Jako komfortowe, ladne, ekonomiczne, przestronne i zwawe auto na srednie i dalekie trasy, dla malej rodziny, dla mnie dobry wybor. Jak ktos szuka sportowej zylki - to lepiej do Mercedesa, jak cichego wnetrza do sluchania muzyki - Volvo.
Wrażenia
3,0
Silnik
Dynamika bez uwag. Ma 140KM i tak jezdzi. Dla mnie wystarczy wiec daje 5. Nizsza niz u konkurencji kultura pracy (przed zakupem probowalem Volvo S60, MB C-klasa i VW passat). Volvo - bardzo ciche w srodku, VW troche glosniej, Mercedes prawie jak BMW. Innymi slowy odglos i drgania diesla w samochodzie jest slyszalny wyraznie, to prawdopodobnie cecha marki bo podobne wrazenie mam z modeli X. Daje 2. Zatem srednia 3 z plusem.
4,0
Skrzynia biegów
Dobry automat to taki o ktorym sie zapomina podczas jazdy. Ten spelnia ta funkcie poza tym 8 biegow pozwala na ekonomiczna i cicha lub dynamiczna jazde w zasadzie w kazdych warunkach ruchu. Zdarzaja sie szarpniecia (co kilka dni) przy dohamowaniu tuz przed zatrzymaniem. Niemniej to bardzo sporadyczne i mnie nie przeszkadza. Sympatyczne tryby pracy Comfort/Sport/Eco pro, choc jak dla mnie Sport jest troche za sport a Comfort nieco za ospaly (choc trzeba przyznac ze ekonomiczny i przyjemnie niskie obroty silnika na autostradzie). Chcialbym jeszcze cos posrodku ale to juz wybrzydzanie. Chcialbym tez miec osobno mozliwosc przesterowania skrzyni jak i reszty samochodu, np skrzynie na sport a zawieszenie na komfort lub odwrotnie. Daje 4 z plusem.
3,0
Układ jezdny
Komfort zawieszenia (szczegolnie tylnego) najlepszy z porownywanych aut (z listy wymienionej wyzej). Pod tym wzgledem ani Volvo (niby OK, ale tyl skacze na krotkich nierownosciach) ani VW (tez niezbyt wyrafinowany) mnie nie przekonaly. Mercedes chyba najblizej komfortu w BMW. BMW daje 5 za komfort zawieszenia. Wlasciwosci dynamiczne zawieszenia - dobrze, daje 4. Uwazam ze tu BMW zrobilo dobra robote. Gdzie sie nie popisalo to: uklad kierowniczy brak czucia pojazdu, mimo ze kierownica nie chodzi szczegolnie lekko. Pod tym wzgledem najlepszy Mercedes C - fajne poczucie panowania nad autem, czuje sie jakby byl mniejszy niz jest.
Komfort
4,0
Widoczność
Bez zastrzezen.
4,0
Ergonomia
Bardzo wygodne fotele z przodu i z tylu, latwa obsluga funkcji jazdy (swiatla, tempomat, etc). Maly minus - przy moim wzroscie (174) i ustawieniach fotela kierownica zaslania gorna czesc tablicy przyrzadow tzn. kontrolki kierunkowskazow i srednie predkosci jazdy. Stylowe wnetrze (jak dla mnie najladniejsze). W sumie daje 4.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zastrzezen. Daje 5.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Samochod dla 3 osobowej rodziny wiec byl to wazny argument. Z przodu i z tylu bardzo dobrze. Bagaznik przyzwoity. Pod wzgledem przestrzeni tylko VW nieco wiekszy. Volvo nieco ciasniejsze i maly bagaznik. Mercedes zupelnie odpada ze wzgledu na ciasnote z tylu.
4,0
Wyciszenie
Nadwozie chyba dosc dobrze wyciszone. Bez zastrzezen nawet przy wyzszych predkosciach (chociaz w Volvo bylo lepiej). Silnik glosny, ale o tym pisalem wyzej, nie bede 2 razy odejmowal za to samo. Daje 4.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Bardzo dobrze, przez 14 000 srednia 5.5. Jazda z przecietnymi predkosciami, ale przy zwawych przyspieszeniach. 60% trasa, 40 miasto.
3,0
Stosunek jakość/cena
Mysle ze przecietnie. Samochod dobry, ale cena wysoka.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic na razie. Byly jakies swierszcze w desce rozdzielczej ale poki co zdechly. Pojawil sie delikatny dzwiek wysokiej czestotliwosci, jakby lozyska, ale bardzo cicho, nawet nie jestem pewien czy to nie opony/droga.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic sie nie dzieje (14 000)
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 318d 143KM 105kW
[l/100km]