Jeden z najgorszych samochodów jaki kiedykolwiek miałem. Zdecydowałem się ze względu na bardzo pozytywne wrażenie po jeździe testowej, jednak 3ka kompletnie nie nadaje się na duże przebiegi. Auto jest potwornie niewygodne, ciasne, ma beznadziejne audio i od nowości mam problemy z elektroniką. Po roku jazdy zdecydowałem się na zmiane.
Wrażenia
5,0
Silnik
Do samego silnika nie mogę się przyczepić. Jest żwawy i elastyczny. Spalanie jak na moc ponad 250KM całkiem niskie.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia bez zastrzeżeń. Dużo możliwości konfiguracji trybów pracy skrzyni pod siebie. Przy trybie sport przy dużym obciążeniu trochę szarpie, ale nie jest to nic uciążliwego.
3,0
Układ jezdny
Mam wersję z napędem xdrive i szperą z tyłu. Auto nadaje się do zabawy, daje dużo frajdy z jazdy, łatwo kontroluje się w poślizgu, ale jak jest ślisko potrafi w najmniej spodziewanym momencie przy niskiej prędkości zacząć wyjeżdżać tyłem (szczególnie przy długich łukach). W dużej mierze to wina oryginalnych opon Bridgestone Potenza, które na mokrym są tragiczne. Xdrive sprawdza się jeśli mamy w zimę wyjechać z zaspy, ale w góry się nie nadaje. Tam gdzie byłem w stanie wjechać VW Golfem R na haldexie BMW nie wjechało. Przy włączanej kontroli trakcji 3ka odcina moc, przy wyłączonej auto buksuje tylnymi kołami, a przód praktycznie w ogóle się nie dołącza. Układ kierowniczy jest bardzo bezpośredni, daje to dużo frajdy na miejsce czy na kretych drogach, ale na trasie jest bardzo uciążliwe - non stop trzeba być uważnym i kontrować.
5,0
Karoseria
Bez zastrzeżeń.
Komfort
5,0
Widoczność
Bez zastrzeżeń.
5,0
Ergonomia
Bez zastrzeżeń. Mam wersję przedliftowa, więc jest sporo fizycznych przycisków, które ułatwiają obsługę.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zastrzeżeń.
2,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Auto jest małe. Mimo podobnych wymiarów jak Audi A4 do Audi byliśmy w stanie zapakować się do bagażnika, gdzie w BMW część rzeczy musiało trafić na tylne fotele. Fotele są twarde i jest to pierwsze auto, w którym nie mogę jechać dłużej niż 200km ciągiem, bo tak mnie bolą plecy. Jest za mało miejsca na lewy łokieć.
3,0
Wyciszenie
Jest ok, ale konkurecni potrafią być w tej klasie lepsi. Silnik ma nieprzyjemny dźwięk na wysokich obrotach. Niesamowicie denerwujące jest podbicie dźwięku silnika z głośników. Na szczęście za 100/200zl można to wyłączyć i nie trafi się gwarancji.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie dość niskie. Ceny części i przeglądów dość wysokie.
1,0
Stosunek jakość/cena
Auto skonfigurowane za niecałe 300k zł. Audio jest tragicznie, niezależnie czy to Hifi czy Harman Kardon gra to po prostu karygodne źle. Fotele niewygodne, miejsca mało. Mnóstwo problemów z elektroniką. Dość dużo twardych plastików. Szyberdach jest mały.
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Od nowości wieczne problemy z Android Auto i Bluetoothem. Przerywa połączenia, działa muzyka, nie działają rozmowy itp. Bmw stwierdziło, że mój telefon nie jest wspierany przez bmw, więc nie nie zrobią - Oppo Reno 6 Pro. Iphone żony po jakimś czasie też się przestał łączyć. Wgrali nowe oprogramowanie, pomogło na chwilę. Problem znowu występuje - mają wymienić moduł radia. Więcej poważniejszych usterek poniżej.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
W pierwszym tygodniu po odebraniu z salonu BMW dwukrotnie zaciągnęło ręczny podczas jazdy powyżej 100km/h (raz delikatnie, drugi raz po kilku minutach dużo mocniej, auto szarpneło i odcięło moc). Auto myślało, że jest na postoju i z tego co pamiętam włączyło auto hold. 2 dni wgrywania nowego oprogramowania - pomogło. W przeciągu pierwszego półrocza pojawiły się również błędy: poduszek powietrznych, napinaczy pasów bezpieczeństwa, przestało działać wspomaganie kierownicy. Wszystkie błędy znikały po wyłączeniu samochodu, odczekaniu kilku minut i włączeniu ponownie. Po wgraniu drugi raz nowego oprogramowania w ASO błędów poważnych brak.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 330i 258KM 190kW
[l/100km]