spieszyć się z wymianą samochodu :-)
Wrażenia
5,0
Silnik
Poprzednio miałem dwukrotnie wersję 318d - teraz to 320d. Trochę lepiej, ale nie ma to większego znaczenia, obie wersje silników są niezłe . Poprzednio przejechałem 2x250 tyś km bez problemów - mam nadzieję, że i tym razem będzie podobnie.
5,0
Skrzynia biegów
Super.
5,0
Układ jezdny
Świetny
4,0
Karoseria
Trochę już za duży - najlepiej jeździło mi się E90, F31 to już namiastka limuzyny, obecnie to prawie 5-tka - nie wiem, czy jest mi to potrzebne :-) - choć i tak to jest najmniejszy samochód w klasie średniej dostępny na rynku.
Ale samochód ładny, no może grill za duży - jednak w poprzednich wersjach linia była chyba przyjemniejsza, delikatniejsza?
Komfort
2,0
Widoczność
To mój problem, który utrudnia mi korzystanie - słupki A i B. Przy moim wzroście i ustawieniu fotela w pozycji optymalnej (choć w porównaniu do F31 nie umiem, tak z ręką na sercu, znaleźć pozycji fotela tak wygodnej jak w F31) widoczność na boki (słupek A) jest zła - już dwukrotnie miałbym kolizję, bo nie widziałem nadjeżdżających pojazdów z lewej strony (duże lusterko, gruby słupek - w sumie duża martwa strefa), a słupek B+fotel pasażera i duży zagłówek całkowicie zasłania pole widzenia po prawej stronie przy skręcie pod kątem 90 stopni. Muszę bardzo uważać!
4,0
Ergonomia
Bardzo wygodny panel sterowania nawigacją, funkcjami telefonu itp. Ale zamiana pokręteł ustawiania temperatury, jak w E90 lub F31 na przyciski to przekładanie wyglądu na wygodę - przyzwyczaiłem się już trochę, ale nie jest to wygodne. Podobnie wybieranie przycisków z zaprogramowanymi stacjami radiowymi - umieszczono je nisko, są niewielkie i muszę założyć okulary, że trafić w odpowiedni przycisk. Oczywiście to ładnie wygląda, ale ergonomia na tym trochę cierpi :-)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Przyjemne i skuteczne - zarówno klimatyzacja jak i grzanie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nawet w E90 było wygodnie, w F31 bardzo wygodnie, a teraz super wygodnie.
4,0
Wyciszenie
Ocena niejednoznaczna - F31 wyciszyłem dodatkowo - więc nie odczuwam bardzo wyraźnej różnicy, ale jest trochę lepiej.
Natomiast zdecydowanie głośne/hałaśliwe jest zawieszenie na tzw. krótkich nierównościach - i potwierdza to wielu kierowców, i jest to podobno związane ze specyfiką zastosowanych amortyzatorów
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Gwarancja
5,0
Stosunek jakość/cena
Tak jak poprzednio kupiłem samochód w ramach BMW Premium Selection - więc kwota łatwiejsza do przełknięcia (uwzględniając cenę wyjściową to ocena niejednoznaczna).
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Aktualizacja oprogramowania - gasł wyświetlacz nawigacji i zegarów :-( - w ramach gwarancji, ale samochód musiał zostać cały dzień w serwisie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak, ale to dopiero 40 tyś, problemy pojawiają się przy przebiegu 160-190 tyś km.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 320d 190KM 140kW
[l/100km]