Jak dla mnie idealne auto do pokonywania odległości. Wygodne, z dobrymi osiągami i znikomym spalaniu. Poza tym jest to samochód wyróżniający się z tłumu, które zawsze będzie wyglądać ponadczasowo. Zdecydowanie polecam osobom, które potrzebują auta do jazdy codziennej ale jednocześnie cenią sobie ponadprzeciętność...
Wrażenia
4,0
Silnik
kultura pracy jak to przy dieslu 4-cylindrowym ale nie jest źle, jednak nie ma porównania do silników 6-cylindrowych. Poza tym jest to jeden z najlepszych (jak nie najlepszy) silników biorąc pod uwagę stosunek mocy do spalania.
5,0
Skrzynia biegów
Ośmiobiegowy automat z łopatkami przy kierownicy jest rewelacyjny. Inteligentna i wyjątkowo szybka skrzynia biegów, tutaj BMW raczej nie ma sobie równych.
5,0
Układ jezdny
Moje auto porusza się na felgach 19\" z oponami run-flat, mimo to jeździ się bardzo dobrze i nie ma tragedii na dziurach. Gorzej jest na koleinach, gdzie trzeba bardziej trzymać kierownicę. Jeśli chodzi o prowadzenie, tym autem można pozwolić sobie na dużo więcej jak innymi samochodami. Rewelacyjne prowadzenie w zakrętach i rewelacyjna przyczepność. Dodatkowa opcja włączania trybu SPORT daje dodatkowo pewności i frajdy ze sportowej jazdy.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność jak najbardziej dobra i jak dla mnie jest wystarczająca. Dodatkowe czujniki parkowania z wyświetlaniem odległości od przeszkody bardzo ułatwiają parkowanie.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu, czytelne i intuicyjne. Dla mnie rewelacja.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jest ok, jednak climatronic w moim starszym BMW e60, działał lepiej. Nie jest doskonale ale dobrze.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nowe BMW F30 dość mocno \"urosło\" w stosunku do poprzednich wersji 3. Dla 4 podróżujących tym autem, nawet przy wzroście 180cm, wszyscy mogą wygodnie podróżować z wystarczającą ilością miejsca.
4,0
Wyciszenie
Tutaj mogłoby być lepiej. Przy większych prędkościach na autostradzie jest dość głośno. Porównując to auto z moim starym e60 520d, jest ono sporo głośniejsze. Mimo to nie ma tragedii i można się przyzwyczaić.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Stosunek spalania do mocy jest rewelacyjny. Ceny przeglądów jak to w BMW, tanio nie jest. Jednak coś za coś. Radość z jazdy kosztuje :).
4,0
Stosunek jakość/cena
Tanio nie jest ale jakość zawsze była w cenie. Na rynku chyba jednak ciężko będzie znaleźć coś lepszego z takim stosunkiem jakości do ceny.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Moje auto wyposażone jest w sportowy okład kierownicy co zmienia charakterystykę zawieszenia i układu kierowniczego. W tym modelu z tym wyposażeniem jest problem z delikatnie stukającą kolumną kierowniczą podczas jazdy np po bruku. Serwis tłumaczy to budową kolumny i twierdzi, że tak to ma być. Jak dla mnie trochę to nie przystaje do tej marki ale nie jest to jakiś wielki problem.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak usterek.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 320d 184KM 135kW
[l/100km]