Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 3 G20-G21 Touring M

Maxim, ponad rok temu
Silnik 3.0 340i 374KM 275kW
Rok produkcji 2021
Przebieg: 60 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
BMW Seria 3 G20-G21 Touring M 3.0 340i 374KM 275kW od 2019 - Oceń swoje auto
4,71
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
Przeniesienie napędu
5,0
Całokształt
Nie warto wsiadać do tego auta jeśli nie zamierza się go kupić, kto raz pojedzie M340i Touring nie będzie chciał 4 cylindrów, mocy nie brakuje w zasadzie w żadnej sytuacji (jak komuś mało to można niewielkim kosztem spokojnie zrobić ok. 450 KM i 600 Nm). Polecam wersję bez oznaczeń modelowych i w stonowanym kolorze, dla 95% kierowców wygląda jak zwykły diesel 190 KM, co czyni z niego świetnego sleepera. Autem przejchałem ponad 50 tys km w nieco ponad rok i ani razu mnie nie zawiodło, z drobnych wad to oczywiście sztywne zawieszenie (jak ktoś szuka komfortu to koniecznie 5-tka), średniej wielkości bagażnik jak na kombi klasy średniej, niektóre gadżety są zbędne (sterowanie głosowe, gestami, automatyczne parkowanie).
Wrażenia
5,0
Silnik
Mocy w zasadzie nigdy nie brakuje, silnik ciągnie bez żadnej zadyszki sporo powyżej 200 km/h, w trybie sport szybko się wkręca na wysokie obroty, można wyprzedzać w zasadzie w każdej sytuacji bez obaw, że się nie zmieścimy, auto jest ciche nawet przy bardzo wysokich prędkościach ( 180 km/h). Niestety trudno jest wykorzystać jego możliwości jeżdząc przepisowo, jeśli ktoś nie ma duszy sportowca to lepiej kupić słabszą wersję, bo jadąc 120 km/h ekspresówką w tym aucie naprawdę ma się wrażenie jakbyśmy "stali w miejscu".
5,0
Skrzynia biegów
Szybko zmienia przełożenia w trybie comfort i sport, natomiast w trybie sport plus jak dla mnie za bardzo szarpie i tego trybu nie polecam w normalnym użytkowaniu.
5,0
Układ jezdny
Auto trzyma się drogi jak przyklejone, nawet w deszczu nie ma obaw, że straci przyczepność, ani razu nie znalazłem się w sytuacji w która groziła ryzykiem utraty przyczepności.
5,0
Karoseria
Nic się nie działo z karoserią, powłoka lakiernicza dobrej jakości przynajmniej na białym lakierze nie było widać zarysowań.
Komfort
4,0
Widoczność
Szerokie przednie słupki nieco ograniczają pole widzenia, trzeba uważać przy skręcaniu na przejściach dla pieszych, widoczność do tyłu OK.
5,0
Ergonomia
Ergonomia bardzo dobra, wszystko jest na swoim miejscu, można się oczywiście czepiać jakiś małych drobiazgów (np. za mało haczyków w bagażniku, system otwierania bagażnika nogą nie zawsze dobrze działa)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko się nagrzewa i chłodzi, nie miałem tutaj żadnych uwag.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ogólnie miejsca wystarczająco dla 4 osób (pod warunkiem że są to osoby typowego wzrostu), bagażnik przeciętnej wielkości.
5,0
Wyciszenie
Miałem w opcji wyciszone boczne przednie szyby i do 140-150 km/h w aucie jest super cicho, ale przy 180-200 km/h wciąż można swobodnie rozmawiać.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie na od początku użtykowania 9,5 l, co jak na ten silnik uważam za rewelację, niestety w mieście nawet jeżdząc "normalnie" raczej nie zejdzie się poniżej 12 l, a jak ktoś lubi dynamicznie ruszać to musi się liczyć z 14-15l.
4,0
Stosunek jakość/cena
Ogólnie uważam, że auto jest za drogie w porównaniu do 330i, ale konkurencja jest jeszcze droższa, więc jak ktoś szuka bardzo mocnego kombi to można uznać relację jakości do ceny za dobrą.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto nie miało żadnej awarii.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Auto nie miało żadnej awarii.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 3.0 340i 374KM 275kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
15,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
BMW Seria 3 G20-G21 Touring M