Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 3 G20-G21 Limuzyna

rma, 3 lata temu
Silnik 2.0 320i 184KM 135kW
Rok produkcji 2019
Przebieg: 30 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
BMW Seria 3 G20-G21 Limuzyna 2.0 320i 184KM 135kW od 2019 - Oceń swoje auto
4,79
14% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Radość z jazdy jest w 100% prawdziwa.
5,0
Całokształt
Auto fenomenalne - prowadzi się niesamowicie. Jedzie tam gdzie chcesz i kiedy chcesz. Mam wersję x-drive (4x). Hasło reklamowe: "Radość z jazdy" jest w przypadku tego auta w 100% prawdziwe. Jest ciche i komfortowe. Po zrobieniu trasy 300km zmęczenie jest porównywalne jak przy 100km w Toyocie Avensi. Właściwości jezdne zaprzeczają czasami fizyce - skręt pod kątem 90 stopni przy 70km/h nie dość, że nie powoduje uślizgu kół, to nawet nie wyrzuca kierowcy z fotela. Trochę obawiałem się tych zaledwie 184KM mocy, ale po dwóch latach - pomimo, że kilka razy nad tym myślałem - nie będę go chipował. Ten samochód zbiera się niesamowicie przy każdej prędkości. 7,6s do setki to lepiej niż 95% aut na drodze, a do tego 4x4 i to niesamowite zawieszenie powodują, że w praktyce, zwłaszcza w zakrętach, to auto zachowuje się cudownie. Spalanie jest na bardzo przyzwoitym poziomie - przy średnim dociskaniu - spalanie jest w okolicy 8.0. Jak się mocno ciśnie przy dużych prędkościach to między 9 a 10 wychodzi - czyli tak samo jak przy jeździe (staniu) w korkach. Na spokojnej trasie (z prędkościami do 100, 110km/h) - spalanie spada w okolicę 7-7,5 a taki absolutny eko-drive jaki mi się udało uskutecznić na trasie 80km pokazał spalanie 5,3 l / 100km (komputer trochę oszukuje, więc mogło być w rzeczywistości w okolicach 5,7). Średnią całkowitą z całego życia auta (z 30 tys km) komputer pokazuje mi 8,5 l /100km, przy użytkowaniu tego auta w 70% w warunkach dużego miasta (czyli korki, i średnia prędkość w okolicy 25-30km/h). Usterkowość - przez 2 lata i 30kkm - przestał świecić led w jednej klamce. Naprawa na gwarancji. Koszty utrzymania - dość szokujące w stosunku do aut klasy (Skoda/Toyota/Nissan/Renault) - wymiana oleju z filtrem w ASO - przeszło 900zł. Wady, tak dostrzegam, pomimo tego, że sumarycznie auto jest fenomenalne, głównie przez parametry jazdy, a wady to takie drobnostki, ale jednak ich nie ma lub mi tego brakuje: - brakuje mi wyświetlania, na którym biegu jadę podczas trybu automatu (Drive), wyświetla się samo D bez cyferki z numerem biegu. Podczas trybu Sport jest S1, S2 aż do S8 i kompletnie nie rozumiem dlaczego nie pokazują tego w trybie Comfort. - ramiona kierownicy od dolnej strony są wykończone "na ostro" ze środkową krawędzią koła kierownicy. Powoduje to, że podczas manewrowania na parkingu "1 palcem" ma się wrażenie, że ostra krawędź złamie mi palca. W żadnym aucie do tej pory nie spotkałem się z takim "łamaczem palca", którym mam zwyczaj kręcić kierownicą przy manewrowaniu na parkingu, - strasznie marne lusterko wsteczne - nie dość, że małe i widzę w nim znacznie mniej niż w innych dotychczas używanych autach, to jeszcze ten system przyciemniania w momencie oślepiania przez auto jadące z tyłu strasznie słabo działa. Co prawda niby ściemnia na zielono, ale oślepienie nadal jest odczuwalne. Mogłoby tutaj BMW popatrzeć jak robi to marna Toyota Avensis, bo tam działało to o niebo lepiej. - marna funkcja radia - komunikaty RDS są tak skromnie prezentowane, że żałość bierze - mogłoby BMW popatrzeć jak to robi VAG choćby w głupiej Skodzie, gdzie są ikonki z logami stacji radiowych i można podpiąć nawet 4 telefony jednocześnie do zestawu głośnomówiącego. - brak android-auto jest tylko apple car :( - bardzo skromnie z parametrami jazdy (spalanie/czas/przejechane km) wyświetlanymi na centralnym ekranie - większość tanich aut ma to zrobione lepiej i więcej parametrów udostępnia.
