Przeniesienie napędu
: Szarpiąca skrzynia (można się przyzwyczaić chociaż jeżdźąc wcześniej Peugeotem, Oplem i Volvo z automatem nie myślałem że BMW będzie bardziej szarpać)
4,0
Całokształt
Samochód dość dobry chociaż przereklamowany. Bez wątpienia najlepszy wygląd (zewnątrz i wewnatrz) w stosunku do ceny. Trudno znależć lepiej prezentujący sie samochód w cenie ok 80 tys.
Wrażenia
3,0
Silnik
Duże wibracje jak na benzynę. Testowałem kilkanaście egzemplarzy przed zakupem, wszędzie identycznie - porównywalny z 6-cylindrowym dieslem. Dość głośny na wolnych obrotach - do Toyoty, Kia czy Peugeota nie ma co porównywać tam silnika nie słychać, no ale moc też nieporównywalna.
4,0
Skrzynia biegów
Dobrze oprogramowana zawsze ma właściwy bieg. W trybie komfort dość długo reaguje na mocne wciśnięcie gazu. Szarpie przy niskich prędkościach (ok 20km/h). Zmiana manualna bez sensu, samochód nie ma kopa i nie czuje się przyspieszenia. Lepiej włączyć sport, wtedy jest znacznie lepiej.
4,0
Układ jezdny
Bardzo dobra przyczepność. Nigdy nie słyszałem pisku opon ani nie straciłem przyczepności. W poprzednim E60 traciłem przyczepność tyłu nawet gdy jechałem wolno i uważałem.
4,0
Karoseria
Co można napisać o karoserii? Blachy nie odpadają.
Komfort
5,0
Widoczność
Nie wiem po co komu widoczność - do przodu widać, do tyłu są boczne lusterka. Nigdy nie miałem problemów z widocznością w żadnym samochodzie.
4,0
Ergonomia
Lepiej niż w E60. Wadą jest regulacja siły nawiewu przyciskami zamiast pokrętłem. Nie pamięta prawie nic po wyłaczeniu zapłonu (siła nawiewu, wyłączony monitor, podgrzewane fotele, itp)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Grzeje i chłodzi. Też nie wiem co by tu miało być nie tak.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dobrze jeśli chodzi o kierownicę - nogi nie zawadzają o kolumnę nawet siedząc blisko. Za to fotel jest dość wąski - jego wygodę oceniam na 3 z 5
3,0
Wyciszenie
Wyciszenie jest słabe. W mieście można zaakceptować. W trasie jest uciążliwe, chociaż nie trzeba jakoś głośno mówić, żeby się usłyszeć. Po prostu jest uciążliwy szum przy 120km/h i więcej
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie w mieście 11-12L. Na trasie 8L. Wg mnie za dużo jak na dwu-litrowy silnik.
3,0
Stosunek jakość/cena
Nie widzę tu wiele lepszej jakości niż w testowanym Seacie Cupra czy Megane GT.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Kompletnie zużyte amortyzatory (wszystkie cztery) po 100tys. (na badaniu miały poniżej 10% sprawności, po wymontowaniu można było jedną ręką je wciskać i wyciskać - nie były uszkodzone tylko zjechane). Nigdy nie miałem takiej sytuacji w żadnym samochodzie
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 328i 245KM 180kW
[l/100km]