Ocena kierowcy - BMW Seria 3 F30-F31-F34 Touring Facelifting
Paweł,
4 lata temu
Silnik 2.0 318d 150KM 110kW
Rok produkcji 2016
Przebieg:
153 tys. km
Okres użytkowania:
3 lata
4,79
14% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Używam ten samochód od 3 lat, przejechałem 153 tys km. Kolejny raz (to moja 3 opinia) potwierdzam, że to bardzo dobry samochód. Jeździ się wygodnie, komfortowo, niezłe wyciszenie, dobry silnik, choć tylko 150 KM, doskonała skrzynia biegów, wygodne fotele, niezłe wykonanie i materiały.
Wrażenia
5,0
Silnik
Autentycznie dobry silnik. Pali niewiele, nie jest mistrzem szybkości, ale nie jest zawalidrogą. Spalanie od 3,9 do 5,9 l/100 km. Taki był wybór przy zakupie i wciąż jestem zadowolony.
5,0
Skrzynia biegów
Super.
5,0
Układ jezdny
B. dobrze
5,0
Karoseria
Ładny, stonowany samochód. Jednym z powodów ponownego zakupu BMW były wymiary samochodu i stylistyka, spokojna, ponadczasowa (oczywiście to moja opinia). Przymierzam się powoli do zakupu nowego samochodu i mam duży problem - nowe modele BMW nie podobają mi się - może czas na zmianę marki :-))
Komfort
4,0
Widoczność
Jak poprzednio - przedni słupek jest czasami problemem. Co do widoczności do tyłu - wolałbym w standardzie kamerę cofania, zamiast systemu start-stop. Ale duże lusterka, czujniki pozwalają na komfortowe parkowanie.
5,0
Ergonomia
Radio, klimatyzacja, iDrive, komfortowy dostęp, fotele - super. Może tylko, byłoby miło, gdyby można zapamiętać ostatnie ustawienia - np. używany tryb Eco pozostaje aktywny po ponownym uruchomieniu samochodu (ale to naprawdę drobiazg).
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zastrzeżeń.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Rodzina 4-osobowa - podróż na wakacje latem i zimą bez problemu. Oczywiście są bardziej przestronne i komfortowe samochody, to nie podlega dyskusji, chciałbym tylko zaznaczyć, że F31 jest wygodny i pozwala na długie podróże z kompletem pasażerów..
5,0
Wyciszenie
Miałem okazję podróżować G30 - oczywiście komfort większy, podróż jest przyjemna. Ale to pozwoliło mi potwierdzić wcześniejszą opinię, że i w tym samochodzie komfort podróży nie jest zły :-))
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Niskie spalanie - średnio 5.4-5.9 l/100 km. Przeglądy w ASO są stosunkowo drogie. Ceny w stosunku do cen przy serwisowaniu E90 to około 30% więcej - to minus. Auto jest w trakcie gwarancji, więc kosztów napraw do tej pory nie ponosiłem (1x wymiana łożyska tylnego mostu).
5,0
Stosunek jakość/cena
Nie mam zastrzeżeń. Czytałem inne, negatywne opinie, ja ich nie potwierdzam. Samochód jest dobrze wykonany, wnętrze to dobre materiały, urządzenia (nawigacja, radio, wskaźniki) działają dobrze - więc nie mogę narzekać.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Bez zastrzeżeń.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
1x wymiana łożyska tylnego mostu. Za 2 miesiące kończę okres gwarancyjny - czas pokaże, po doświadczeniach z E90, wiem, że problemy i koszty zaczynaja się po 180-200 tys. km.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 318d 150KM 110kW
[l/100km]