Olbrzymie rozczarowanie. Auto absolutnie nie jest warte swojej ceny. Od zawsze uważałem BMW za markę premium. W rodzinie mieliśmy E38, E60, E65. Jeździłem też E39 i E90. Dla mnie były to perfekcyjne auta. Moje zdanie zmieniło się gdy zakupiłem wymarzoną F30 i wtedy czar prysł. Auto z zewnątrz piękne, w M-pakiecie. Wchodzisz do środka, ruszasz i widzisz że coś tu w bawarii chyba nie zabanglało. Widzisz tylko te eurasy i cieszące się niemieckie gęby jaki zrobili super biznes sprzedając tani, tandetny produkt kasując jak za BMW. A powinni kasować jak za Peugeota, bo taka właśnie jest jakość wykonania tego auta. Zaczynając od jakości wykonania wnętrza, poprzez silnik, zawieszenie, nagłośnienie - wszędzie czuć cost saving. Po co robić sztywne zawieszenie i chwalić się super prowadzeniem skoro na każdej nierówności, na zakrętach, a nawet przy hamowaniu słychać trzask twardych chińskich plastików. Silnik klekocze jak diesel, łańcuszek rozrządu o grubości takiej jak w rowerku dziecięcym rozciąga się jak zły. Założeniem tego małolitrażowego silnika o mocy z 2 turbin 245KM była ekonomia. Auto miało palić niewiele. Nie wiem jak oni to zrobili ale to auto pali więcej niż 3.5 litrowa V6-ka mercedesa o mocy 272KM i znacznie starszej konstrukcji. System audio - żenada, chyba przetarg ogłaszali na ali. Ja rozumiem że downsizing i cost saving dotyczy wszystkich marek, również niemieckich, ale to co odwaliło BMW w tym modelu przechodzi ludzkie pojęcie. Mialem okazję pojeździć odpowiednikami F30 dwóch niemieckich konkurentów i tam aż takiego hardkoru nie ma. Wstyd!
Po ponad roku to auto sprzedałem i żałuję że tak późno.
Wrażenia
2,0
Silnik
Klekot, rozciągający się łańcuch rozrządu. Wbrew powszechnym opiniom auto wcale nie jest oszczędne. Auto dość żwawe i dlatego 2ga gwiazdka
5,0
Skrzynia biegów
Super. Szybka. Brak zastrzeżeń
3,0
Układ jezdny
Zawieszenie sztywne, układ kierowniczy OK. Ale co z tego skoro cała buda trzeszczy tandetą na każdej nierówności
5,0
Karoseria
OK
Komfort
1,0
Widoczność
Słabo. Nie widać sygnalizatorów na skrzyżowaniach. Trzeba mieć głowe przy kierownicy żeby cokolwiek zobaczyć. Na pewno gorzej niż konkurencja
2,0
Ergonomia
Słabo, ale jakoś nie jest to dla mnie priorytet. Dlatego 2 gwiazdki zamiast 1
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zastrzeżeń
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie jest źle, ale u konkurecji jest lepiej
2,0
Wyciszenie
Przy 130 zaczyna być głośno. Lusterka gwiżdżą. Masakra
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto pali znacznie więcej niż mógłbyś się spodziewać po 2litrowej benzynce o nowoczesnej konstrukcji. Nie mogłem zejść poniżej 10l w trasie przy umiarkowanej jeździe. W C klasie W204 3.5l V6 spokojnie osiągałem 8.5-9l
Wymieniony rozrząd. Poza tym 1 rok bezobsługowej jazdy.
Koszty jak na BMW są całkiem akceptowalne. Ale jak na szajs który w zamian dostajesz już niekoniecznie.
1,0
Stosunek jakość/cena
Gdyby była możliwość wystawienia mniej niż jednej gwiazdki to na pewno bym skorzystał
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jakieś pierdoły się zdarzały ale tak naprawdę nic poważnego. Odpadała obudowa deski rozdzielczej podczas jazdy na bruku
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poza hałasującym rozrządem i koniecznością jego wymiany nic się nie działo. Oczywiście rozrząd uznaję jako element eksploatacyjny więc nie jest to usterką.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 328i 245KM 180kW
[l/100km]