Zawieszenie
: bardzo duży komfort jak na sportowy charakter tego auta
5,0
Całokształt
Auto dostarczające duzo pozytywnych emocji w dobie poprawnych i niczym nie wyróżniających się aut. Auto które sprawia że po zaparkowaniu odwracasz się żeby jeszcze raz na nie spojrzeć.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik niezwykle dynamiczny a jednocześnie dość ekonomiczny jak na te moc i osiągi. 5,9 do setki pozwala bardzo sprawnie przemieszczać się w każdych warunkach. Moment od samego dołu i całkiem przyjemne brzmienie poza biegiem jałowym na zminym silniku kiedy brzmi troche jak diesel (bezpośredni wstrysk). Ogólnie bardzo polecam ten silnik
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia pracuje bardzo szybko i płynnie. 8 biegów sprawia że przy 100km/h mamy 1700 obrotów a w kabinie jest cicho i przyjemnie. Przez większosc czasu jeszcze w trybie automatycznym bo to pozwala się zrelaksować przy miejskiej jezdzie w korkach. Aby czerpać wiecej frajcy polecam wyłaczyć radio, wrzucic sekwencję i wsłuchać się jak pięknie skrzynia współpracuje z silnikiem.
5,0
Układ jezdny
Seria 3 to wzór dla innych więc nie ma co tu dużo pisać. Zawieszenie dość miękkie nawet na oponach RFT. Komfort wysoki a zakręty połyka jak należy.
5,0
Karoseria
Bardzo podoba mi się sportowa i elegancja linia tego auta. Niskie opory aerodynamiczne sprawiają że ekonomia jazdy jest na wysokim poziomie.
Komfort
4,0
Widoczność
Jedyne zastrzeżenia to widoczność do tyłu ale można się przyzwyczaić. Do przodu i na boki bez zastrzeżeń.
5,0
Ergonomia
Wszystko łatwe w obsłudze i wygodne. Jedynie dodałbym zmiane stacji radiowych z kierownicy ale to szczegół.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja cicha i sprawna. Mam szyberdach z którego bardzo często korzystam i gorąco polecam zamiast otwierania szyb. Jest dużo ciszej dzięki wysuwającym się deflektorom a daje przyjemny efekt chłodzenia. Moja 6 letnia córka go uwielbia. Doskonale zastępuję klimę do temp rzędu 28 stopni i daje możliwość delektowania się promieniami słońca gdy inni wściekają się stojąc w korku. Nie wiem jeszcze jak będzie z nagrzewaniem zimą ale nie spodziewam się tu wieszych problemów gdyż silnik powinien szybko sie rozgrzac ze względu na swoje niewielkie rozmiary (jak na tę moc oczywiście)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 183cm wzrostu i siedzę za sobą bardzo komfortowo. Z tyłu dużo więcej miejsca w porównaniu z poprzednimi wersjami. Bagażnik dosć duży 480l i praktycznie wykonany z możliwościa zamontowania siatki oraz ze schowkiem pod podłogą (brak koła zapasowego z uwagi na opony RFT)
5,0
Wyciszenie
Nie robiłem dokładnych pomiarów ale jest tak cicho że słuchają radia i jadąc na sekwencji można zapomnieć o zmianie biegu. Silnik słychać dopiero powyżej 3 tys obr/min
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Podjrzewam że za jakiś czas czeka mnie jakaś droższa wymiana eksploatacyjna ale póki co bez problemów.
4,0
Stosunek jakość/cena
Mam jedynie zastrzeżenia do jakości plastików w środku które wydają delikatne odgłosy przy wywieraniu nacisku. Podczas jazdy jednak nie wydają żadnych odgłosów. Zaraz po zakupie wymieniłem uchwyty drzwi z przodu ponieważ wykonane były ze skandalicznej jakości tworzywa które topiły się już w pokojowej temperaturze w konsystencji przypominając plastelinę. To naprawde skandaliczne rozwiązanie jak na markę premium. Chinskie zamienniki na Aliexpress za 50zł/sztuka i po problemie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie brak.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Żadnych poważnych usterek ale użytkuję go dopiero od dwóch miesięcy
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 328i 245KM 180kW
[l/100km]