Wrażenia
5,0
Silnik
Znakomity i ma olbrzymi potencjał do chiptuningu, gdyby komuś brakowało mocy i momentu. Za ok 1500zł można mu zrobić 270KM i 420 Nm.
5,0
Skrzynia biegów
Automat ZF 8 HP - fenomenalny. Super reaguje po naciśnięciu gazu, jest co prawda delikatne opóźnienie, ale duuuużo mniejsze niż np. w Skodzie Octavii VRS.
5,0
Układ jezdny
Po prostu fenomen i perfekcja!
3,0
Karoseria
Standard współczesnych czasów - blacha cienka jak w puszce od piwa :(
Komfort
5,0
Widoczność
To małe lusterko wsteczne - pominę w ocenie. W końcu który kierowca BMW patrzy w lusterka ;))
5,0
Ergonomia
Ogólnie - super. I-drive świetnie się spisuje. Ekran centralny jest dotykowy i działa znakomicie. Za te ostre połączenie ramion kierownicy odjąłbym pół gwiazdki, ale się nie da, więc daję jednak 5.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie mam uwag. Odparowanie szyb zajmuje kilka sekund. Ogrzewanie foteli robi robotę.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest bardzo dobrze. Wiadomo, że to nie Skoda Superb, ale mam 190cm i nie mam żadnych problemów czy braku komfortu (np. w Avensis miałem głowę 5cm od bocznej krawędzi dachu, co powodowało moje "lekkie" obawy, co by było podczas dachowania. Tu jest pod tym względem dużo lepiej. Z tyłu fotelik dla małego dziecka + 2 nastolatków... i oczywiście ściśnięci, ale dają radę ;)
5,0
Wyciszenie
Mam dodatkowo wyciszoną przednią szybę i ogólnie jestem bardzo zadowolony. Pewnie jeśli więcej jeździłbym w trasy na autostradach i z dużymi prędkościami, to można by chcieć więcej, po powyżej 170km/h zaczyna być głośniej, a w większych limuzynach przy 200km/h jest ciszej.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tanio nie jest. Samochód kosztuje 2x tyle co auto średniej klasy i koszty utrzymania też są 2x wyższe (w ASO, u normalnego mechanika eksploatacja jest 2x tańsza).
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto wg mnie jest warte 2x Skoda Octavia czy 2x Toyota Avensis. Po prostu za "radość z jazdy" trzeba zapłacić, ale każda minuta spędzona za kierownicą, to prawdziwa przyjemność. Wykończenie w środku (średniej wersji BMW3) jest zdecydowanie lepsze niż w topowej Skodzie Superb - jakość skóry jest jednak z innej bajki.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Trochę w sieci straszyli, ale przez 2 lata i 30tys km nic mi nie nawaliło, poza tą diodą w klamce. Ale że to od prawej strony i pasażera, to daję 5 gwiazdek.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
2 lata i 30tys km nic się nie wydarzyło. Zawsze wyłączam auto start&stop i oczywiście nie słucham ASO i olej wymieniłem po 2 tys. i później przy 15 tys. i 30 tys. co mam nadzieję zapewni długie życie silnikowi i turbinie ;)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 320i 184KM 135kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,7
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
BMW Seria 3 G20-G21 Limuzyna