Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 3 F30-F31-F34 Limuzyna

stapoz, 5 lat temu
Silnik 2.0 328i 245KM 180kW
Rok produkcji 2013
Przebieg: 100 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
BMW Seria 3 F30-F31-F34 Limuzyna 2.0 328i 245KM 180kW 2012-2015 - Oceń swoje auto
3,79
10% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ hamulcowy : Doskonałe hamulce (m-pakiet).
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : Szarpiąca skrzynia (można się przyzwyczaić chociaż jeżdźąc wcześniej Peugeotem, Oplem i Volvo z automatem nie myślałem że BMW będzie bardziej szarpać)
4,0
Całokształt
Samochód dość dobry chociaż przereklamowany. Bez wątpienia najlepszy wygląd (zewnątrz i wewnatrz) w stosunku do ceny. Trudno znależć lepiej prezentujący sie samochód w cenie ok 80 tys.
Wrażenia
3,0
Silnik
Duże wibracje jak na benzynę. Testowałem kilkanaście egzemplarzy przed zakupem, wszędzie identycznie - porównywalny z 6-cylindrowym dieslem. Dość głośny na wolnych obrotach - do Toyoty, Kia czy Peugeota nie ma co porównywać tam silnika nie słychać, no ale moc też nieporównywalna.
4,0
Skrzynia biegów
Dobrze oprogramowana zawsze ma właściwy bieg. W trybie komfort dość długo reaguje na mocne wciśnięcie gazu. Szarpie przy niskich prędkościach (ok 20km/h). Zmiana manualna bez sensu, samochód nie ma kopa i nie czuje się przyspieszenia. Lepiej włączyć sport, wtedy jest znacznie lepiej.
4,0
Układ jezdny
Bardzo dobra przyczepność. Nigdy nie słyszałem pisku opon ani nie straciłem przyczepności. W poprzednim E60 traciłem przyczepność tyłu nawet gdy jechałem wolno i uważałem.
4,0
Karoseria
Co można napisać o karoserii? Blachy nie odpadają.
Komfort
5,0
Widoczność
Nie wiem po co komu widoczność - do przodu widać, do tyłu są boczne lusterka. Nigdy nie miałem problemów z widocznością w żadnym samochodzie.
4,0
Ergonomia
Lepiej niż w E60. Wadą jest regulacja siły nawiewu przyciskami zamiast pokrętłem. Nie pamięta prawie nic po wyłaczeniu zapłonu (siła nawiewu, wyłączony monitor, podgrzewane fotele, itp)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Grzeje i chłodzi. Też nie wiem co by tu miało być nie tak.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dobrze jeśli chodzi o kierownicę - nogi nie zawadzają o kolumnę nawet siedząc blisko. Za to fotel jest dość wąski - jego wygodę oceniam na 3 z 5
3,0
Wyciszenie
Wyciszenie jest słabe. W mieście można zaakceptować. W trasie jest uciążliwe, chociaż nie trzeba jakoś głośno mówić, żeby się usłyszeć. Po prostu jest uciążliwy szum przy 120km/h i więcej
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie w mieście 11-12L. Na trasie 8L. Wg mnie za dużo jak na dwu-litrowy silnik.
3,0
Stosunek jakość/cena
Nie widzę tu wiele lepszej jakości niż w testowanym Seacie Cupra czy Megane GT.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Kompletnie zużyte amortyzatory (wszystkie cztery) po 100tys. (na badaniu miały poniżej 10% sprawności, po wymontowaniu można było jedną ręką je wciskać i wyciskać - nie były uszkodzone tylko zjechane). Nigdy nie miałem takiej sytuacji w żadnym samochodzie

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 328i 245KM 180kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
BMW Seria 3 F30-F31-F34 Limuzyna