Silnik
: O dziwo silnik, tak tak właśnie silnik. Niby go znałem z cytryny ale w BMW sprawował mi sie super. poza tym nic więcej, markę poznałem aż nadto wcześniej.
3,0
Całokształt
Trzy gwiazdki, a może aż trzy?Kupiony po leasingu z przebiegiem 73tyś. Sam nie wiem jak auto ocenić, ma zalety ale i wady.Zalety to wygląd, prowadzenie i to mimo dużych balonów na felgach.Tylna szyba w klapie oddzielnie zamykana, system info i głosniki .
Wady, słabe fotele pomimo wszechstronnej regulacji.Po 100km człowiek chce wysiąść i spalić to auto ( subiektywnie oczywiście) nie którym to pasuje, mi NIE. Acz kolwiek wersja chyba bardziej na miasto.Choć przyznam że na plac do szaleju bardzo ok.:)
Spore koszty napraw i ogólnego serwisu ( nie serwisowałem byle gdzie-być może stąd wyższe koszty niż zwykle ) Nie czepiam sie , ale czym sie różni wymiana łożyska czy tulei w BMW od np Citroena czy forda żeby koszt był 40% wyższy? Ogólnie to bardziej mnie rozczarował niż cieszył. I nie bardzo rozumiem zachwytu ludzi nad tymi autami,lekko prze reklamowany zwykły wóz. No chyba że ktoś chce nim jeździć 100lat, to wówczas rzeczywiście jakość materiałów może wytrzyma więcej niż w budżetowym fordzie. Troche byłem hipokrytą, bo byłem właścicielem 5 f10 w dieslu ( po prawdzie u brata w firmie ) i poprzedniej wersji 3 tez w dieslu ( na pół pracownik na pół jeździłem ja _) i obiecałem sobie że nigdy więcej. Tamte miały liczne problemy z elektronika i elektryką a nie z silnikami .. I co mnie wkurza najbardziej, że tego nikt zwykły nie ruszy, z różnych powodów. I trzeba sie umawiać,terminy cisną a autko u mechanika..wiecznie..strach było gdzieś dalej jechać. I z tym podobnie było, tylko usterki inne..Ba na stacjach spotykałem innych właścicieli i co !! Ci bardziej trzeźwi potwierdzali problemy, ale i spotkałem zaciętych fanów marki..Dali by sie porąbać za nie, ale mi np.dołożyć do turbiny to już nie:)
PRZYPADEK czy pech do marki..?? OTO JEST PYTANIE.
Oby nie trafiło na ciebie nowy użytkowniku wspaniałego wyrobu z Bawarii.
Ja swoje sprzedałem tanio, doprowadzając je do jako takiego stanu. Poszło w lubelskie -chyba. Komis kupił.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik 1,6 ten "osławiony" Wg mnie dobrany dobrze, oszczędny i z dobrym "dołem " potem zdycha ale to tylko 136km. Z nim nie miałem problemu, no może poza
zbytnim żarciem oleju, ale tylko przy dynamicznej jeździe.
5,0
Skrzynia biegów
Wg. mnie ,genialna ZF 8 biegowa automatyczna.Hydraulik zwykły ale różnicy do typ DSG nie widzę. Super dobrana do charakterystyki silnika i masy auta.
5,0
Układ jezdny
Prowadzi sie dobrze,opony 205x16x60 he, wiem wiem, ale chciałem mieć komfort. Układ kierowniczy bardzo mi leżał, lubie czuć asfalt pod kołami i to co sie dzieje pod nimi.
4,0
Karoseria
Lakier cieniutki,czarna perła, pasuje do auta.
Komfort
4,0
Widoczność
4 gwiazdy, pod moim ustawieniu fotela słupki przednie zasłaniają sporo. Do tyłu spoko, na boki też.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, capholdery,podłokietnik.
Przełączniki dostępne bez problemowo, po układane i uporządkowane. Wzorowo.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Rozprowadzenie powietrza b.dobre. 4 gwiazdki bo klima dwustrefowa od początku trochę żyła swoim życiem. A jak wiadomo wizyta w serwisie i co? jak na złość wszystko gra. To życie jej utrudniało mi przez cały okres użytkowanie. Usterka nigdy nie zdiagnozowana.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tu spoko, mam 178 wzrostu. Kolana nie obijają, głowa też nie. ALe mój brat 1,88 trochę narzekał ( nogi ma długie )
4,0
Wyciszenie
Gorzej niż w dieslu c5, a wg.mnie tak samo jak w zwykłym focusie. Taki ciężki a wytłumienia pożałowali.
Ocena subiektywna.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Trochę w niego wsadziłem, od 100tys zaczeły się wydatki. I to spore jak na 4 latka. tysiąc , dwa, sześć eh..najgorsze to to że producent wiele rzeczy jak mówią i prezentują mechanicy spieprzył, a po lifcie nie wiele poprawił. I nie mówie o silniku, bo ten sie zmienił. Mówię o tulejach, złączkach, przewodach, magistralch itp.
Mnie serwisowanie tego auta kosztowało zbyt dużo!!A w cale stare nie jest, i dbałem o nie.
3,0
Stosunek jakość/cena
Za drogi w stosunku do tego co oferuje,prestiż kosztuje.
Wg. mnie wypada blado w relacji jakość -cena- i to co oferuję w tej cenie. W tej cenie mogłem jeździć wypasionym np.508. Naprawy BMW tez rujnują i w tak młodym wieku ( sypał sie juz od czwartego roku i 100 tyś ) Lekka przeginka. A już to z marką przerabiałem i niczego się nie nauczyłem.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Pierdół nie było.Czasem system start stop nie reagował.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pompa paliwa, pompa wysokiego ciśnienia,tuleje piszczące, turbina ( tu akurat chyba mitsubischi- ale wydajna i chwalona ) u mnie padła w następstwie innej awarii. Wtryski, no ale to nie projekt BMW więc pretęcha do kogoś innego. Ukad chłodzenia, przewody i złączki.( droga robocizna )
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 316i 136KM 100kW
[l/100km]